Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kadın sağlığına giriş
|
K1 Bölüm 1(s.1-5)
|
2
|
Kadın-erkek üreme sisteminin yapı ve fonksiyonlarını
|
K1 Bölüm 2 (s.15-35)
|
3
|
Kadın pelvis nöroanatomisi ve biyomekanisi
|
K1 Bölüm 3 (s.35-67)
|
4
|
Kadınlarda dönemlere göre ortaya çıkabilecek rahatsızlıklar (İnkontinans,PMS,PCOS)
|
K1 Bölüm 3 (s.67-90)
|
5
|
Kadınlarda yaş dönemlerine göre ortaya çıkabilecek rahatsızlıklar (Üriner inkonstinas..vb)
|
K1 Bölüm 5 (s.115-141)
|
6
|
Kadınlarda uygulanan ergoterapi yaklaşımları
|
K1 Bölüm 6 (s.150-170)
|
7
|
Kadınlarda uygulanan ergoterapi yaklaşımları-2
|
K1 Bölüm 7 (s.170-180)
|
8
|
Gebelikte Annenin Fizyolojisi
|
K1 Bölüm 8 (s.181-189)
|
9
|
Gebelikte annenin değerlendirilmesi
|
K1 Bölüm 9 (s.189-215)
|
10
|
Gebelikte beslenme, aktivite, karşılaşılan problemler
|
K1 Bölüm 10 (s.239-253)
|
11
|
Doğum eyleminin açıklanması (post-preterm bakım)
|
K1 Bölüm 11 (s.253-267)
|
12
|
Meme ve Pelvik Kanserlerde Ergoterapi yaklaşımı
|
K1 Bölüm 12 (s.270-290)
|
13
|
Kadınlarda Lenödem ve ergoterapi
|
K1 Bölüm 13 (s.291-300)
|
14
|
Pelvik destek yapılarının bozulması, jinekolojik değerlendirme, aile planlaması, infertilite-2
|
K1 Bölüm 13 (s.310-340)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim görevlisi Ayşenur KARAKUŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Türkan A, Serap K.(2020) Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon.Hipokrat kitapevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ahsen Ş, Oya K (2020). Kadın Sağlığ,İstanbul: Nobel Tıp Kitabevi.
|
Dersin Amacı
|
Kadın sağlığı hakkında gerekli bilgilerin öğretilmesi ve bu alandaki ergoterapi yaklaşımlarının imcelenmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Kadın sağlığı, gebelik, jinekolojik anomaliler, infertilite,y eni doğan hakkında bilgilerin öğretilmesi ve bu alandaki ergoterapi yaklaşımlarının verilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bireyin biyolojik, psikolojik ve sosyal açıdan doğasını, hayata katılımını, günlük yaşamdaki ihtiyaçlarını, bunlarla ilgili performansını belirler.
|
4
|
2
|
Bireyi biyolojik, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileriyle analiz eder.
|
-
|
3
|
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, rehabilitasyon ve tedavide aktivitelerini kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
|
5
|
4
|
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçerek uygun müdahaleyi planlar.
|
-
|
5
|
Ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak bireyin toplumsal katılımını geliştirmek için çalışır.
|
4
|
6
|
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
|
3
|
7
|
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır.
|
-
|
8
|
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma ihtiyaçlarını belirleyerek yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
|
-
|
9
|
Yönetim ve kalite prensiplerine göre uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu alır.
|
-
|
10
|
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir.
|
3
|