ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Afetler ve Toplumsal Katılım ERT315 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiyede oluşabilecek afetleri açıklar.
    2- Afetlere yönelik müdahale planı oluşturur.
    3-Afet sonrası ergoterapi ihtiyaçlarını tanımlar.
    4-Ergoterapi müdahalesi için stratejilerini belirler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye ve afetler K1 Bölüm 1 (s.11-46)
    2 Afet Yönetimi İle İlgili Temel Kavramlar K1 Bölüm 1 (s.11-46) YK1 Bölüm 2 (s.11-57)
    3 Afet Yönetimi İle İlgili Temel Kavramlar-2 K1 Bölüm 1 (s.11-46) YK1 Bölüm 2 (s.57-195)
    4 Afet Öncesi Dönem (İRAP),Afet Dönemi,Afet Sonrası Dönemi (TAMP) K1 Bölüm 1 (s.50-78)
    5 Afet Öncesi Dönem (İRAP),Afet Dönemi,Afet Sonrası Dönemi (TAMP)-2 K1 Bölüm 1 (s.78-82)
    6 Afet Biliçlendirmesi, Eğitimi ve Öğretimi-Toplum Afet Gönüllüleri YK1 Bölüm 3 (s.100-140)
    7 Toplum Tabanlı Afet Yönetimi YK1 Bölüm 4 (s.145-185)
    8 Afetler ve Sosyal Hizmet YK1 Bölüm 5 (s.185-200)
    9 Toplum lider ve gönüllülerinin organizasyonu YK1 Bölüm 6 (s.200-235)
    10 Afetlerde Rehabilitasyon Yaklaşımları YK1 Bölüm 7 (s.240-250)
    11 Afetlerde Hassas Gruplar Olarak Engelliler YK1 Bölüm 8 (s.260-277)
    12 Afetlerde Hassas Gruplar Olarak Engelliler YK1 Bölüm 9 (s.280-290)
    13 Afetlerin Toplum Ruh Sağlığına Etkileri YK1 Bölüm 10 (s.290-300)
    14 Afetlerde Sivil Toplum Kuruluşlarının Rolü, Kızılay-UMKE YK1 Bölüm 11 (s.300-335)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Uzm.Zekariya KARAOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Disaster & Development-An occupational perspective, WFOT,2012.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Afetlerin sonuçlarını çok boyutlu anlamak, kişilerin toplumsal katılımının sağlanması için stratejileri öğrenmek
    Dersin İçeriği Türkiye ve afetler-Afetlere hazırlık-öncesi ve sonrası afet planlaması-Afet sonrası fiziksel ve psikososyal durum-Afetlerde bireyler ve kuruluşlararın stratejileri ve rolleri-Afet sonrası çevresel ulaşılabilirlik-Özel gereksinimi olan bireylerin afet sonrası ihtiyaç analizi ve müdahale stratejileri-Toplum lider ve gönüllülerinin organizasyonu-Afetlerde görme engelliler için ergoterapi müdahaleleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 3
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 3
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 3
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 4
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster