Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Engelli birey için sporun önemi, Spor ve sosyal katılım-Terapatik Rekreasyon
|
K1-Bölüm 1(s.1-8)
|
2
|
Engelli sporunun tarihçesi, Dünyada ve Türkiye`de engellilerde sporun durumu
|
K1-Bölüm 2 (s.9-16)
|
3
|
Özel gereksinimli bireylerde Terapatik Rekreasyon(Ortopedik engelli bireyler)
|
K1-Bölüm 3 (s.19-24)
|
4
|
Özel gereksinimli bireylerde Terapatik Rekreasyon(Zihinsel engelli bireyler)
|
K1-Bölüm 4 (s.27-32)
|
5
|
Özel gereksinimli bireylerde Terapatik Rekreasyon(Görme engelli bireyler)
|
K1-Bölüm 5 (s.37-49)
|
6
|
Özel gereksinimli bireylerde Terapatik Rekreasyon(İşitme engelli bireyler)
|
K1-Bölüm 6 (s.53-62)
|
7
|
Özel gereksinimli bireylerde Terapatik Rekreasyon(Down Sendromlu bireyler)
|
K1-Bölüm 7 (s.65-70)
|
8
|
Özel gereksinimli bireylerde Terapatik Rekreasyon(Otizmli bireyler)
|
K1-Bölüm 8 (s.70-77)
|
9
|
Özel gereksinimli bireylerde Terapatik Rekreasyon(Serebral Palsili bireyler)
|
K1-Bölüm 9 (s.77-95)
|
10
|
Engelli Bireylerde fonsksiyonel Müdahaleler
|
YK1-Bölüm 1 (s.9-121)
|
11
|
Spor ve yardımcı ekipmanlar
|
YK1-Bölüm 1 (s.9-121)
YK1-Bölüm 2 (s.121-135)
|
12
|
Engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılması
|
YK1-Bölüm 1 (s.9-121)
YK1-Bölüm 2 (s.121-135)
|
13
|
Engellilerde sporun geleceği
|
YK1-Bölüm 1 (s.9-121)
YK1-Bölüm 2 (s.121-135)
|
14
|
Engellilerde sporun geleceği-2
|
YK1-Bölüm 1 (s.9-121)
YK1-Bölüm 2 (s.121-135)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Doç.Dr.Ahmet Şirinkan, Terapötik Rekreasyon (2021).Nobel Akademik Yayıncılık,Ankara,Türkiye.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Nevin Atalay GÜZEL,Nihan KAFA (2016). Engellilerde Spor ve Sınıflandırma.Gazi Kitapevi,Ankara.Türkiye
|
Dersin Amacı
|
Sporun engelli bir birey için önemini tanımlamak,Türkiye ve dünyada engelli sporlarını öğretmek, engelli bireylerin yapabileceği çeşitli spor dallarını örneklendirebilmek, engelli sporcuyu kişisel ve çevresel faktörler açısından değerlendirmek
|
Dersin İçeriği
|
Engelli bireyler için sporun öneminin tartışılması, farklı spor branşlarının tanıtılması, çevre ve kişi açısından eksiklerin saptanması ve çözüm önerileri geliştirilmesi,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
3
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
4
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
5
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
4
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
4
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
-
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|