ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Stresle Başaçıkma Yönetimi GER208 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Stres kavramını, nedenlerini, strese verilen tepkileri, stresin bilişsel yönünü, baş etme kavramını ve stratejilerini tanımlar
    2-Kendisinin ve çevresindeki insanların stres tepkilerini ve baş etme davranışlarını tanımlar.
    3-Etkili olmayan baş etme davranışlarının yerine koyabileceği etkili baş etme davranışlarını belirler.
    4-Etkili olmayan baş etme davranışlarını etkili olanlarla değiştirmeye çalışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   104
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,47 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. K1, YK1
    2 Stres kavramı, stresin fizyolojisi, stres nedenleri K1
    3 Stresle başetme kavramı K1
    4 Stresle baş etme stratejileri K"
    5 Stresin bilişsel yönü, strese verilen tepkiler K1
    6 Etkili ve etkili olmayan baş etme K1, YK2
    7 Etkili baş etme becerileri öğretimi(Kendini tanıma) K1
    8 Etkili baş etme becerileri öğretimi(Bilişlerin farkına varma) K1, YK3
    9 Etkili baş etme becerileri öğretimi(Sorunların çözümünde eleştirel düşünme ve problem çözme) K1
    10 Etkili baş etme becerileri öğretimi(Zamanı etkili kullanma) K1
    11 Etkili baş etme becerileri öğretimi(Gevşeme teknikleri) K1
    12 Stres-psikolojik sağlamlık-kriz ilişkisi-1 K1
    13 Stres-psikolojik sağlamlık-kriz ilişkisi-2 K1
    14 Dalgalara Karşı (Film Analizi) K1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Bach, S. and Grant, A. (2009).Communication and interpersonal skills for nurses (Transforming nursing practice). UK: Learning Matters Ltd. K2- Baltaş, Z. ve Baltaş, A. (2000). Stres ve Başaçıkma Yolları (20. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. K3- Balzer Riley, J. (2007). Communication in nursing. USA: Mosby. K4- Clark, L. (2000). Duygulara Yardım (Çev: Yazgan, G.). İstanbul: Evrim Yayınları. K5- Dökmen, Ü. (2005) İletişim Çatışmaları ve Empati (31.Basım). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1- Geçtan, E. (2009). İnsan Olmak. İstanbul: Metis Yayınları. YK2- Harriet, L. (1999). Öfke Dansı. İstanbul: Varlık Yayınları. YK3- Öz, F. (2010). Sağlık Alanında Temel Kavramlar. Ankara: Mattek Matbaacılık. YK4- Özcan, A. (2006) Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Ankara: Sistem Ofset Basım Yayın San. Lim. Şrk.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin, kendisinde ve diğerlerinde stresin nedenleri ve sonuçlarının tanımlanmasında bilgi sahibi olması; stresin etkili şekilde yönetilmesi ve bilginin uygulamaya aktarılmasını sağlayacak en uygun kişisel stratejiler geliştirmesine yardımcı olmaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders, bireyin stres ve baş etme ile ilgili kuramsal bilgi edinmesini, bu bilgiyle kendi stres ve baş etme tepkilerini tanımasını, değerlendirmesini, yorumlamasını, etkili olmayan baş etme davranışlarını etkili olanlarla değiştirmesini ve kazandığı bu beceri doğrultusunda hizmet verdiği bireylere de yardım etmesini konu alır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster