ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Afetler ve Toplumsal Katılım ERT315 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiyede oluşabilecek afetleri açıklar.
    2- Afetlere yönelik müdahale planı oluşturur.
    3-Afet sonrası ergoterapi ihtiyaçlarını tanımlar.
    4-Ergoterapi müdahalesi için stratejilerini belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye ve afetler K1 (Kaynak 1)
    2 Afetlere hazırlık-öncesi ve sonrası afet planlaması K1 (Kaynak 1)
    3 Afet sonrası fiziksel ve psikososyal durum K1 (Kaynak 1)
    4 Afetlerde bireyler ve kuruluşlararın stratejileri ve rolleri K1 (Kaynak 1)
    5 Afet sonrası çevresel ulaşılabilirlik K1 (Kaynak 1)
    6 Özel gereksinimi olan bireylerin afet sonrası K1 (Kaynak 1)
    7 İhtiyaç analizi ve müdahale stratejileri 1 K1 (Kaynak 1)
    8 İhtiyaç analizi ve müdahale stratejileri-2 K1 (Kaynak 1)
    9 Toplum lider ve gönüllülerinin organizasyonu K1 (Kaynak 1)
    10 Afetlerde görme engelliler için ergoterapi müdahaleleri K1 (Kaynak 1)
    11 Afetlerde işitme engelliler için ergoterapi müdahaleleri K1 (Kaynak 1)
    12 Afetlerde mental hastalıklar için ergoterapi müdahaleleri,Afetlerde Fiziksel engelliler için ergoterapi müdahaleleri K1 (Kaynak 1)
    13 Günlük yaşama geri dönüş, Müdahalelerin değerlendirilmesi ve raporlanması, ilgililerin bilgilendirilmesi K1 (Kaynak 1)
    14 Müdahalelerin değerlendirilmesi ve raporlanması, ilgililerin bilgilendirilmesi K1 (Kaynak 1)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Disaster & Development-An occupational perspective, WFOT,2012.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Afetlerin sonuçlarını çok boyutlu anlamak, kişilerin toplumsal katılımının sağlanması için stratejileri öğrenmek
    Dersin İçeriği Türkiye ve afetler-Afetlere hazırlık-öncesi ve sonrası afet planlaması-Afet sonrası fiziksel ve psikososyal durum-Afetlerde bireyler ve kuruluşlararın stratejileri ve rolleri-Afet sonrası çevresel ulaşılabilirlik-Özel gereksinimi olan bireylerin afet sonrası ihtiyaç analizi ve müdahale stratejileri-Toplum lider ve gönüllülerinin organizasyonu-Afetlerde görme engelliler için ergoterapi müdahaleleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 5
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 5
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster