Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Azize Serap Tunçer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tunçer, A.S., Ezme, A. (2016). Kentleşmede Göçün Rolü, Yazgan Pınar, & Tilbe, Fethiye (Der.). Türk Göçü 2016 (Seçilmiş Bildiriler II). London. Transnational Press London. 11-19.
K2. Tunçer, A. S. (2017). Göç Edebiyatından Yönetim Politikaları Çıkarsamak (Mekansal Politika Aracı Olarak Göç), 11. Kamu Yönetimi Sempozyumu (KAYSEM 11) (Uluslar arası Göç ve Mülteci Sorununun Çözümünde Kamu Yönetiminin Rolü), Ed. Ahmet Yatkın. Fırat Üniversitesi. Elazığ. 266-281.
K3. Dölek, E.A., Tunçer, A.S. (2019). Suriyeli Sığınmacıların Kentsel Uyumu. Social Science Studies. 5(49), 6448-6464.
K4. Koyuncu, A. (2014). Kentin Yeni Misafirleri Suriyeliler. Konya: Çizgi Kitabevi.
K5. Koyuncu, Ahmet (2015). Kentleşme ve Göç. İstanbul: Hikmetevi Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kuban, D. (2017). Batıya Göçün Sanatsal Evreleri. 4. Baskı. İstanbul: İş Bankası Yayınları.
YK2. Maalouf, A. (2009). Çivisi Çıkmış Dünya. Çev. Orçun Türkay. 7. Baskı. İstanbul: YKY Yayınları.
YK3. Bauman, Z.-Lyon, D. (2013). Akışkan Gözetim. Çev. Elçin Yılmaz. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
YK4.Bauman, Z. (2016). Akışkan Aşk (İnsan İlişkilerinin Kırılganlığına Dair). Çev. Işık Ergüden. 2. Basım. İstanbul: Versus Yayınları.
YK5 Aktaş, Y.-Cesur, E.E.-Cesur, E.-Özkan, E.-Soysal,P.(2015). Bir Bakışta İnsan Kaynakları Yönetimi. Bursa: DORA Basım-Yayın.
|
Dersin Amacı
|
Sosyal hizmetin öncelikle çalıştığı dezavantajlı gruplardan olan sığınmacı ve mültecilerin yasal düzenlemeler ve psiko-sosyal yaklaşım çerçevesinde ele alınması ve sosyal hizmet mesleğinin konuya yaklaşımının belirlenmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Tanımlar, kavramlar, tarihsel süreç, ulusal ve uluslararası mevzuat, ulusal ve uluslararası kuruluşlar, psiko sosyal, ekonomik sorunlar, sosyal hizmet mesleği ve disiplini.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
1
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
3
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
3
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
3
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
4
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
3
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
1
|