ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ergoterapi ve Nörolojik Rehabilitasyon ERT310 BAHAR 2+2 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Klinikte karşılaşacakları farklı nörolojik defisitleri açıklar.
    2-Bu hastalıklara özgü bulgular ile hastalık hakkında bilmesi gereken klinik bilgileri açıklar.
    3-Nörolojik rehabilitasyonda ergoterapistin rolünü tanımlar.
    4-Nörolojik defisitlere sahip bireylere yönelik ergoterapi müdahalelerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   102
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,4 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 ICF ve Temel Nörolojik Hastalıklar K1 (Kaynak 1): Bölüm 1
    2 Nörolojik Rehabilitasyonda Kaliteli, Güvenli ve Etkili Bakım K1 (Kaynak 1): Bölüm 2
    3 Nörolojik Hastalıklarda Değerlendirme Yöntemleri I Genel Değerlendirmeler K1 (Kaynak 1): Bölüm 6
    4 Nörolojik Hastalıklarda Değerlendirme Yöntemleri II Huntington, Parkinson, Motor Nöron Hastalıkları ve Multiple Skleroz`a Özgü Değerlendirmeler K1 (Kaynak 1): Bölüm 6
    5 Nörolojik Hastalıklarda Ergoterapi Uygulamaları I Günlük Yaşam Aktiviteleri Yorgunluk Yönetimi Kognitif Rehabilitasyon Anksiyete Yönetimi K1 (Kaynak 1): Bölüm 7
    6 Nörolojik Hastalıklarda Ergoterapi Uygulamaları II Düşme Yönetimi Ağrı Yönetimi Tremor Yönetimi Uyku Yönetimi K1 (Kaynak 1): Bölüm 7
    7 Nörolojik Hastalıklarda Kullanılan Ergoterapi Teknolojileri K1 (Kaynak 1): Bölüm 8
    8 Akut Nörolojik Hastalıklarda Ergoterapi ve Rehabilitasyon I K2 (Kaynak 2): Bölüm 1
    9 Akut Nörolojik Hastalıklarda Ergoterapi ve Rehabilitasyon II K2 (Kaynak 2): Bölüm 2
    10 İnme Rehabilitasyonunda Ergoterapi I Değerlendirmeler K3 (Kaynak 3): Bölüm 1
    11 İnme Rehabilitasyonunda Ergoterapi II Uygulamalar K3 (Kaynak 3): Bölüm 2
    12 Nörolojik Hastalıklara Özgü ICF Temelli Rehabilitasyon Reçetesi Oluşturma K1 (Kaynak 1): Bölüm 1-7
    13 Nörolojik Hastalıklarla Uzun Vadede Başa Çıkma Yöntemleri K1 (Kaynak 1): Bölüm 9
    14 Nörolojik Hastalarda Gelecek Planlama K1 (Kaynak 1): Bölüm 10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ceyhun TÜRKMEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Jenny P (2016). Judi Edmans.Occupational Therapy and Neurological Conditions,Wiley Blackwell. K2. Seitz, R. J., Kolman, A., Kraft-Kornwinkel, B., & Robbers, S. (2018). Physiotherapy and occupational therapy in acute neurology. Neurology International Open, 2(02), E108-E117. K3. Semenko, B., Thalman, L., Ewert, E., Delorme, R., Hui, S., Flett, H., & Lavoie, N. (2015). An evidence based occupational therapy toolkit for assessment and treatment of the upper extremity post stroke. Screening, 4, 4-1.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nörolojik hastalıklar, nörolojik hastalıklara bağlı komplikasyonlar ve bu hastalıklarda ortaya çıkan akvite ve fonksiyon kısıtlılıklarını önlemek amacıyla uygulanan ergoterapi müdaheleri ve yaklaşımlarını öğretmektir.
    Dersin İçeriği Nörolojik rehabilitasyona giriş-Nörolojik rehabilitasyonda değerlendirme-Hareket sistemi bozuklukları ve ergoterapi yaklaşımları-Multipl skleroz ve ergoterapi yaklaşımları-Serebellar disfonksiyon ve ergoterapi yaklaşımları-Nöromüsküler hastalıkları ve ergoterapi yaklaşımları-Serebrovasküler atak ve ergoterapi yaklaşımları-Medulla spinalis yaralanmalarının ve ergoterapi yaklaşımları-Tam ve kısmi kesilerde medulla spinalis yaralanmalarının seviyelere göre klinik özellikleri ve ergoterapi yaklaşımları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. 3
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 3
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 5
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. -
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 3
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. 3
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster