ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    GÖÇMEN VE SIĞINMACILARLA SOSYAL HİZMET SHB402 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Göçe ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklar.
    2-Göçmen ve sığınmacılara yönelik yasal düzenlemeleri ve tarihsel süreci karşılaştırır.
    3-Göçmenlere yönelik uyum politikaları ve sosyal hizmetler arasındaki ilişkiyi benimser.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   82
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,73 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Göçe ilişkin temel kavramlar K1
    2 Göç Kuramları YK1
    3 Tarihte göç YK1
    4 Küresel göç olgusu YK2, YK3
    5 İç Göç K1.
    6 Kültürel Uyum K2.
    7 Göçmen Yoksulluğu YK4, YK5
    8 Göçmen kaçakçılığı K3.
    9 Türkiye`de Suriyeli Göçmenler K4., K5
    10 Göç hukuku ve kurumları K5
    11 Göçmen Yerleştirme Politikaları K5
    12 Göçmen sivil toplum örgütleri K1
    13 Göçmen çocuklar ve eğitim politikaları K5
    14 Göçmen yetişkinler ve sosyal hizmetler K5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Azize Serap Tunçer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tunçer, A.S., Ezme, A. (2016). Kentleşmede Göçün Rolü, Yazgan Pınar, & Tilbe, Fethiye (Der.). Türk Göçü 2016 (Seçilmiş Bildiriler II). London. Transnational Press London. 11-19. K2. Tunçer, A. S. (2017). Göç Edebiyatından Yönetim Politikaları Çıkarsamak (Mekansal Politika Aracı Olarak Göç), 11. Kamu Yönetimi Sempozyumu (KAYSEM 11) (Uluslar arası Göç ve Mülteci Sorununun Çözümünde Kamu Yönetiminin Rolü), Ed. Ahmet Yatkın. Fırat Üniversitesi. Elazığ. 266-281. K3. Dölek, E.A., Tunçer, A.S. (2019). Suriyeli Sığınmacıların Kentsel Uyumu. Social Science Studies. 5(49), 6448-6464. K4. Koyuncu, A. (2014). Kentin Yeni Misafirleri Suriyeliler. Konya: Çizgi Kitabevi. K5. Koyuncu, Ahmet (2015). Kentleşme ve Göç. İstanbul: Hikmetevi Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Kuban, D. (2017). Batıya Göçün Sanatsal Evreleri. 4. Baskı. İstanbul: İş Bankası Yayınları. YK2. Maalouf, A. (2009). Çivisi Çıkmış Dünya. Çev. Orçun Türkay. 7. Baskı. İstanbul: YKY Yayınları. YK3. Bauman, Z.-Lyon, D. (2013). Akışkan Gözetim. Çev. Elçin Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. YK4.Bauman, Z. (2016). Akışkan Aşk (İnsan İlişkilerinin Kırılganlığına Dair). Çev. Işık Ergüden. 2. Basım. İstanbul: Versus Yayınları. YK5 Aktaş, Y.-Cesur, E.E.-Cesur, E.-Özkan, E.-Soysal,P.(2015). Bir Bakışta İnsan Kaynakları Yönetimi. Bursa: DORA Basım-Yayın.
    Dersin Amacı Sosyal hizmetin öncelikle çalıştığı dezavantajlı gruplardan olan sığınmacı ve mültecilerin yasal düzenlemeler ve psiko-sosyal yaklaşım çerçevesinde ele alınması ve sosyal hizmet mesleğinin konuya yaklaşımının belirlenmesi.
    Dersin İçeriği Tanımlar, kavramlar, tarihsel süreç, ulusal ve uluslararası mevzuat, ulusal ve uluslararası kuruluşlar, psiko sosyal, ekonomik sorunlar, sosyal hizmet mesleği ve disiplini.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 1
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 3
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 3
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 3
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 4
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 3
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster