ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇOCUK KORUMA VE BAKIM POLİTİKALARI SHB207 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çocuklara ilişkin sosyal politika gereksinimini tartışır.
    2-Çocuklara ilişkin mevzuatı listeler.
    3-Türkiyedeki çocuk koruma ve bakım sistemini değerlendirir.
    4-Farklı çocuk gruplarının sorun ve ihtiyaçlarını sıralar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K4
    2 Çocuğun değeri ve çocuklara ilişkin politika gereksinimi K1-BÖLÜM-3
    3 Çocuklara ilişkin mevzuat K1-BÖLÜM-1
    4 Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi-1 K4-BÖLÜM-3
    5 Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi-2 K4-BÖLÜM-3
    6 Çocuğun değerlendirilmesi K2-BÖLÜM-15
    7 Çocukla görüşme K2-BÖLÜM-15
    8 İhmal-istismar mağduru çocuklar K5
    9 Çalışan çocuklar K5
    10 Göçmen/mülteci çocuklar K5
    11 Suça sürüklenen çocuklar K3-BÖLÜM-9
    12 Engelli çocuklar K5
    13 Çocuklarla rehabilitasyon çalışmaları K4
    14 Koruyucu-önleyici çalışmalar K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Melis ERDENER, Öğr. Gör. Elvan ULUCAN ÖZKAN, Prof. Dr. Azize Serap TUNÇER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Gülendam AKGÜL
    Kaynaklar K1. Erbay, E. (2013). Çocuk hakları (1. Baskı). Yeni İnsan Yayınevi, İstanbul. K2. Sheafor, B.W. & Horejsi, C.J. (2014). Sosyal hizmet uygulaması temel teknikler ve ilkeler (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K3. Zastrow, C. (2013). Sosyal hizmete giriş (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K4. Yazıcı, E. (2020). Çocuk koruma ve sosyal hizmet (1. Baskı). Nika Yayınevi, Ankara. K5. Öztürk, A.B. (2009). Çocuğun cinsel istismarı ve aileyle çalışma. Toplum ve sosyal hizmet, 20(2), 89-98.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin çocukların korunmasına ilişkin politikaları, çocuk koruma ve bakım sistemlerini öğrenmeleri, sorgulamaları, çeşitli çocuk gruplarının sorun ve ihtiyaçları konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Çocuklara ilişkin politika gereksinimi, çocuklara ilişkin mevzuat, Türkiye`de çocuk koruma ve bakım sistemi, korunma ihtiyacı içerisindeki çocuk grupları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 3
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 4
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 5
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 3
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 5
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster