Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kompozisyon odaklı çalışmalar; kompozisyon ilke ve elemanlar göz önünde bulundurularak çizgisel araştırmalar yapmak
|
K1.Bölüm 6: Düşüncenin İmgeleri. Uygulama-1
|
2
|
Taslak çizimlerin yerleştirilmesi, kompozisyonda denge ve hareket kazandırma -1
|
K1.Bölüm 2: Görsel Algıda Zeka I. Uygulama-2
|
3
|
Kompozisyonun lavi tekniği ile ışık- gölge araştırmalarının yapılarak renk perspektifi açısından değerlendirilmesi -1
|
K2.Bölüm 4: Açık Yapıt Olarak Şekilsiz. Uygulama-3
|
4
|
Kompozisyonun lavi tekniği ile ışık- gölge araştırmalarının yapılarak renk perspektifi açısından değerlendirilmesi -2
|
K2.Bölüm 4: Açık Yapıt Olarak Şekilsiz. Uygulama-4
|
5
|
Kompozisyonda sulu boya tekniği kullanılarak renk uyumu sağlama
|
K3.Bölüm 5:Rengin Etkisi. Uygulama-5
|
6
|
Kompozisyona en az üç figür eklenerek kağıt üzerinde yağlıboya çalışması -1
|
K4.Bölüm: Neşet Günal Eserleri-1. Uygulama-6
|
7
|
Kompozisyona en az üç figür eklenerek kağıt üzerinde yağlıboya çalışması -2
|
K4.Bölüm: Neşet Günal Eserleri-2. Uygulama-7
|
8
|
Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
|
K2.Bölüm 2: Sanat Dilinin Çözümlenmesi. Uygulama-8
|
9
|
Konu üzerine tasarım odaklı çizgisel araştırmalar
|
K2.Bölüm 2: Sanat Dilinin Çözümlenmesi. Uygulama-9
|
10
|
Taslak çizimlerin yerleştirilmesi, kompozisyonda denge ve hareket kazandırma -2
|
K3.Bölüm 2: Hareket. Uygulama-10
|
11
|
Oluşturulan kompozisyonun karışık teknikle stilize edilmesi -1
|
K1.Bölüm 3: Görsel Algıda Zeka II. Uygulama-11
|
12
|
Oluşturulan kompozisyonun karışık teknikle stilize edilmesi -2
|
K1.Bölüm 3: Görsel Algıda Zeka II. Uygulama-12
|
13
|
Yapılan çalışmaların final öncesi değerlendirilmesi-1
|
K2.Bölüm 2: Sanat Dilinin Çözümlenmesi. Uygulama-13
|
14
|
Yapılan çalışmaların final öncesi değerlendirilmesi-2
|
R2.Bölüm 2: Sanat Dilinin Çözümlenmesi. Uygulama-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Emre Şen
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Arnheim, R. (2005). Görsel düşünme. Metis Yayınları, İstanbul.
K2. Eco, U. (1992). Açık yapıt. Kabalcı Yayınları, İstanbul.
K3. Kandinsky, V. (2009). Sanatta zihinsellik üstüne. Hayalbaz Kitap, İstanbul.
K4. Ergüven, M. (1996). Neşet Günal. Bilim Sanat Galerisi, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Farklı tekniklerin bir arada kullanımı sağlanarak eklektik bir kompozisyon oluşturma becerisi kazandırmak, dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Kompozisyon ilke ve elemanları kullanmak üzere proje oluşturmak, proje taslaklarının hazırlanması, yorumlanması ve sunumu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
2
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
3
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
3
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
3
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
3
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
2
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
3
|