ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SOSYAL HİZMETTE KURAM VE YAKLAŞIMLAR 2 SHB301 GÜZ 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sosyal hizmet uygulamasındaki temel iletişim becerilerini uygular.
    2-Farklı müdahale düzeylerinde, sorunu tanımlama ve mesleki ilişkiyi açıklar.
    3-Farklı müdahale düzeylerinde, mesleki rol ve işlevleri açıklar.
    4-Sosyal hizmet uygulamasında kayıt tutma ile ilgili raporları yazar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1011515
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   165
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,5 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyal hizmet uygulamalarında kullanılan iletişim becerileri, Ortak uygulama becerileri ve sınıflandırılması K1 BÖLÜM 1
    2 Mikro beceriler ve uygulamada kullanımı K1 BÖLÜM 1
    3 Mezzo beceriler ve uygulamada kullanımı K1 BÖLÜM 2
    4 Makro beceriler ve uygulamada kullanımı K1 BÖLÜM 2
    5 Sorunun Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi İlişkinin Kurulması K1 BÖLÜM 3
    6 Sorunun Değerlendirilmesi Aşamasının İçeriği K1 BÖLÜM 3
    7 İhtiyacın karşılanmasında engel olan etkenler, sorun çözmede yardımcı kaynak ve etkenlerin değerlendirilmesi K1 BÖLÜM 4
    8 Sorunun Belirlenmesi ve Değerlendirilmesi İşevuruk değerlendirme Mikro, mezo ve makro uygulamalar açısından değerlendirme K1 BÖLÜM 4, K2 BÖLÜM 2
    9 Planlamanın unsurları: Amaç ve hedefler, öncelikler, stratejiler K1 BÖLÜM 5 , K2 BÖLÜM 3
    10 Planlama Plan eylemini etkileyen etmenler K1 BÖLÜM 6, K2 BÖLÜM 3
    11 Planlama sürecinin aşamaları K1 BÖLÜM 6, K2 BÖLÜM 4
    12 Mikro, mezzo ve makro uygulamalar açısından planlama K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 5
    13 Planlı Değişme Süreci ve Değerlendirme K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 6
    14 Genel Değerlendirme K1 BÖLÜM 8, K2 BÖLÜM 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemler. SHU Derneği Yayını, Yayın No:16 Ankara. K2. Teater, B. (2015). Sosyal Hizmet Kuram ve Yöntemleri: Uygulama için Bir Giriş. Nika Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sosyal hizmet uygulamasında gerekli olan temel becerilerin kazanılması kapsamında, planlı müdahale ve değişim süreçlerinin genelci yaklaşım çerçevesinde yetkin bir şekilde değerlendirmesi ve kullanması.
    Dersin İçeriği Sosyal hizmet uygulamasında gereksinim duyulan temel mesleki ve kişisel beceriler, Sosyal hizmet uygulamasındaki farklı müdahale düzeyleri, genelci sosyal çalışma uygulamasının etkileşim süreci ve işleyişi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 2
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 2
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 4
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 3
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 3
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 4
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster