ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Öz Yönetim GER309 GÜZ 2+0 S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öz yönetim süreçlerini açıklar.
    2-Öz yönetimin günlük yaşamdaki uygulamalarını örneklerle açıklar.
    3-Öz yönetimin gerontolojide kullanımını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   72
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,4 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öz Yönetim Süreçleri ve sağlıkta kullanımı Hedef koyma K1
    2 Planlama K1
    3 Uygulama K1
    4 Öğrenme K2
    5 Organizasyon K1
    6 Süpervizyon K1
    7 Yardım K1
    8 Müdahale K1
    9 Paylaşım K1
    10 Kendini değerlendirme K1
    11 Kendine öğretme K2
    12 Kendini gözleme K2
    13 Hedefe ulaşma K3
    14 Yaşam boyu öğrenme K3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr: Öğr. Üyesi Songül Kamışlı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Rothstein, M., G. & Burke, R., J. (2010). Self Management and leadership development. Edward Elgar Publishing Limited Northampton, MA, USA K2. Jones, F., R. Working with self-management courses: The thoughts of participants, planners, and policy-makers. Oxford University Press. New York. K3. Newman S., Steed, L., Mulligan K. (2009). Chronic physical illness: self-management and behavioural interventions. Open University Press McGraw-Hill Education
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye öz yönetim bilgisinin ve kullanım becerilerinin kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Günlük yaşamda ve gerontoloji alanında öz yönetim bilgisinin öğrenimi: Hedef koyma, plan yapma ve uygulama, yardım alma, kendini değerlendirme, kendini gözleme, hedefe ulaşmanın değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. -
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. -
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. 3
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. -
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. -
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 5
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. 4
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. 4
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. -
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster