|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Zamanın tanımı ve anlamı
|
K1
|
|
2
|
Zamanın özellikleri ve zamanın kötüye kullanılması kavramı
|
K1
|
|
3
|
Zaman Yönetimi 1
|
K1; K2
|
|
4
|
Zaman Yönetimi 2
|
K1; K2
|
|
5
|
Boş zamanın eğlence ve spor aktiviteleriyle değerlendirilmesi (Rekreasyon)
|
K1; K2
|
|
6
|
Boş zamanın gönüllü aktivitelerle değerlendirilmesi (Rekreasyon kavramı)
|
K1; K2
|
|
7
|
Yaşlılarda üretkenlik zamanı
|
K1; K2
|
|
8
|
Yaşam doyumu
|
K1; K2
|
|
9
|
Yaşlılarda zamanın üretken aktiviteler için kullanımı: Etkinlikler 1
|
K1; K2
|
|
10
|
Yaşlılarda zamanın üretken aktiviteler için kullanımı: Etkinlikler 2
|
K1; K2
|
|
11
|
Yaşlılarda pskodrama uygulaması ile etkinlik tasarlama
|
K1; K2
|
|
12
|
Yaşlılarda etkinliklerde olası riskleri yönetme
|
K1; K2
|
|
13
|
Yaşlılarda psikodrama uygulamaları ile etkinlik yapma ve değerlendirme
|
K1; K2
|
|
14
|
Psikodrama uygulamalarıyla sürecin değerlendirilmesi
|
K1; K2
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Songül Kamışlı
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1. Faik Ardahan (2009). Zaman Yönetimi, Antalya:Akdeniz Üniversitesi Yayınları
Suat Karaküçük, Rekreasyon, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
K2. Altınay, D. (2016). Psikodramada 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı Teknikler, İstanbul: Epsilon Yayınları.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, yaşlanma sürecinde serbest zamanın daha etkin değerlendirilmesini öğretmek. Etkin serbest zaman için etkinlik tasarlama, uygulama ve denetleme süreçlerini öğretmektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Yaşlılarda zaman kavramı, zaman yönetimi, çeşitli aktivitelerle zamanın verimli değerlendirilmesi, serbest zaman kullanımının öğretimi, üretkenlik ve yaşam doyumu kavramlarının öğretimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
2
|
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
2
|
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
-
|
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
2
|
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
3
|
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
-
|
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
3
|
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
3
|