ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ergoterapi ve Nörolojik Rehabilitasyon ERT310 BAHAR 2+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klinikte karşılaşacakları farklı nörolojik defisitleri açıklar.
    2-Bu hastalıklara özgü bulgular ile hastalık hakkında bilmesi gereken klinik bilgileri açıklar.
    3-Nörolojik rehabilitasyonda ergoterapistin rolünü tanımlar.
    4-Nörolojik defisitlere sahip bireylere yönelik ergoterapi müdahalelerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   102
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,4 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Nörolojik rehabilitasyona giriş K1 (Kaynak 1)
    2 Nörolojik rehabilitasyonda değerlendirme K1 (Kaynak 1)
    3 Hareket sistemi bozuklukları ve ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1)
    4 Multipl skleroz ve ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1)
    5 Serebellar disfonksiyon ve ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1)
    6 Nöromüsküler hastalıkları ve ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1)
    7 Nöromüsküler hastalıkları ve ergoterapi yaklaşımları-2 K1 (Kaynak 1)
    8 Serebrovasküler atak ve ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1)
    9 Medulla spinalis yaralanmalarının ve ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1)
    10 Tam ve kısmi kesilerde medulla spinalis yaralanmalarının seviyelere göre klinik özellikleri ve ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1)
    11 Subaraknoid kanama, kafa travmaları, spinal ve intrakraniyal tümörler ve ergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1)
    12 Periferik nöropatiler ve rergoterapi yaklaşımları K1 (Kaynak 1)
    13 Ataksi tiplerine özel nörofizyolojik temelli tedavi yöntemleri ve uygulamaları K1 (Kaynak 1)
    14 Ataksi tiplerine özel nörofizyolojik temelli tedavi yöntemleri ve uygulamaları-2 K1 (Kaynak 1)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Jenny P (2016). Judi Edmans.Occupational Therapy and Neurological Conditions,Wiley Blackwell.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nörolojik hastalıklar, nörolojik hastalıklara bağlı komplikasyonlar ve bu hastalıklarda ortaya çıkan akvite ve fonksiyon kısıtlılıklarını önlemek amacıyla uygulanan ergoterapi müdaheleri ve yaklaşımlarını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Nörolojik rehabilitasyona giriş-Nörolojik rehabilitasyonda değerlendirme-Hareket sistemi bozuklukları ve ergoterapi yaklaşımları-Multipl skleroz ve ergoterapi yaklaşımları-Serebellar disfonksiyon ve ergoterapi yaklaşımları-Nöromüsküler hastalıkları ve ergoterapi yaklaşımları-Serebrovasküler atak ve ergoterapi yaklaşımları-Medulla spinalis yaralanmalarının ve ergoterapi yaklaşımları-Tam ve kısmi kesilerde medulla spinalis yaralanmalarının seviyelere göre klinik özellikleri ve ergoterapi yaklaşımları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 2
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 5
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 2
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 1
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 3
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 1
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster