Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş. Sanat`ın tanımı. Tarih öncesi ilkel topluluklar ve sanat. Öğrenci sunumları için konuların dağıtılması.
|
K3. Bölüm 1.1. Sanat Nedir?
K1. Bölüm 1: Yabansı Başlangıçlar.
|
2
|
Mısır ve Mezopotamya`da sanat
|
K1. Bölüm 2: Sonrasızlığın Sanatı.
K3. Bölüm 1.6. Sanatın Doğuşu.
Uygulama-1
|
3
|
Roma ve Bizans sanatı.
|
K1. Bölüm 5: Dünyayı Fethedenler.
Uygulama-2
|
4
|
İslam sanatı.
|
K1. Bölüm 7: Doğu Sanatına Bakış.
|
5
|
Avrupa`da 6. ve 11. yüzyıl arasında sanat
|
K1. Bölüm 8: Döküm Potasında Batı Sanatı.
K2. Bölüm 2: B. Ustalar.
Uygulama-3
|
6
|
Venedik ve Kuzey İtalya`da 16. yüzyıl başları
|
K1. Bölüm 16: Işık ve Renk.
|
7
|
Rönesans
|
K1. Bölüm 17: Rönesans`ın Yayılışı.
K2. Bölüm 3: Michelangelo ve Shakespeare.
Uygulama-4
|
8
|
Barok
|
K1. Bölüm 21: Güç ve Zafer: I.
K3. Bölüm 1.7. Sanatın Kaynağı.
Uygulama-5
|
9
|
Sanatçı ve Zanaatçi arasındaki fark
|
K2. Bölüm 3: B. Zanaatçı/Sanatçının Değişen Statüsü.
|
10
|
Beğeniden Estetiğe
|
K2. Bölüm 7: C. Estetiğin Unsurları.
|
11
|
Sanat ve Toplum
|
K3. Bölüm 3.1. Sanat ve Toplum İlişkisi
|
12
|
Modern Sanat
|
K1. Bölüm 28: Sonu Olmayan Öykü.
K2. Bölüm 14: A. Modernizm ve Saflık.
K3. Bölüm 5.1. Modern Sanat.
Uygulama-6
|
13
|
Sanatta karşı bir akım olarak: Dadaizm
|
K2. Bölüm 14: C. Karşı Sanat.
Uygulama-7
|
14
|
Sanatın günümüz koşullarına uyarlanması: Bauhaus
|
K2. Bölüm 14: D. Bauhaus.
K3. Bölüm 5.4.: Endüstri ve Modern Sanat.
Uygulama-8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Emre ŞEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Arş. Gör. Ali Gümülcine
|
Kaynaklar
|
K1. Gombrich, E.H. (2002). Sanatın Öyküsü (Çev. Erduran, E. ve Erduran Ö.). (3. Baskı). Remzi, İstanbul.
K2. Shiner, L. (2013). Sanatın İcadı, bir kültür tarihi (Çev. Türkmen, İ.). (3. Baskı). Ayrıntı, İstanbul.
K3. Ersoy, A. (2016). Sanat kavramlarına giriş. Hayalperest, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Sanatın temel kavramları, formları, disiplinleri, akımları ve günümüzdeki sanatsal uygulamalar hakkında genel bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Geçmişten günümüze sanat akımlarını tanıma, sanatçı ve zanaatçı arasındaki farkı ve sanatın günümüze doğru nasıl bir yön aldığını anlama bu dersin içeriğini oluşturur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
4
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
2
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
2
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
1
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
-
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
2
|