Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ergenlik dönemi tanımı ve önemi
|
K2 BÖLÜM 1
|
2
|
Ergenlik döneminin genel özellikleri
|
K2 BÖLÜM 2
|
3
|
Ergenlik döneminde fiziksel gelişimi
|
K1 BÖLÜM 1
|
4
|
Ergenlik döneminde beyin gelişim
|
K1 BÖLÜM 2
|
5
|
Ergenlik döneminde bilişsel gelişim
|
K1 BÖLÜM 3
|
6
|
Ergenlik döneminde kimlik ve kişilik gelişimi
|
K1 BÖLÜM 4
|
7
|
Ergenlik döneminde sosyal ve duygusal gelişim
|
K1 BÖLÜM 5
|
8
|
Ergenlik döneminde ahlaki gelişim
|
K1 BÖLÜM 6
|
9
|
Ergenlik döneminde cinsel gelişim
|
K1 BÖLÜM 7
|
10
|
Ergenlik döneminde akranlar
|
K1 BÖLÜM 8
|
11
|
Ergenlik döneminde aile
|
K1 BÖLÜM 9
|
12
|
Ergenlik döneminde riskler ve fırsatlar
|
K1 BÖLÜM 10
|
13
|
Korunmaya muhtaç ve suça sürüklenen ergenler
|
K1 BÖLÜM 11
|
14
|
Dezavantajlı ergenler
|
K1 BÖLÜM12
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Gülendam Akgül
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Üyesi Gülendam Akgül
|
Kaynaklar
|
K1. Santrock, John W. Ergenlik. Nobel Akademik Yayıncılık, 2012.
K2. Bilgin, M. , İnanç, B.Y. Ve Atıcı, M.K. 2008. Çocuk ve Ergen Gelişimi. Pegem Aakademi Yayınıcılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Onur, B. 1987. Ergenlik Psikolojisi. Hacettepe Taş, Ankara.
2. Whirter, J.M.ve Voltan Acar, N. 2000. Ergen ve Çocukla İletişim. Fırat Ofset, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Ergenlik döneminin gelişim özellikleri ve ergenlerin yaşadıkları sorunlar ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında ergenlik döneminde fiziksel, beyin, sosyal, duygusal, kimlik, kişilik, ahlak ve cinsel gelişim özellikleri; ergenin çevresi ile ilişkisi, dönemin fırsatları ve riskleri; dezavantajlı, korunmaya muhtaç ve suça sürüklenen ergenler ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
1
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
4
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
2
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
1
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
3
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
2
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
2
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
1
|