ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet SHB100 BAHAR 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hak ve sosyal adalet kavramlarını tanımlar.
    2-İnsan hakları tanımı, tarihçesi ve gelişimini açıklar.
    3-İnsan hakları düşüncesini açıklar.
    4-Hak temelli yaklaşımları açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   76
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,53 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı K1, BÖLÜM 1
    2 Aydınlanma düşüncesi ve insan haklarının felsefi temelleri K1, BÖLÜM 1
    3 Türkiye`de İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri K1, BÖLÜM 2
    4 İnsan Haklarının Uluslararası Düzeyde Korunması K1, BÖLÜM 3
    5 İnsan Haklarının Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Çerçevesinde Korunması K2, BÖLÜM 1
    6 Avrupa İnsan hakları Sözleşmesi ile Öngörülen Koruma Sistemi K2, BÖLÜM 2
    7 Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi ve Türkiye K1, BÖLÜM 4
    8 İnsan haklarının korunması sorunu, Ulusal ve uluslar arası insan hakları savunma mekanizmaları K1, BÖLÜM 5
    9 Sosyal Hizmet Uygulamalarında İnsan Haklarının önemi ve saygınlığı K2, BÖLÜM 3
    10 İnsan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü, sosyal hizmetin uygulama alanlarında insan hakları: haklar , ihlaller ve çözümler K2, BÖLÜM 4
    11 Ayrımcılık yasağı ve insan hakları, sosyal haklar ve sosyal hizmetler K2, BÖLÜM 5
    12 Yoksulluk ve insan hakları, hakların sınırları K1, BÖLÜM 6
    13 İnsan haklarıyla ilgili bir kurum ziyareti K1, BÖLÜM 7
    14 Genel tekrar K1 BÖLÜM 1,2,3, K2 BÖLÜM 2, 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 İfe, J. (2000). İnsan Hakları ve Sosyal Hizmet. Nika Yayınevi, Ankara. K2 Kuçuradi, İ. (2011). İnsan Hakları Kavramları ve Sorunları.Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Müracaatçılara ve sosyal olgulara hak temelli yaklaşımla bakabilmek için gerekli olan temel bilgileri edinmek, insan hakları düşüncesini anlayarak Sosyal hizmetin insan hakları ve sosyal refah ile ilişkisini kurmaktır.
    Dersin İçeriği Aydınlanma düşüncesi ve insan haklarının felsefi temelleri, ulusal ve uluslar arası insan hakları savunma mekanizmaları, sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarının önemi ve saygınlığı, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü, sosyal hizmetin uygulama alanlarında insan hakları, ayrımcılık yasağı ve insan hakları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 1
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. -
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster