Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Gelişim psikolojisine giriş: Tarihçe ve temel kavramlar
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 1
|
2
|
Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 2
|
3
|
Gelişim psikolojisi kuramları
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 3
|
4
|
Gelişimin biyolojik temelleri
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 4
|
5
|
Gelişimin çevresel temelleri
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 4
|
6
|
Doğum öncesi gelişim ve doğum
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 5
|
7
|
Bebeklik döneminde fiziksel gelişim
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 6
|
8
|
Bebeklik döneminde bilişsel gelişim
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 7
|
9
|
Bebeklik döneminde sosyal ve duygusal gelişim
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 8
|
10
|
Erken çocukluk döneminde fiziksel ve dil gelişimi
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 9
|
11
|
Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 9
|
12
|
Erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişim
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 10
|
13
|
Orta çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 11
|
14
|
Orta çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişim
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 11
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Gülendam Akgül
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: Gelişim psikolojisi (G. Yüksel, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
K2. Figen, Ç. O. K. (1994). Gelişim psikolojisi: Ergenlik ve yetişkinlik. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27(2), 905-935.
|
Yardımcı Kitap
|
Ergin, H., & Yıldız, S. A. (2010). Gelişim psikolojisi. Nobel Yayın Dağıtım.
|
Dersin Amacı
|
Gelişim Psikolojisi dersinin genel amacı, doğum öncesi, bebeklik, erken çocukluk ve orta-geç çocukluk dönemlerini ilgili teoriler çerçevesinde yaşam boyu gelişim perspektifinden incelemektir.
|
Dersin İçeriği
|
İçerik gelişim psikolojisinin tarihini, temel kavramlarını ve araştırma yöntemlerini; kalkınmanın biyolojik ve çevresel temelleri; doğum öncesi dönem, bebeklik ve çocukluk döneminde fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişim konularını kapsar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
2
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
3
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
2
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
-
|