Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Klinik Uygulama yapılacak yerin tanınarak bireylerle görüşme yöntemlerinin ve diğer değerlendirme yaklaşımlarının uygulanması.
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
2
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması-1
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
3
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
4
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 1
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
5
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
6
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 3
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
7
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 4
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
8
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 5
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
9
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 6
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
10
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 7
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
11
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 8
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
12
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 9
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
13
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 10
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
14
|
Kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek müdahalenin uygulanması ve vaka sunumunun yapılması 11
|
K3 (Kaynak 3)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. (2004). Occupational Therapy in The Promotıon of Health And Wellness.
K2.Meriano C, Latella D. Activities Of Daily Living. Meriano C, Latella D (2008)(Eds). Occupational Therapy Interventions: Function And Occupations. Slack Incorporated,
K3. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedrettis (2006). Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier,
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Derslerde kazanılan teorik ve pratik bilgileri, mesleki uygulama sırasında pekiştirmek ve kişi merkezli ergoterapi modeline karar verilerek yöntemlerini uygulama konusunda öğrenciye gerekli bilgi, beceri ve tutumu kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ergoterapiye ait değerlendirme yaklaşımlarını ve özel yöntemleri uygulama-Kanıta dayalı yöntemlere karar vermek için problem çözme becerisini kullanma-Kişi merkezli ergoterapi müdahalesini uygulama-Vaka sunumu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
1
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
1
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
2
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|