ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ergenlik Psikolojisi SHB204 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ergenlik döneminin özelliklerini, risklerini ve fırsatlarını listeler.
    2-Ergenlik döneminin farklı alanlarda gelişim özelliklerini örneklendirir.
    3-Ergenin çevresindeki bireylerle olan ilişkilerini yorumlar.
    4-Dezavantajlı, korunmaya muhtaç ve suça sürüklenen ergenlerin sorunlarına yönelik çözüm üretir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ergenlik dönemi tanımı ve önemi K2 BÖLÜM 1
    2 Ergenlik döneminin genel özellikleri K2 BÖLÜM 2
    3 Ergenlik döneminde fiziksel gelişimi K1 BÖLÜM 1
    4 Ergenlik döneminde beyin gelişim K1 BÖLÜM 2
    5 Ergenlik döneminde bilişsel gelişim K1 BÖLÜM 3
    6 Ergenlik döneminde kimlik ve kişilik gelişimi K1 BÖLÜM 4
    7 Ergenlik döneminde sosyal ve duygusal gelişim K1 BÖLÜM 5
    8 Ergenlik döneminde ahlaki gelişim K1 BÖLÜM 6
    9 Ergenlik döneminde cinsel gelişim K1 BÖLÜM 7
    10 Ergenlik döneminde akranlar K1 BÖLÜM 8
    11 Ergenlik döneminde aile K1 BÖLÜM 9
    12 Ergenlik döneminde riskler ve fırsatlar K1 BÖLÜM 10
    13 Korunmaya muhtaç ve suça sürüklenen ergenler K1 BÖLÜM 11
    14 Dezavantajlı ergenler K1 BÖLÜM12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe/İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğretim Üyesi Gülendam Akgül
    Kaynaklar K1. Santrock, John W. Ergenlik. Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. K2. Bilgin, M. , İnanç, B.Y. Ve Atıcı, M.K. 2008. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Aakademi Yayınıcılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap 1. Onur, B. 1987. Ergenlik Psikolojisi. Hacettepe Taş, Ankara. 2. Whirter, J.M.ve Voltan Acar, N. 2000. Ergen ve Çocukla İletişim. Fırat Ofset, Ankara.
    Dersin Amacı Ergenlik döneminin gelişim özellikleri ve ergenlerin yaşadıkları sorunlar ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında ergenlik döneminde fiziksel, beyin, sosyal, duygusal, kimlik, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim özellikleri; ergenin çevresi ile ilişkisi, dönemin fırsatları ve riskleri; dezavantajlı, korunmaya muhtaç ve suça sürüklenen ergenler ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 1
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 4
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 2
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 1
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 2
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster