Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse genel giriş ve öğrencilerin oryantasyonu
|
K1 BÖLÜM 1
|
2
|
Mevzuatla ilgili değerlendirme - Uygulama sözleşmesinin yapılması - Haftalık süreç raporu
|
K1 BÖLÜM 1
|
3
|
İlgili sorun alanına ilişkin bilgi ve uygulamaları gözden geçirme - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı
|
K1 BÖLÜM 2
|
4
|
Kurum Tanıtma, İnceleme ve Değerlendirme Raporu - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı
|
K1 BÖLÜM 3
|
5
|
Kuruluşta sosyal hizmet uzmanının rolleri üzerine değerlendirme - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı
|
K1 BÖLÜM 4
|
6
|
Sorun Alanını İnceleme ve Değerlendirme Raporu - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı
|
K1 BÖLÜM 5
|
7
|
Planlı müdahale sürecinin gözden geçirilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı
|
K1 BÖLÜM 6
|
8
|
Sosyal İnceleme Raporu yazımı - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı I
|
K2 BÖLÜM 1
|
9
|
Sosyal İnceleme Raporu yazımı - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı II
|
K2 BÖLÜM 1
|
10
|
Mesleki ilişki kurma teknikleri - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı
|
K2 BÖLÜM 2
|
11
|
Çalışma planı hazırlanması - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı
|
K2 BÖLÜM 3
|
12
|
Uygulama danışmanlığı - Haftalık süreç raporu
|
K2 BÖLÜM 4
|
13
|
Uygulamayı Değerlendirme Raporu - Genel değerlendirme - Çalıştay sunumuna hazırlık
|
K2 BÖLÜM 5
|
14
|
Uygulama çalıştayında sunum
|
K2 BÖLÜM 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet: Temelleri, Yaklaşımları, MüdahaleYöntemleri. Aydınlar Matbaacılık, Ankara.
K2. Turan, N. (1999). Sosyal Kişisel Çalışma, Birey ve Aile İçin Sosyal Hizmet, Ed. Veli Duyan. Aydınlar Matbaacılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sosyal hizmet eğitimi boyunca öğrenilen tüm kuramsal bilgilerin gözden geçirilmesi ve sosyal hizmet birimi olan bir kuruluşta uygulama yaparak ilgili sorun alanını tanıma, gözlem yapma, uygulamaya yönelik değerlendirme ve plan yapma ile uygulama becerilerini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ön değerlendirme, planlama, uygulama, sonlandırma ve son değerlendirme aşamalarının bilgisini tüm uygulama düzeylerinde birey, aile, grup, örgüt ve toplumla çalışarak uygulamaya aktarma, sosyal inceleme, değerlendirme ve raporlama.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
4
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
4
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
4
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
2
|