ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YAŞLILARDA SERBEST ZAMAN GER407 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Serbest zaman kavramını yorumlar.
    2-Serbest zaman aktivitelerinin yaşlılığa getireceği katkıları örneklendirir.
    3- Serbest zamanı aktivitelerini ekonomik bir fırsat olarak kullanır.
    4-Serbest zaman aktiviteleri oluşturmak için sorumluluk alır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Zamanın tanımı ve anlamı K1
    2 Zamanın özellikleri ve zamanın kötüye kullanılması kavramı K1
    3 Zaman Yönetimi 1 K1; K2
    4 Zaman Yönetimi 2 K1; K2
    5 Boş zamanın eğlence ve spor aktiviteleriyle değerlendirilmesi (Rekreasyon) K1; K2
    6 Boş zamanın gönüllü aktivitelerle değerlendirilmesi (Rekreasyon kavramı) K1; K2
    7 Yaşlılarda üretkenlik zamanı K1; K2
    8 Yaşam doyumu K1; K2
    9 Yaşlılarda zamanın üretken aktiviteler için kullanımı: Etkinlikler 1 K1; K2
    10 Yaşlılarda zamanın üretken aktiviteler için kullanımı: Etkinlikler 2 K1; K2
    11 Yaşlılarda pskodrama uygulaması ile etkinlik tasarlama K1; K2
    12 Yaşlılarda etkinliklerde olası riskleri yönetme K1; K2
    13 Yaşlılarda psikodrama uygulamaları ile etkinlik yapma ve değerlendirme K1; K2
    14 Psikodrama uygulamalarıyla sürecin değerlendirilmesi K1; K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Songül Kamışlı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Faik Ardahan (2009). Zaman Yönetimi, Antalya:Akdeniz Üniversitesi Yayınları Suat Karaküçük, Rekreasyon, Bağırgan Yayınevi, Ankara. K2. Altınay, D. (2016). Psikodramada 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler, İstanbul: Epsilon Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, yaşlanma sürecinde serbest zamanın daha etkin değerlendirilmesini öğretmek. Etkin serbest zaman için etkinlik tasarlama, uygulama ve denetleme süreçlerini öğretmektir.
    Dersin İçeriği Yaşlılarda zaman kavramı, zaman yönetimi, çeşitli aktivitelerle zamanın verimli değerlendirilmesi, serbest zaman kullanımının öğretimi, üretkenlik ve yaşam doyumu kavramlarının öğretimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar. 2
    2 Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır. 2
    3 Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir. -
    4 Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir. 2
    5 Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır. -
    6 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. 3
    7 Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır. -
    8 Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır. 3
    9 Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. -
    10 Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster