ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaşlı Hastanın Değerlendirilmesi GER305 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Geriatrik değerlendirme yapar.
    2-Geriatrik sendromları sıralar.
    3-Yaşlılarda sık görülen kronik hastalıkları tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   107
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,57 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş, yaşlanma, sağlık ve hastalık kavramları K1
    2 Yaşlılarda sık görülen kronik hastalıklar K1
    3 Yaşlı ile iletişim, yaşlı hasta ile hekim ve hemşire ilişkisi K1
    4 Sağlık okuryazarlığı K1
    5 Geriatrik sendromlar K1
    6 Geriatrik değerlendirme K1
    7 Yaşlılarda polifarmasi ve akılcı ilaç kullanımı K2
    8 Yaşlılarda dengenin değerlendirilmesi YK1
    9 Yaşlılarda infeksiyon hastalıkları K2
    10 Yaşlanma ve akciğer sorunları K2
    11 Yaşlılık ve duyu organları K2
    12 Yaşlılıkta böbrek ve ürolojik sorunlar K2
    13 Yaşlılarda ortopedik sorunlar K2
    14 Yaşlılara sunulan sağlık hizmetleri ve sağlık politikaları K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tahsin Barış DEĞER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Songül Kamışlı, Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
    Kaynaklar K1- Say Şahin D. (2020). Yaşlanmaya sağlık sosyolojisi perspektifinden multidisipliner yaklaşımlar. İstanbul: Ekin Yayıncılık. K2- Gacar N. (Editör). (2009). Adı Eylül: Sağlık Bilimlerinde Yaşlılık. Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri.
    Yardımcı Kitap YK1- Üneri A. (2004). Baş Dönmesi Nedir? Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri.
    Dersin Amacı Yaşlıları sağlık yönünden değerlendirme (geriatrik değerlendirme) ve geriatrik sendromlarla ilgili bilgi ve becerileri kazandırmak amaçlanmaktadır
    Dersin İçeriği Yaşlılık, sağlık, hastalık kavramları, yaşlı hasta hekim ve yaşlı hasta hemşire ilişkisi, geriatrik sendromlar, sağlık okuryazarlığı, geriatri değerlendirme, yaşlılarda sık görülen kronik hastalıklar, enfeksiyöz hastalıklar, yaşlılarda solonum ve üriner sistem sorunları, duyu organları sorunları ve yaşlılara sunulan sağlık hizmetleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 3
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. 3
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. -
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. 2
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. -
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. -
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. -
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. 5
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. -
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster