ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YAŞLILARDA PSİKODRAMA UYGULAMALARI GER408 BAHAR 3+0 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Psikodrama oyunlarında rol alır.
    2-Oyunların sonunda duygularını paylaşır.
    3-Yaşlı bireylerle empati kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 2021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 3011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   115
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,83 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Psikodrama yoluyla tanışma, beklentiler, hedeflerin konuşulması, psikodrama dersinin tanıtımı K1
    2 Isınma oyunu ile yaşlıyı tanıma: mahallenin sakinleri K2
    3 Isınma oyunundan öğrenilenler K1; K2
    4 Isınma oyunu ile gelecek beklentisi:postadan paket geldi K2
    5 Isınma oyunundan öğrenilenler K1; K2
    6 Yaşamdaki rollerimiz: Bisiklet oyunu K2
    7 Sosyal çevre ile ilişkiler K1; K3
    8 Sosyal atom K1; K2
    9 Kayıplar K1; K2
    10 Bilgeler konuşuyor K2
    11 Değerlerimiz K2
    12 Bize aktarılanlar:kapılar K2
    13 Bizim aktardıklarımız K1;K2
    14 Bilgelik mektupları K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr: Öğr: Üyesi Songül Kamışlı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Altınay, D. (2004). Psikodramada Seçme Konular, Aura Kitapları, İstanbul. K2. Altınay, D. (2016). Psikodramada 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler, Epsilon Yayınları, Mimoza Matbaacılık, İstanbul. K3. Dökmen, Ü. (2005). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayıncılık: Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Psikodrama aracılığı ile yaşlıyı tanıma; empati yapma; yaşlıdan öğrenme
    Dersin İçeriği Psikodrama oyunları ile yaşlının anlaşılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 2
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. -
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. -
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. 3
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. 4
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 3
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. 3
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. 4
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. -
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster