ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SOSYAL HİZMETTE ETİK SHB403 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Etik konusunda temel kavramları ve sosyal hizmet değerlerini açıklar.
    2-Etik yaklaşımları analiz eder.
    3- Sosyal refahı anlatır.
    4- Etik ikilemleri tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   112
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,73 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sosyal hizmet etiğinde temel kavramlar KAYNAK 1 BÖLÜM 1
    2 Sosyal hizmet etiğinde farklı yaklaşımlar 1 KAYNAK 1 BÖLÜM 1
    3 Sosyal hizmet etiğinde farklı yaklaşımlar 2 KAYNAK 1 BÖLÜM 1
    4 Sosyal hizmet değerlerinin analizi KAYNAK 1 BÖLÜM 2
    5 Sosyal hizmet etiğiyle ilgili kurallar 1 KAYNAK 1 BÖLÜM 3
    6 Sosyal hizmet etiğiyle ilgili kurallar 2 KAYNAK 1 BÖLÜM 3
    7 Sosyal hizmet etiği ve farklı refah devleti modelleri 1 KAYNAK 1 BÖLÜM 4
    8 Sosyal hizmet etiği ve farklı refah devleti modelleri 2 KAYNAK 2 BÖLÜM 1
    9 Bakım etiği KAYNAK 2 BÖLÜM 2
    10 Sosyal refah ve yeni etik sorunlar 1 KAYNAK 2 BÖLÜM 3
    11 Sosyal refah ve yeni etik sorunlar 2 KAYNAK 2 BÖLÜM 3
    12 Vaka örnekleri KAYNAK 1, KAYNAK 2
    13 Vaka örnekleri KAYNAK 1, KAYNAK 2
    14 Vaka örnekleri KAYNAK 1, KAYNAK 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Reamer, F. G. (2018). Sosyal hizmet etiği ve değerleri. Nika Yayınevi. K2. Şeker, A. (2011). Sosyal Hizmetlerde Etik. Seçkin Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap 1. Congress, E. & McAuliffe, D. (2006). Social work ethics Professional codes in Australia and the United States. International Social Work 49(2),151-164 2. Ewijk, H. (2009). Citizenship-based social work. International Social Work, 52 (167). 3. Bernasconi, S. S. (2011). Human Rights and Social Work: Philosophical and Ethical Reflections on a Possible Dialogue between East Asia and the West. Ethics And Social Welfare 5 (4).
    Dersin Amacı Dersin amacı sosyal hizmet etik ilke ve değerlerinin müracaatçı, toplum ve kurum düzeyinde yapılacak uygulamalar üzerindeki etkisinin ve öneminin fark edilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bu ders, sosyal hizmet etiğinde yaklaşımlar, sosyal hizmet değerleri, etik ilkelerin gelişim aşamaları, farklı ülkelerin ve refah devleti modellerinin etik kuralları, vaka çalışmalarını kapsamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 2
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 2
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 3
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. -
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 4
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster