Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Azize Serap Tunçer
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Holden, B. (2007), Liberal Demokrasiyi Anlamak, (Çev. H. Bal), Liberte Yayınları, Ankara.
K2. Gınsborg, P.(2010), Gündelik Hayat Politikaları, (Çev: M. Önal Mengüşoğlu), Açılım Kitap, İstanbul.
K3. Çaha, Ö. (2016), Sivil Toplum ve Devlet, Orion Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Uğur, S. (2013), Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Yardım ve Sosyal Hizmet Faaliyetleri, Ekin Basın Yayınları, Bursa.
|
Dersin Amacı
|
Ders sivil toplumu kavramsal ve tarihsel bir incelemeye tutmayı hedeflemektedir. Derste sivil toplumun oluşumunda kamusal alanın etkisi, sivil toplum ve devlet arasındaki ilişki ve sivil toplumun oluşumunda yurttaşların etkileri gibi konular aktarılır. Derste, sivil toplumun oluşumunda farklı ülkelerdeki tartışmalara da odaklanılmaktadır. Ders, temel kavramlara giriş niteliğinde olup, öğrencilerin sivil toplum kavramı konusunda hem bilgi seviyelerini arttırmayı, hem de sivil toplum hakkında araştırma yapma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders, özellikle son yüzyıl içinde sivil toplum kavramının çıkışı, kamusal alanla ilişkilenmesini, gönüllü örgütlenmeleri, sivil toplum örgütlerinin küresel olarak birbirleriyle ilişkilenmesi konularını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar.
|
4
|
2
|
Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3
|
Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar.
|
-
|
4
|
Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder.
|
2
|
5
|
Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
6
|
Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar.
|
-
|
7
|
Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır.
|
2
|
9
|
Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar.
|
-
|
10
|
Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur.
|
3
|