Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Mesleki uygulama alanının tanıtımı, bireylerin dosyalarının incelenmesi, gözlem ve uygulama
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
2
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama-1
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
3
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama-2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
4
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 1
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
5
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 2
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
6
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 3
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
7
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 4
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
8
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 5
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
9
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 6
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
10
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 7
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
11
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 8
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
12
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 9
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
13
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 10
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
14
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını uygulama, vaka sunumu 11
|
K1 (Kaynak 1)
K2 (Kaynak 2)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Meltem YAZICI GÜLAY, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ARSLAN, Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Turner A. Mobility Skills. Turner A ( Ed) (1997). Occupational Therapy And Physical Dysfunction, Principles, Skills And Practice, Churchill Livingstone,
K2. Pendelton Hm, Krohn Ws. Pedrettis (2006). Occupational Therapy, Practice Skills For Physical Dysfunction, Mosby, Elsevier, .
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Ergoterapi değerlendirme ve müdahale stratejilerinin klinik alanda bireylerde uygulanabilmesi için beceri ve tutum kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ergoterapiye ait değerlendirme yaklaşımlarını ve özel yöntemleri uygulama -Kanıta dayalı yöntemlere karar vermek için problem çözme becerisini kullanma -Kişi merkezli ergoterapi müdahalesini uygulama -Vaka sunumu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
-
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
-
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
1
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
-
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
2
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
2
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
-
|