Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal hizmet etiğinde temel kavramlar
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 1
|
2
|
Sosyal hizmet etiğinde farklı yaklaşımlar 1
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 1
|
3
|
Sosyal hizmet etiğinde farklı yaklaşımlar 2
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 1
|
4
|
Sosyal hizmet değerlerinin analizi
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 2
|
5
|
Sosyal hizmet etiğiyle ilgili kurallar 1
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 3
|
6
|
Sosyal hizmet etiğiyle ilgili kurallar 2
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 3
|
7
|
Sosyal hizmet etiği ve farklı refah devleti modelleri 1
|
KAYNAK 1 BÖLÜM 4
|
8
|
Sosyal hizmet etiği ve farklı refah devleti modelleri 2
|
KAYNAK 2 BÖLÜM 1
|
9
|
Bakım etiği
|
KAYNAK 2 BÖLÜM 2
|
10
|
Sosyal refah ve yeni etik sorunlar 1
|
KAYNAK 2 BÖLÜM 3
|
11
|
Sosyal refah ve yeni etik sorunlar 2
|
KAYNAK 2 BÖLÜM 3
|
12
|
Vaka örnekleri
|
KAYNAK 1, KAYNAK 2
|
13
|
Vaka örnekleri
|
KAYNAK 1, KAYNAK 2
|
14
|
Vaka örnekleri
|
KAYNAK 1, KAYNAK 2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Gülendam Akgül
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Reamer, F. G. (2018). Sosyal hizmet etiği ve değerleri. Nika Yayınevi.
K2. Şeker, A. (2011). Sosyal Hizmetlerde Etik. Seçkin Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Congress, E. & McAuliffe, D. (2006). Social work ethics Professional codes in Australia and the United States. International Social Work 49(2),151-164
2. Ewijk, H. (2009). Citizenship-based social work. International Social Work, 52 (167).
3. Bernasconi, S. S. (2011). Human Rights and Social Work: Philosophical and Ethical Reflections on a Possible Dialogue between East Asia and the West. Ethics And Social Welfare 5 (4).
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı sosyal hizmet etik ilke ve değerlerinin müracaatçı, toplum ve kurum düzeyinde yapılacak uygulamalar üzerindeki etkisinin ve öneminin fark edilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, sosyal hizmet etiğinde yaklaşımlar, sosyal hizmet değerleri, etik ilkelerin gelişim aşamaları, farklı ülkelerin ve refah devleti modellerinin etik kuralları, vaka çalışmalarını kapsamaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
2
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
2
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
4
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
5
|