ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sağlık Bilimlerinde Psikoloji FZD115 GÜZ 2+0 Fakülte Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Psikolojinin temel kapsamını, yöntem, kavram ve kuramlarını özetler.
    2-Psikolojinin temel yöntem, kavram ve kuramlarını farklı psikolojik oluşumları açıklamak için kullanır.
    3-İnsan davranışının fizyolojik temellerini açıklar.
    4-Psikolojinin tarihsel gelişimini ve araştırma yöntemlerini betimler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   72
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,4 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Psikolojinin kapsamı ve tarihsel gelişimi K1, BÖLÜM1
    2 Psikolojinin bilimsel çalışma yöntemleri K1, BÖLÜM2
    3 Davranışın biyolojik temelleri K1, BÖLÜM3
    4 Duyum ve algı K1, BÖLÜM4
    5 Öğrenme K1, BÖLÜM5
    6 Bellek ve zihin K1, BÖLÜM6
    7 Kişilik kuramları K1, BÖLÜM7
    8 Motivasyon K1, BÖLÜM8
    9 Duygular K1, BÖLÜM9
    10 Stres ve hastalık K2, BÖLÜM1
    11 Bilişsel süreçler K2, BÖLÜM2
    12 Hastalık bilişleri K2, BÖLÜM3
    13 Sağlık psikolojisi K2, BÖLÜM4
    14 Sağlık davranışlarını geliştirme K2, BÖLÜM5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gülendam Akgül
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Myers, D. G. & Dewall, C. N. (2017). Psikoloji. (Çev. Ed. A. Durak Batıgün). Ankara: Palme Yayıncılık K2. Ogden, J. (2020). Sağlık Psikolojisi. (Çev. Ed. G. Dirik). Ankara: Nobel Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap YK1.ERTÜRK, E. M. (2017). Bilimsel psikolojinin tarihsel süreci üzerine. Trakya Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 7(14), 161-180. YK2.Karataş, Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi: Nitel yaklaşımın yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 68-86. YK3.Cangöz, B. (2005). Geçmişten günümüze belleği açıklamaya yönelik yaklaşımlara kısa bir bakış. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 22(1). YK4.İlgar, M. Z., & İlgar, S. C. (2018). Sternberg`in başarılı (üçlü) zeka kuramı. Electronic Turkish Studies, 13(18). YK5.Kring, A. M., Johnson, S. L., Davison Gerald, C., & Neale John, M. (2017). Anormal psikolojisi: psikopatoloji. Nobel Yayıncılık. YK6.Özdemir, O., Özdemir, P. G., Kadak, M. T., & Nasıroğlu, S. (2012). Kişilik gelişimi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(4), 566-589. YK7.Santrock, J. W. (2018). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık. YK8.Goldstein, E. B. (2013). Bilişsel psikoloji. Kaknüs Yayınları.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, psikolojinin temel kapsamını, yöntemlerini, kavramlarını ve teorilerini öğretmek, sağlık ve hastalık süreçlerinde insan davranışını anlamalarına yardımcı olacak bilimsel bir bakış açısı geliştirmelerine destek olmaktır.
    Dersin İçeriği Bu dersin kapsamında psikolojinin temel konuları, kavramları ve alt alanları tanıtılmaktadır. Psikolojinin tanımı, diğer bilim dalları ile ilişkileri, psikolojinin alt alanları, davranışın biyolojik temelleri, kişilik, öğrenme, zeka, bilişsel süreçler, sağlık psikolojisi ve hastalık bilişleri gibi konular bu derste incelenecek konular arasındadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyal hizmet alanının tarihsel gelişimini, temel kavram ve terimlerini ve uygulama alanlarını (sağlık, eğitim, sosyal güvenlik, sivil toplum, yerel yönetim gibi) açıklar. 2
    2 Bireylerle, ailelerle, gruplarla, toplumla, meslektaşlarıyla ve kurumlarla çalışırken, etkili sözel ve yazılı iletişim kurar. 3
    3 Sosyal hizmet ile ilişkili diğer alanları (psikoloji, sosyoloji, hukuk, kamu yönetimi, çocuk gelişimi, gerontoloji, sağlık yönetimi gibi) tanıyarak sosyal hizmetin bu alanlarla bağlantısını kurar. 5
    4 Sosyal hizmet alanında temel ve çağdaş kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde kuramlar arasındaki benzerlikleri, farklılıkları, kuramların katkılarını ve sınırlılıklarını ifade eder. -
    5 Sosyal hizmette ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip edecek düzeyde temel araştırma becerisi ile araştırma yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi kazanır. 3
    6 Birey, aile, gruplar ve farklı toplumsal gruplar ile sosyal hizmet uygulamaları yapar. 2
    7 Sosyal inceleme, değerlendirme ve rapor hazırlama becerisi kazanır. -
    8 Her düzeydeki müracaatçılar için benzerlik ve farklılıkları dikkate alarak planlı değişme sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma ve izleme) gerçekleştirme becerisi kazanır. -
    9 Sosyal hizmet uygulamalarında insan haklarını temel alarak toplumsal ve ekonomik adalet doğrultusunda uygulamalar yapar. 1
    10 Alanıyla ilgili etik kuralların, bilimsel ve kültürel değerlerin bilincinde olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster