Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Grup tanımı, türleri
|
K1 BÖLÜM1
|
2
|
Temel Grup dinamiği, temel kavram ve açıklamaları
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
Grupla sosyal hizmetin tarihi gelişim süreci
|
K1 BÖLÜM 2
|
4
|
Küçük grup teorileri ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanılışı
|
K2 BÖLÜM 4
|
5
|
Mezzo sosyal hizmet uygulamasında gruplarla çalışmanın hedefleri
|
K3 BÖLÜM 4
|
6
|
Grup sürecinin aşamaları: Grubun oluşturulması ve sosyal hizmet uzmanının sorumlulukları
|
K1 BÖLÜM 3
|
7
|
Grup sürecinin aşamaları: Başlangıç aşaması- güven kazanma, özerklik ve çatışmaların çözümü
|
K1 BÖLÜM 4
|
8
|
Başlangıç aşamasında sosyal hizmet uzmanının grubu tanıma ve değerlendirmeye ilişkin görevleri- burada ve şimdi yaklaşımı
|
K1 BÖLÜM 5
|
9
|
Grup sürecinin aşamaları: Gelişme aşaması- Yakınlaşma, bağlılık, bütünleşme
|
K1 BÖLÜM 5
|
10
|
Sosyal hizmet uzmanının grup sürecindeki mesleki rolleri
|
K1 BÖLÜM 4
|
11
|
Grup sürecinin sonlandırılması
|
K1 BÖLÜM 5
|
12
|
Grupla çalışma sürecinde program planlama
|
K2 BÖLÜM 4
|
13
|
Gruplarla sosyal hizmet müdahalesi; örnek çalışma
|
K2 BÖLÜM 5
|
14
|
Dersin değerlendirilmesi ve tartışma
|
K1, K2
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
2
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
1
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
4
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
-
|