Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Üç boyutlu biçim ve çizimlerde ölçü araştırması
|
K1. Attebery, C. (2018). The Complete Guide to Perspective Drawing: From One-Point to Six-Point. New York: Routledge. (s.01-10)
|
2
|
Perspektif araçları ve basit çizimler
|
K2. Montague, J. (2013). Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (s.79-94)
|
3
|
Tek kaçış noktalı perspektif
|
K1. Attebery, C. (2018). The Complete Guide to Perspective Drawing: From One-Point to Six-Point. New York: Routledge. (s.30-46)
|
4
|
Bakış noktaları ve nesnenin konumu
|
K2. Montague, J. (2013). Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (s.04-19)
|
5
|
İki kaçış noktalı perspektif
|
K1. Attebery, C. (2018). The Complete Guide to Perspective Drawing: From One-Point to Six-Point. New York: Routledge. (s.37-57)
|
6
|
Perspektif biçimleri ve resme uygunluğu
|
K1. Attebery, C. (2018). The Complete Guide to Perspective Drawing: From One-Point to Six-Point. New York: Routledge. (s.57-158)
|
7
|
Üç kaçış noktalı perspektif
|
K1. Attebery, C. (2018). The Complete Guide to Perspective Drawing: From One-Point to Six-Point. New York: Routledge. (s.173-196)
|
8
|
Çok kaçış noktalı perspektif
|
K1. Attebery, C. (2018). The Complete Guide to Perspective Drawing: From One-Point to Six-Point. New York: Routledge. (s.313-341)
|
9
|
Dış mekan kompozisyonları
|
K2. Montague, J. (2013). Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (s.60,61,217-219, 255-257)
|
10
|
Atmosferik perspektif
|
K2. Montague, J. (2013). Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (s. 201-208)
|
11
|
Gölge ve renk perspektifi
|
K2. Montague, J. (2013). Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (s. 146-151)
|
12
|
Bakış noktası ve ışık kaynağı
|
K2. Montague, J. (2013). Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (s. 151-177)
|
13
|
Eğik düzlemler
|
K2. Montague, J. (2013). Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (s. 94-110)
|
14
|
Figür çizimi
|
K2. Montague, J. (2013). Basic Perspective Drawing: A Visual Approach. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (s. 179-190)
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doktor Öğretim Üyesi Kerem Güman
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Attebery, C. (2018). The complete guide to perspective drawing: From one-point to six-point. Routledge, New York.
K2 Montague, J. (2013). Basic perspective drawing: A visual approach. John Wiley & Sons Inc., New Jersey.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Perspektif dersi ışığında nesnelerin üç boyutlu ve izdüşümü çizimlerinin uygulanması yoluyla resim sanatındaki çizim problemlerinin çözülmesi
|
Dersin İçeriği
|
Perspektifin tanımı, tarihçesi, temel ilkeleri, kavramları ve yöntemleri, çizgisel (Tek, iki ve üç kaçış noktalı) ve atmosferik (renk) perspektif türleri, iki ve üç boyutlu biçimlerin perspektifsel çizimleri, ve perspektif örneklerinin incelenmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
5
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
5
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
3
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
2
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|