|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr: Öğr. Üyesi Songül Kamışlı
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Rothstein, M., G. & Burke, R., J. (2010). Self Management and leadership development. Edward Elgar Publishing Limited Northampton, MA, USA
K2. Jones, F., R. Working with self-management courses: The thoughts of
participants, planners,
and policy-makers. Oxford University Press. New York.
K3. Newman S., Steed, L., Mulligan K. (2009). Chronic physical illness: self-management and behavioural interventions. Open University Press
McGraw-Hill Education
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrenciye öz yönetim bilgisinin ve kullanım becerilerinin kazandırılmasıdır.
|
|
Dersin İçeriği
|
Günlük yaşamda ve gerontoloji alanında öz yönetim bilgisinin öğrenimi: Hedef koyma, plan yapma ve uygulama, yardım alma, kendini değerlendirme, kendini gözleme, hedefe ulaşmanın değerlendirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
-
|
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
-
|
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
3
|
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
-
|
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
5
|
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
4
|
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
4
|