ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Madde Bağımlılığı Ve Sosyal Hizmet SHB304 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Madde bağımlılığına dair temel yaklaşımları açıklar.
    2-Madde bağımlılığının tedavi sürecini anlatır.
    3-Madde bağımlılığına dair sosyal hizmet uygulamalarını yapılandırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   100
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,33 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Madde Bağımlılığına İlişkin Temel Kavramlar K1 BÖLÜM 1
    2 Madde Bağımlılığının tarihçesi K1 BÖLÜM 1
    3 Bağımlılığın Türleri, Nedenleri ve Sonuçları K1 BÖLÜM 2
    4 Madde Bağımlılığına İlişkin Genel Mevzuat K1 BÖLÜM 3
    5 Madde Bağımlılığını Ele Alan Kuramlar K1 BÖLÜM 4
    6 Madde Bağımlılığının Toplumsal Boyutu K1 BÖLÜM 5
    7 Madde Bağımlılarının Yaşadıkları Sorunlar K1 BÖLÜM 6
    8 Madde Bağımlılığı ile Mücadelede Ulusal ve Uluslararası Stratejiler K1 BÖLÜM 7
    9 Madde Bağımlılığının Tedavisi K2 BÖLÜM 1
    10 Madde Bağımlılığının Tedavisinde Sosyal Hizmetin Rolü K2 BÖLÜM 2
    11 Madde Bağımlılığına Yönelik Sosyal Hizmet Uygulamaları K2 BÖLÜM 3
    12 Madde Bağımlılığının Önlenmesinde Ekip Çalışmasının Önemi K2 BÖLÜM 4
    13 Madde Bağımlılığı Tedavisinde Etik Boyut K2 BÖLÜM 5
    14 Madde Bağımlılığına İlişkin Vaka Örnekleri K2 BÖLÜM 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Serdar Aykut
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aktürk, İ., Bozdoğan, Ö. F., Çuhacı, G., Ögel, K., Şimşek, G. M., & Tokluoğlu, N. (2020). Bağımlılıkta Sosyal Hizmet Uygulamaları. Yeşilay Yayınları. K2. Duman Nurdan, (2001). Uçucu Madde Bağımlılığı Olan Çocuk ve Gençlere Yönelik Sosyal Hizmet Müdahalesi, İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet: Prof. Dr. Nesrin Koşar?a Armağan (Yayına Hazırlayanlar: Kasım Karataş ve Çiğdem Arıkan). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Hizmetler Yüksekokulu Yayın No: 009.
    Yardımcı Kitap 1. Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı (2002). Türkiye?de Madde Kullanımı ve Bağımlılığı Profili Araştırması. Türk Psikologlar Derneği, Ankara. 2. Arıkan, Zehra, Doğan Yıldırım (1999). Madde Kullanımı ve Bozukluları, Madde Bağımlılığı ile Mücadele Projesi, Eğitim Semineri Ders Notları, MEB Sağlık İşleri Daire Başkanlığı, Ankara, s. 52-65. 3. Sevin, Ç., & Erbay, E. (2008). Madde bağımlılarının tedavi sonrası sosyal yaşama uyumları ve sosyal hizmet uygulamaları. Bağımlılık Dergisi, 9(1), 36-40.
    Dersin Amacı Madde bağımlılığı ve sosyal hizmet müdahalesi konusunda etkili beceriler kazandırmak amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu ders kapsamında disiplinler arası yaklaşım ve çalışmalar çerçevesinde madde bağımlılığı ve sosyal hizmet müdahalesi yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. -
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 2
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 4
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 4
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 3
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster