Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse genel giriş ve öğrencilerin oryantasyonu
|
K1 BÖLÜM 1, K2 BÖLÜM 3
|
2
|
Çalışma planının değerlendirilmesi - Uygulama sözleşmesinin yapılması - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı
|
K1 BÖLÜM 1, K2 BÖLÜM 3
|
3
|
Çalışma planının uygulamaya geçirilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı
|
K1 BÖLÜM 2, K2 BÖLÜM 4
|
4
|
Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı I
|
K1 BÖLÜM 3, K2 BÖLÜM 5
|
5
|
Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı II
|
K1 BÖLÜM 4, K2 BÖLÜM 6
|
6
|
Uygulama ile ilgili ara değerlendirme yapma - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı
|
K1 BÖLÜM 5, K2 BÖLÜM 7
|
7
|
Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı III
|
K1 BÖLÜM 6, K2 BÖLÜM 8
|
8
|
Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı IV
|
K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 9
|
9
|
Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı V
|
K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 9
|
10
|
Yapılan çalışmaya ilişkin (birey, grup, toplum) inceleme raporlarının yazımı - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı I
|
K1 BÖLÜM 8, K2 BÖLÜM 10
|
11
|
Yapılan çalışmaya ilişkin (birey, grup, toplum) inceleme raporlarının yazımı - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı II
|
K1 BÖLÜM 9, K2 BÖLÜM 10
|
12
|
Uygulamayı Değerlendirme Raporu - Haftalık süreç raporu -Uygulama danışmanlığı
|
K1 BÖLÜM 10, K2 BÖLÜM 11
|
13
|
Genel değerlendirme - Haftalık süreç raporu -Uygulama danışmanlığı
|
K1 BÖLÜM 10, K2 BÖLÜM 11
|
14
|
Uygulama çalıştayında sunum
|
K1 BÖLÜM 10, K2 BÖLÜM 12
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Duyan, V. (2010). SosyalHizmet: Temelleri, Yaklaşımları, MüdahaleYöntemleri. Aydınlar Matbaacılık, Ankara.
K2. Turan, N. (1999). Sosyal Kişisel Çalışma, Birey ve Aile İçin Sosya Hizmet, Ed. Veli Duyan. Aydınlar Matbaacılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sosyal Hizmet Uygulama I sürecinde planladığı mikro, mezzo ve makro uygulamaları aynı kurum ortamında danışmanlık altında gerçekleştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Ön değerlendirme, planlama, uygulama, sonlandırma ve son değerlendirme aşamalarının bilgisini tüm uygulama düzeylerinde birey, aile, grup, örgüt ve toplumla çalışarak uygulamaya aktarma, Sosyal inceleme, değerlendirme ve raporlama.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
4
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
-
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
5
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
4
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
4
|