ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Engellilerde Spor ve Rekreasyon ERT411 GÜZ 2+0 Fakülte S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sporun engelli rehabilitasyonundaki önemini tartışır.
    2-Dünyada ve Türkiye`de yapılan engelliler için oluşturulan sporları tanımlar.
    3-Farkli özür grupları için değişik spor branşlarını tanımlar.
    4-Engellilerin spora katılımını arttırmak için kişi, çevre ve spor aktivitesinin analiz eder.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Nevin Ergun, Kezban Yiğiter Bayramlar (2011), Engelsiz Bir Yaşam İçin Egzersiz Ve Spor. K2. Engelliler için Eğitim Yayınları, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, www.ozida.gov.tr K3. Nevin Ergun, Aile eğitim seti. Ortopedik Özürlüler Ankara, 2006, Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı
    Yardımcı Kitap YK1.Nevin Ergun, Ayşe Karaduman , Öznur Yılmaz (2010). Bedensel Engelli çocuk ve spor. Özürlü çocuğu olan aileler için rehber sorular ve cevapları. Alf matbaacılık .
    Dersin Amacı Sporun engelli bir birey için önemini tanımlamak,Türkiye ve dünyada engelli sporlarını öğretmek, engelli bireylerin yapabileceği çeşitli spor dallarını örneklendirebilmek, engelli sporcuyu kişisel ve çevresel faktörler açısından değerlendirmek
    Dersin İçeriği Engelli bireyler için sporun öneminin tartışılması, farklı spor branşlarının tanıtılması, çevre ve kişi açısından eksiklerin saptanması ve çözüm önerileri geliştirilmesi,
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster