ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ERT Klinik Uygulama II ERT406 BAHAR 0+24 Z 18
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrendiği bilgileri sentezler.
    2-Ergoterapi teori ve modellerini uygular.
    3-Ergoterapi yöntemini kişiler/topluluklarla yakın işbirliği içinde uyarlar.
    4-Bir ergoterapist adayı olarak öz yönetim ve eleştirel bakış becerisini kazanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1424336
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)148112
    Ödevler022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje1022448
    Laboratuar 0122
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 50000
    Toplam İş Yükü(Saat)   548
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     18,27 ---- (18)
    Dersin AKTS Kredisi   18
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mesleki uygulama alanının tanıtımı, bireylerin dosyalarının incelenmesi, gözlem ve uygulama K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    2 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama-1 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    3 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama-2 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    4 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 1 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    5 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 2 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    6 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 3 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    7 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 4 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    8 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 5 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    9 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 6 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    10 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 7 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    11 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 8 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    12 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 9 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    13 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 10 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    14 Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 11 K1 (Kaynak 1) K2 (Kaynak 2)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) (1997). Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone, K2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedrettis (2006). Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, .
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ergoterapi değerlendirme ve müdahale stratejilerinin klinik alanda bireylerde uygulanabilmesi için beceri ve tutum kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Ergoterapiye ait değerlendirme yaklaşımlarını ve özel yöntemleri uygulama -Kanıta dayalı yöntemlere karar vermek için problem çözme becerisini kullanma -Kişi merkezli ergoterapi müdahalesini uygulama -Vaka sunumu
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler. -
    2 Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder. -
    3 Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. -
    4 Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar. 1
    5 Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır. -
    6 Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 2
    7 Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır. -
    8 Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 2
    9 Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır. -
    10 Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster