ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ENGELLİ YAŞLILARDA SPOR VE YAŞAM KALİTESİ GER209 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Aerobik ve direnç egzersizlerinin neler olduğunu açıklar
    2-Yaşlılıkta egzersizin neden önemli olduğunu açıklar
    3-Yaşlılarda yaşam kalitesini tanımlar ve etkileyen faktörleri sıralar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13113
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş, fiziksel aktivite, egzersiz ve spor kavramları K1
    2 Fiziksel aktivite ve yaşam süresi K1
    3 Esneklik ve germe egzersizleri K1
    4 Aerobik, direnç ve dayanıklılık egzersizleri K1
    5 Engelliler için egzersizler K3
    6 Yaşlılar için egzersizler K3
    7 Propriosepsiyon ve denge egzersizleri K4
    8 Muskuloskeletal rehabilitasyon YK1
    9 Yaşlılarda kronik hastalıklara özgü egzersizler I K3
    10 Yaşlılarda kronik hastalıklara özgü egzersizler II K3
    11 Egzersiz programları ile ilgili bazı önemli kurallar K3
    12 Sağlıklı yaşam ve egzersiz reçetesi K3
    13 Yaşlılarda yaşam kalitesi K2
    14 Yaşam kalitesi ölçekleri K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Songül KAMIŞLI, Dr. Öğr. Üyesi Sevcan TOPTAŞ KILIÇ
    Kaynaklar K1- Altun Ö, Koçak S. (2012). Egzersiz Klavuzu. 3. Baskı, ODTÜ Yayıncılık. K2- Say Şahin D. (Editör). (2020). Yaşlanmaya sağlık sosyolojisi perspektifinden multidisipliner yaklaşımlar. 1. Baskı, Ekin Yayıncılık. K3- Çınar V. (Editör) (2020). Kronik Hastalıklar ve Egzersiz. 1. Basım, Gazi Kitapevi K4- Üneri A. (2004). Baş Dönmesi Nedir? 1. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri
    Yardımcı Kitap YK1- Yılmaz İ. (2018). Ortopedik Rehabilitasyon. 1. Baskı, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
    Dersin Amacı Yaşlılarda egzersiz ve sporun önemi hakkında farkındalığı artırmak ve egzersizin faydaları konusunda bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır
    Dersin İçeriği Fiziksel aktivite ve yaşam süresi. Esneklik ve germe egzersizleri. Aerobik, direnç ve dayanıklılık egzersizleri. Engelliler için egzersizler. Yaşlılar için egzersizler. Propriosepsiyon ve denge egzersizleri. Muskuloskeletal rehabilitasyon. Yaşlılarda kronik hastalıklara özgü egzersizler. Egzersiz programları ile ilgili bazı önemli kurallar. Sağlıklı yaşam ve egzersiz reçetesi. Yaşlılarda yaşam kalitesi. Yaşam kalitesi ölçekleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 3
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. 5
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. -
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. 3
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. -
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. -
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. -
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. 2
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. -
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster