ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    GELİŞİM PSİKOLOJİSİ SHB215 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gelişim psikolojisinde temel kavramları, araştırma yöntemlerini ve temel gelişim kuramlarını açıklar.
    2-Doğum öncesi gelişimi ve gelişimdeki önemini açıklar.
    3-Bebeklik ve çocukluk dönemlerinde yaşa uygun fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal gelişim özelliklerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   115
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,83 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gelişim psikolojisine giriş: Tarihçe ve temel kavramlar KAYNAK 1 BÖLÜM 1
    2 Gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri KAYNAK 1 BÖLÜM 2
    3 Gelişim psikolojisi kuramları KAYNAK 1 BÖLÜM 3
    4 Gelişimin biyolojik temelleri KAYNAK 1 BÖLÜM 4
    5 Gelişimin çevresel temelleri KAYNAK 1 BÖLÜM 4
    6 Doğum öncesi gelişim ve doğum KAYNAK 1 BÖLÜM 5
    7 Bebeklik döneminde fiziksel gelişim KAYNAK 1 BÖLÜM 6
    8 Bebeklik döneminde bilişsel gelişim KAYNAK 1 BÖLÜM 7
    9 Bebeklik döneminde sosyal ve duygusal gelişim KAYNAK 1 BÖLÜM 8
    10 Erken çocukluk döneminde fiziksel ve dil gelişimi KAYNAK 1 BÖLÜM 9
    11 Erken çocukluk döneminde bilişsel gelişim KAYNAK 1 BÖLÜM 9
    12 Erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişim KAYNAK 1 BÖLÜM 10
    13 Orta çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim KAYNAK 1 BÖLÜM 11
    14 Orta çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişim KAYNAK 1 BÖLÜM 11
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: Gelişim psikolojisi (G. Yüksel, Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık. K2. Figen, Ç. O. K. (1994). Gelişim psikolojisi: Ergenlik ve yetişkinlik. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27(2), 905-935.
    Yardımcı Kitap Ergin, H., & Yıldız, S. A. (2010). Gelişim psikolojisi. Nobel Yayın Dağıtım.
    Dersin Amacı Gelişim Psikolojisi dersinin genel amacı, doğum öncesi, bebeklik, erken çocukluk ve orta-geç çocukluk dönemlerini ilgili teoriler çerçevesinde yaşam boyu gelişim perspektifinden incelemektir.
    Dersin İçeriği İçerik gelişim psikolojisinin tarihini, temel kavramlarını ve araştırma yöntemlerini; kalkınmanın biyolojik ve çevresel temelleri; doğum öncesi dönem, bebeklik ve çocukluk döneminde fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişim konularını kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 2
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 3
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 2
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 1
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. -
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster