ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Engellilerde Spor ve Rekreasyon ERT411 GÜZ 2+0 Fakülte S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sporun engelli rehabilitasyonundaki önemini tartışır.
    2-Dünyada ve Türkiye`de yapılan engelliler için oluşturulan sporları tanımlar.
    3-Farkli özür grupları için değişik spor branşlarını tanımlar.
    4-Engellilerin spora katılımını arttırmak için kişi, çevre ve spor aktivitesinin analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   67
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,23 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Engelli birey için sporun önemi, Spor ve sosyal katılım K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    2 Engelli sporunun tarihçesi, Dünyada ve Türkiye`de engellilerde sporun durumu K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    3 Engelliler nasıl spor yapar ( grup çalışması, ödev) K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    4 Engelli bir sporcu olmak,antreman süreci ve hazırlık aşamları K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    5 Paralimpikler, özel olimpiyatlar ve kış oyunları K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    6 Bedensel Engelliler ve Spor K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    7 Bedensel Engelliler ve Spor-2 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    8 Görme Engelliler ve Spor K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    9 İşitme Engelliler ve Spor K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    10 Zihinsel Engelliler ve Spor K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    11 Spor ve yardımcı ekipmanlar K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    12 Ödev tartışması-Engellilerde sporun organizasyonu ve yapılandırılması K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    13 Engellilerde sporun geleceği K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    14 Engellilerde sporun geleceği-2 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2) K3 (Kaynak 3) K4 (Kaynak 4)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Nevin Ergun, Kezban Yiğiter Bayramlar (2011), Engelsiz Bir Yaşam İçin Egzersiz Ve Spor. K2. Engelliler için Eğitim Yayınları, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, www.ozida.gov.tr K3. Nevin Ergun, Aile eğitim seti. Ortopedik Özürlüler Ankara, 2006, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı K4.Nevin Ergun, Ayşe Karaduman , Öznur Yılmaz (2010). Bedensel Engelli çocuk ve spor. Özürlü çocuğu olan aileler için rehber sorular ve cevapları. Alf matbaacılık .
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sporun engelli bir birey için önemini tanımlamak,Türkiye ve dünyada engelli sporlarını öğretmek, engelli bireylerin yapabileceği çeşitli spor dallarını örneklendirebilmek, engelli sporcuyu kişisel ve çevresel faktörler açısından değerlendirmek
    Dersin İçeriği Engelli bireyler için sporun öneminin tartışılması, farklı spor branşlarının tanıtılması, çevre ve kişi açısından eksiklerin saptanması ve çözüm önerileri geliştirilmesi,
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. 4
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. -
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. 5
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 5
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. 4
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. -
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster