|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Psikodrama yoluyla tanışma, beklentiler, hedeflerin konuşulması, psikodrama dersinin tanıtımı
|
K1
|
|
2
|
Isınma oyunu ile yaşlıyı tanıma: mahallenin sakinleri
|
K2
|
|
3
|
Isınma oyunundan öğrenilenler
|
K1; K2
|
|
4
|
Isınma oyunu ile gelecek beklentisi:postadan paket geldi
|
K2
|
|
5
|
Isınma oyunundan öğrenilenler
|
K1; K2
|
|
6
|
Yaşamdaki rollerimiz: Bisiklet oyunu
|
K2
|
|
7
|
Sosyal çevre ile ilişkiler
|
K1; K3
|
|
8
|
Sosyal atom
|
K1; K2
|
|
9
|
Kayıplar
|
K1; K2
|
|
10
|
Bilgeler konuşuyor
|
K2
|
|
11
|
Değerlerimiz
|
K2
|
|
12
|
Bize aktarılanlar:kapılar
|
K2
|
|
13
|
Bizim aktardıklarımız
|
K1;K2
|
|
14
|
Bilgelik mektupları
|
K2
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr: Öğr: Üyesi Songül Kamışlı
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Altınay, D. (2004). Psikodramada Seçme Konular, Aura Kitapları, İstanbul.
K2. Altınay, D. (2016). Psikodramada 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler, Epsilon Yayınları, Mimoza Matbaacılık, İstanbul.
K3. Dökmen, Ü. (2005). İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayıncılık: Ankara
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Psikodrama aracılığı ile yaşlıyı tanıma; empati yapma; yaşlıdan öğrenme
|
|
Dersin İçeriği
|
Psikodrama oyunları ile yaşlının anlaşılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
2
|
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
-
|
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
-
|
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
3
|
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
4
|
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
3
|
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
3
|
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
4
|
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
3
|