ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SOSYAL HİZMET UYGULAMASI 2 SHB400 BAHAR 0+24 Z 18
    Öğrenme Çıktıları
    1-İlgili sorun alanını, hizmet türü, tarzı ve işleyişini tartışır.
    2-Sosyal hizmet uzmanı olarak gerekli profesyonel sorumlulukları yerine getirir.
    3-Uygun müdahale stratejileri uygular.
    4-Sosyal hizmet uzmanı olarak takım çalışmasının önemi hakkında yorum yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)1424336
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1412168
    Ödevler3021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 3011010
    Toplam İş Yükü(Saat)   554
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     18,47 ---- (18)
    Dersin AKTS Kredisi   18
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse genel giriş ve öğrencilerin oryantasyonu K1 BÖLÜM 1, K2 BÖLÜM 3
    2 Çalışma planının değerlendirilmesi - Uygulama sözleşmesinin yapılması - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı K1 BÖLÜM 1, K2 BÖLÜM 3
    3 Çalışma planının uygulamaya geçirilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı K1 BÖLÜM 2, K2 BÖLÜM 4
    4 Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı I K1 BÖLÜM 3, K2 BÖLÜM 5
    5 Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı II K1 BÖLÜM 4, K2 BÖLÜM 6
    6 Uygulama ile ilgili ara değerlendirme yapma - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı K1 BÖLÜM 5, K2 BÖLÜM 7
    7 Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı III K1 BÖLÜM 6, K2 BÖLÜM 8
    8 Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı IV K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 9
    9 Çalışma planında yer alan birey, aile, grup ve toplumla ilgi çalışmalarda ilerleme kaydedilmesi - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı V K1 BÖLÜM 7, K2 BÖLÜM 9
    10 Yapılan çalışmaya ilişkin (birey, grup, toplum) inceleme raporlarının yazımı - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı I K1 BÖLÜM 8, K2 BÖLÜM 10
    11 Yapılan çalışmaya ilişkin (birey, grup, toplum) inceleme raporlarının yazımı - Haftalık süreç raporu - Uygulama danışmanlığı II K1 BÖLÜM 9, K2 BÖLÜM 10
    12 Uygulamayı Değerlendirme Raporu - Haftalık süreç raporu -Uygulama danışmanlığı K1 BÖLÜM 10, K2 BÖLÜM 11
    13 Genel değerlendirme - Haftalık süreç raporu -Uygulama danışmanlığı K1 BÖLÜM 10, K2 BÖLÜM 11
    14 Uygulama çalıştayında sunum K1 BÖLÜM 10, K2 BÖLÜM 12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Serdar AYKUT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Duyan, V. (2010). SosyalHizmet: Temelleri, Yaklaşımları, MüdahaleYöntemleri. Aydınlar Matbaacılık, Ankara. K2. Turan, N. (1999). Sosyal Kişisel Çalışma, Birey ve Aile İçin Sosya Hizmet, Ed. Veli Duyan. Aydınlar Matbaacılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sosyal Hizmet Uygulama I sürecinde planladığı mikro, mezzo ve makro uygulamaları aynı kurum ortamında danışmanlık altında gerçekleştirmek.
    Dersin İçeriği Ön değerlendirme, planlama, uygulama, sonlandırma ve son değerlendirme aşamalarının bilgisini tüm uygulama düzeylerinde birey, aile, grup, örgüt ve toplumla çalışarak uygulamaya aktarma, Sosyal inceleme, değerlendirme ve raporlama.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 4
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 5
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. 3
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 4
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster