ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SOSYAL HİZMET UYGULAMASI 1 SHB401 GÜZ 0+24 Z 18
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kurum kültürünü ve bu yapı içinde kendini tanır.
    2-Mesleki, profesyonel sorumluluk üstlenir.
    3-Gözlem ve değerlendirme yapar.
    4-Uygun müdahale stratejileri doğrultusunda yaratıcı becerilerini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1424336
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1413182
    Ödevler3011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 3011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   553
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     18,43 ---- (18)
    Dersin AKTS Kredisi   18
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse genel giriş ve öğrencilerin oryantasyonu K1 BÖLÜM 1
    2 Mevzuatla ilgili değerlendirme - Uygulama sözleşmesinin yapılması - Haftalık süreç raporu K1 BÖLÜM 1
    3 İlgili sorun alanına ilişkin bilgi ve uygulamaları gözden geçirme - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı K1 BÖLÜM 2
    4 Kurum Tanıtma, İnceleme ve Değerlendirme Raporu - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı K1 BÖLÜM 3
    5 Kuruluşta sosyal hizmet uzmanının rolleri üzerine değerlendirme - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı K1 BÖLÜM 4
    6 Sorun Alanını İnceleme ve Değerlendirme Raporu - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı K1 BÖLÜM 5
    7 Planlı müdahale sürecinin gözden geçirilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı K1 BÖLÜM 6
    8 Sosyal İnceleme Raporu yazımı - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı I K2 BÖLÜM 1
    9 Sosyal İnceleme Raporu yazımı - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı II K2 BÖLÜM 1
    10 Mesleki ilişki kurma teknikleri - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı K2 BÖLÜM 2
    11 Çalışma planı hazırlanması - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı K2 BÖLÜM 3
    12 Uygulama danışmanlığı - Haftalık süreç raporu K2 BÖLÜM 4
    13 Uygulamayı Değerlendirme Raporu - Genel değerlendirme - Çalıştay sunumuna hazırlık K2 BÖLÜM 5
    14 Uygulama çalıştayında sunum K2 BÖLÜM 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet: Temelleri, Yaklaşımları, MüdahaleYöntemleri. Aydınlar Matbaacılık, Ankara. K2. Turan, N. (1999). Sosyal Kişisel Çalışma, Birey ve Aile İçin Sosyal Hizmet, Ed. Veli Duyan. Aydınlar Matbaacılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sosyal hizmet eğitimi boyunca öğrenilen tüm kuramsal bilgilerin gözden geçirilmesi ve sosyal hizmet birimi olan bir kuruluşta uygulama yaparak ilgili sorun alanını tanıma, gözlem yapma, uygulamaya yönelik değerlendirme ve plan yapma ile uygulama becerilerini geliştirmektir.
    Dersin İçeriği Ön değerlendirme, planlama, uygulama, sonlandırma ve son değerlendirme aşamalarının bilgisini tüm uygulama düzeylerinde birey, aile, grup, örgüt ve toplumla çalışarak uygulamaya aktarma, sosyal inceleme, değerlendirme ve raporlama.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 4
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 3
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 4
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 5
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 4
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster