ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Psikodrama İle Problem Çözme Becerileri GER211 GÜZ 3+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Mevcut durumu objektif tanımlar
    2-Problemi çözmek için bir strateji belirler
    3-Probleme en iyi yanıt olabilecek bir çözüm için olası önerileri birleştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 4011010
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   95
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,17 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Psikodrama dersinin tanıtımı, beklentilerin paylaşımı K3
    2 Sorun nedir? Nasıl tanımlanır? K2, K6
    3 Engeller, ayağıma takılanlar K4
    4 Bilişsel çarpıtmalar K2, K5
    5 Kördüğüm oyunu K4
    6 Etkili olmayan çözüm yollarını tanıma K6
    7 Etkili çözüm yollarını tanıma ve anlama K6
    8 İş görüşmeleri K4
    9 Rol değiştirmelerle senaryo oyunları K2; K4
    10 Çözüm yolları bulma: Ben bir çözüm buldum K1; K4;K6
    11 Sihirli aynalar oyunu, gereksinimleri anlama K4
    12 Çözümleri uygulama, sığınak oyunu K4
    13 Film izleme ve tartışma K2
    14 Sürecin paylaşımı ve öz-değerlendirme K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr: Sevcan TOPTAŞ KILIÇ
    Kaynaklar K1. Üstün, D. (2013) Sosyometri ve Psikodrama, Remzi Kitabevi, İstanbul. K2. Üstün, B., Akgün, E., Partlak, N (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri, Okullar Yayınevi, İzmir. K3. Altınay, D. (2004). Psikodramada Seçme Konular, Aura Kitapları, İstanbul. K4. Altınay, D. (2016). Psikodramada 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler, Epsilon Yayınları, Mimoza Matbaacılık, İstanbul. K5. Dökmen, Ü. (2005). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem yayıncılık: Ankara K6.Nezu, A. M. (2004). Problem Solving and Behavior Therapy Revisited. Behavior Therapy, 35, 1-33. Filmler
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin, günlük yaşamda, okulda ve iş yaşamında karşılaşılan kişiler arası sorunlara yönelik yeni ve etkili problem çözme yöntemlerini keşfetmesini sağlamak
    Dersin İçeriği Psikodrama yoluyla; bir problemin tanımlanmasından çözülmesi ve sonuçların değerlendirilmesine kadar devam eden sürecin öğretimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. -
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. 3
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. -
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. 4
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. 3
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 4
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. 5
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. -
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster