ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ENGELLİLERLE SOSYAL HİZMET SHB309 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özürlülükle ilgili temel kavramları ve kuramsal yaklaşımları açıklar.
    2- Dünya`da ve Türkiye`de özürlülüğü karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
    3-Özürlülükle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı anlatır.
    4-Özürlülere yönelik sosyal hizmet müdahalelerini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler20000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Engellilerle ilgili temel kavramlar K1 BÖLÜM 1
    2 Engellilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar K1 BÖLÜM 2
    3 Engelliliğin ortaya çıkmasına yol açan faktörler K1 BÖLÜM 3
    4 Engellilik türleri K1 BÖLÜM 4
    5 Dünya?da ve Türkiye?de engelliğin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi (1) K2
    6 Dünya?da ve Türkiye?de engelliğin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi (2) K2
    7 Engellilik ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat K2
    8 Engelliler: hakları ve sorunları (1) K1 BÖLÜM 5
    9 Engelliler: hakları ve sorunları (2) K1 BÖLÜM 6
    10 Engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkileri (1) K1 BÖLÜM 7
    11 Engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkileri (2) K1 BÖLÜM 7
    12 Engellilere hizmet veren sektörler K1 BÖLÜM 8
    13 Engellilere yönelik sosyal hizmet müdahalesi (1) K1 BÖLÜM 9
    14 Engellilere yönelik sosyal hizmet müdahalesi (2) K1 BÖLÜM 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Seda VELİ BAKİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Taşkesen, M. Ö. & Taşkesen, C.G. (2016). Engellilik ve Sosyal Hizmet. Karaağaç Yayınevi. K2. Dünya Engellilik Raporu ASPB /World Report On Disability WHO
    Yardımcı Kitap 1. Küçükali, A. (2015). Engellilere Uygulanan Sosyal Yardımlar. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(35), 96-111. 2. İnan, S., Peker, G. C., Tekiner, S., Ak, F., & Dağlı, Z. (2013). Engellilik, Türkiye`de Engellilerin Durumu ve Sağlık Hizmet Sunumuna Bir Bakış. TAF Preventive Medicine Bulletin, 12(6). 3. Metin, B. (2017). Engellilere Yönelik Sosyal Politikalarda Yerel Yönetimlerin Rolü: Keçiören Belediyesi Örneği. Gazi Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi, 19(1), 320.
    Dersin Amacı Bu derste, öğrencilere engellilik kavramları, yasal düzenlemeler, engellilere yönelik politikalar ve sosyal hizmet uygulamaları konusunda bilgi, analiz ve sentez becerileri kazandırılması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Bu derste, engellilikle ilgili temel kavramlar, engelli grupları, engellilikle ilgili yasal düzenlemeler, engelliliğin birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini ve engellilere yönelik sosyal hizmet uygulamaları konuları üzerinde durulmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 3
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 2
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 4
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 3
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster