Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Engelli birey için sporun önemi, Spor ve sosyal katılım
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
2
|
Engelli sporunun tarihçesi, Dünyada ve Türkiye`de engellilerde sporun durumu
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
3
|
Engelliler nasıl spor yapar ( grup çalışması, ödev)
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
4
|
Engelli bir sporcu olmak,antreman süreci ve hazırlık aşamları
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
5
|
Paralimpikler, özel olimpiyatlar ve kış oyunları
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
6
|
Bedensel Engelliler ve Spor
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
7
|
Bedensel Engelliler ve Spor-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
8
|
Görme Engelliler ve Spor
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
9
|
İşitme Engelliler ve Spor
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
10
|
Zihinsel Engelliler ve Spor
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
11
|
Spor ve yardımcı ekipmanlar
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
12
|
Ödev tartışması-Engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılması
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
13
|
Engellilerde sporun geleceği
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
14
|
Engellilerde sporun geleceği-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
K3 (Kaynak 3)
K4 (Kaynak 4)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Nevin Ergun, Kezban Yiğiter Bayramlar (2011), Engelsiz Bir Yaşam İçin Egzersiz Ve Spor.
K2. Engelliler için Eğitim Yayınları, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, www.ozida.gov.tr
K3. Nevin Ergun, Aile eğitim seti. Ortopedik Özürlüler Ankara, 2006, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı
K4.Nevin Ergun, Ayşe Karaduman , Öznur Yılmaz (2010). Bedensel Engelli çocuk ve spor. Özürlü çocuğu olan aileler için rehber sorular ve cevapları. Alf matbaacılık .
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sporun engelli bir birey için önemini tanımlamak,Türkiye ve dünyada engelli sporlarını öğretmek, engelli bireylerin yapabileceği çeşitli spor dallarını örneklendirebilmek, engelli sporcuyu kişisel ve çevresel faktörler açısından değerlendirmek
|
Dersin İçeriği
|
Engelli bireyler için sporun öneminin tartışılması, farklı spor branşlarının tanıtılması, çevre ve kişi açısından eksiklerin saptanması ve çözüm önerileri geliştirilmesi,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
4
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
5
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
5
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
4
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
4
|