ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ÇOCUK VE ERGEN RUH SAĞLIĞI SHB211 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ruh sağlığını etkileyen çevresel, psikososyal ve ailesel faktörleri açıklar.
    2-Çocuklar ve ergenlerde ruh sağlığı bozukluklarını açıklayan kuramları anlatır.
    3-Çocukluk ve ergenlik dönemlerinde sıklıkla rastlanan ruhsal bozuklukları sınıflandırır.
    4-Çocuk ve ergenlerde ruh sağlığı bozuklukların sosyal hizmet çalışmalarına etkisini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ruh sağlığının tanımı, önemi ve tarihi gelişimi KAYNAK 1 BÖLÜM 1
    2 Ruh sağlığı ile ilgili kuramlar KAYNAK 1 BÖLÜM 2
    3 Tanılama ve sınıflandırma KAYNAK 2
    4 Ruh sağlığını etkileyen çevresel ve psikososyal etkenler KAYNAK 1 BÖLÜM 3
    5 Aile sistemi ve çocuk ve ergen ruh sağlığı KAYNAK 1 BÖLÜM 4
    6 Duygudurum bozukluklukları KAYNAK 1 BÖLÜM 5
    7 Kaygı bozuklukları KAYNAK 1 BÖLÜM 6
    8 Uyum bozuklukları KAYNAK 1 BÖLÜM 7
    9 Davranış bozuklukları ve antisosyal davranışlar KAYNAK 1 BÖLÜM 8
    10 Madde kullanımı bozuklukları KAYNAK 1 BÖLÜM 9
    11 Yeme ve uyku bozuklukları KAYNAK 1 BÖLÜM 10
    12 Otizm spektrum bozuklukları KAYNAK 1 BÖLÜM 11
    13 Dikkat eksikliği/ hiperaktivite bozukluğu ve öğrenme güçlüğü KAYNAK 1 BÖLÜM 12
    14 Riskler ve koruyucu etkenler KAYNAK 1 BÖLÜM 13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Seven, S.(2018) Çocuk ruh sağlığı. Pegem Akademi, Ankara. K2. American Psychiatric Association. (2013). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (DSM-5®). American Psychiatric Pub.
    Yardımcı Kitap YK1.Yörükoğlu, A(2015). Çocuk ruh sağlığı, Özgür yayınevi, İstanbul.
    Dersin Amacı Öğrencileri sosyal hizmet çalışmalarında uygulamalarını etkilemesi olası çocuk ve ergen ruh sağlığı ve bozuklukluları hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında öğrencilere ruh sağlığı kavramları; kuramlar; çevresel, psikososyal ve ailesel etkenlerin ruh sağlığı ile ilişkisi ve çocuk ve ruh sağlığı bozuklukları ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 3
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 1
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 2
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster