|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Geronteknolojiye Giriş
|
K1
|
|
2
|
Yaşlıların Sağlığının Korunması: Rehabilitasyon Amaçları-1
|
K1
|
|
3
|
Yaşlıların Sağlığının Korunması: Rehabilitasyon Amaçları-2
|
K1
|
|
4
|
Yaşlılarda Yardımcı Teknolojiler
|
K1
|
|
5
|
Yaşlılarda evde kullanılan teknolojiler
|
K1
|
|
6
|
Rehabilitasyonda Teknolojiye İhtiyaç var mıdır?
|
K1
|
|
7
|
Sanal Gerçeklik
|
K1
|
|
8
|
Robotik Uygulamalar
|
K1
|
|
9
|
Nintendo wii ve kullanımı
|
K1
|
|
10
|
Kinect sensörleri
|
K1
|
|
11
|
Leap motion sensörleri ve kullanımı
|
K1
|
|
12
|
Teletıp ve Telerehabilitasyon
|
K1
|
|
13
|
Yaşlılarda Fiziksel Aktiviteyi Arttıran Teknolojiler
|
K1
|
|
14
|
Günlük yaşamı kolaylaştıran teknolojiler
|
K1
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Toptaş Kılıç
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
K1- Cheverst, K., Clarke, K., Dewsbury, G., Hemmings, T., Hughes, J., & Rouncefield, M. (2003). Design with care: Technology, disability and the home. In R. Harper (Ed.), Inside the smart home (pp. 163-179). London; Springer,
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; Öğrencilerin son teknolojinin kullanımını ve faydalarını kavrayarak gerontoloji alanındaki uygulamalar için gerekli olan model teknik ve amaçları seçmesi
|
|
Dersin İçeriği
|
Teknolojiyi gerontoloji alanında kullanmayı bilir. Yaşlılarda fiziksel aktiviteyi arttıran teknolojiler, rehabilitasyonda teknolojiyi içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Gerontoloji alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri açıklar.
|
-
|
|
2
|
Gerontoloji alanındaki bilimsel bilgiyi mesleki yaşantısında uygulamaya yansıtır.
|
3
|
|
3
|
Yaşlılık alanı ile ilgili bilimsel araştırma sürecini gerçekleştirir.
|
-
|
|
4
|
Gerontolog olarak diğer bilim alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak katkı verir.
|
-
|
|
5
|
Bir birey olarak kişisel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkına varır.
|
-
|
|
6
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser.
|
2
|
|
7
|
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade edebilme yetkinliği kazanır.
|
3
|
|
8
|
Sağlıklı ve/veya hasta yaşlı bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları, bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlayıp destek verme yetkinliği kazanır.
|
1
|
|
9
|
Gerontolog olarak ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
-
|
|
10
|
Alanda edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların biyolojik, sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini fark ederek bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm önerir.
|
2
|