ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİ VE SOSYAL HİZMET SHB404 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sivil toplum kavramını tartışır.
    2-Toplumsal ve siyasal hayata ilişkin düşüncelerini paylaşır.
    3-Sivil toplum, kamusal alan ve özel alanın ne olduğunu karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   82
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,73 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel konular K1
    2 Antik çağda sivil toplum K2
    3 Liberal sivil toplum K3
    4 Sivil toplum ve ekonomi politikası K1
    5 İlk kuruluşlar K2
    6 Yoksulluk ve hayır kurumları K3
    7 İletişimsel sivil toplum K1
    8 Esnek sivil kuruluşlar K2
    9 Dijital yönetişim çalışmaları K3
    10 Yerel baskı politikaları K1
    11 Kritik yaklaşımlar K2
    12 Türkiye`deki STK`lar K3
    13 Türkiye`deki STK`ların sivil hizmetleri K1
    14 Örnek sosyal proje incelemeleri K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Azize Serap Tunçer
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Holden, B. (2007), Liberal Demokrasiyi Anlamak, (Çev. H. Bal), Liberte Yayınları, Ankara. K2. Gınsborg, P.(2010), Gündelik Hayat Politikaları, (Çev: M. Önal Mengüşoğlu), Açılım Kitap, İstanbul. K3. Çaha, Ö. (2016), Sivil Toplum ve Devlet, Orion Kitabevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Uğur, S. (2013), Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Yardım ve Sosyal Hizmet Faaliyetleri, Ekin Basın Yayınları, Bursa.
    Dersin Amacı Ders sivil toplumu kavramsal ve tarihsel bir incelemeye tutmayı hedeflemektedir. Derste sivil toplumun oluşumunda kamusal alanın etkisi, sivil toplum ve devlet arasındaki ilişki ve sivil toplumun oluşumunda yurttaşların etkileri gibi konular aktarılır. Derste, sivil toplumun oluşumunda farklı ülkelerdeki tartışmalara da odaklanılmaktadır. Ders, temel kavramlara giriş niteliğinde olup, öğrencilerin sivil toplum kavramı konusunda hem bilgi seviyelerini arttırmayı, hem de sivil toplum hakkında araştırma yapma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Ders, özellikle son yüzyıl içinde sivil toplum kavramının çıkışı, kamusal alanla ilişkilenmesini, gönüllü örgütlenmeleri, sivil toplum örgütlerinin küresel olarak birbirleriyle ilişkilenmesi konularını içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 4
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. -
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. -
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. 2
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. -
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. -
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. 2
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. -
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster