Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Modern Kültürde Çatışma
|
K1 Simmel, G. (2003). Modern Kültürde Çatışma. İstanbul: İletişim. Bölüm-1
|
2
|
Sanat Sergileri Üzerine
|
K1 Simmel, G. (2003). Modern Kültürde Çatışma. İstanbul: İletişim. Bölüm-2
|
3
|
Geometrik Modernlik: Bauhaus Enternasyonali ve Türkiye?de Sanat
|
K2 Aliçavuşoğlu,E.; Artun, A. (2009). Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı. İstanbul: İletişim.
|
4
|
Çağdaş Sanat ve Kültüralizm
|
K3 Artun,A. (2013). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm: Kimlik ve Estetik. İstanbul: İletişim. Bölüm-1
|
5
|
Çokkültürcülük ya da Çokuluslu Kapitalizmin Kültürel Mantığı
|
K3 Artun,A. (2013). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm: Kimlik ve Estetik. İstanbul: İletişim. Bölüm-2
|
6
|
Kimliği Yıkıp Parçalamak
|
K3 Artun,A. (2013). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm: Kimlik ve Estetik. İstanbul: İletişim. Bölüm-3
|
7
|
Sanat ve Kültürel Dönemeç: Özerk Sanatın ve Dava Sanatının Sonu mu?
|
K3 Artun,A. (2013). Çağdaş Sanat ve Kültüralizm: Kimlik ve Estetik. İstanbul: İletişim. Bölüm-5
|
8
|
Baudelaire?de Sanatın Özerkleşmesi ve Modernizm
|
K4 Baudelaire, C. (2003). Modern Hayatın Ressamı. İstanbul: İletişim. Bölüm-1
|
9
|
Modern Kent ve Sanat
|
K4 Baudelaire, C. (2003). Modern Hayatın Ressamı. İstanbul: İletişim. Bölüm-2
|
10
|
Karşı Estetik
|
K4 Baudelaire, C. (2003). Modern Hayatın Ressamı. İstanbul: İletişim. Bölüm-3
|
11
|
Modern Hayatın Ressamı
|
K4 Baudelaire, C. (2003). Modern Hayatın Ressamı. İstanbul: İletişim. Bölüm-4
|
12
|
1846 Salonu
|
K4 Baudelaire, C. (2003). Modern Hayatın Ressamı. İstanbul: İletişim. Bölüm-5
|
13
|
Müzeler ve Radikaller: Bir Olağanüstü Durumlar Tarihi
|
K5 Artun,A. (2006). Sanat Müzeleri-2: Müze ve Eleştirel Düşünce. İstanbul: İletişim. Bölüm-1
|
14
|
Evrensel Müze
|
K5 Artun,A. (2006). Sanat Müzeleri-2: Müze ve Eleştirel Düşünce. İstanbul: İletişim. Bölüm-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Nuray AKKOL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Simmel, G. (2003). Modern kültürde çatışma. İletişim, İstanbul.
K2. Aliçavuşoğlu,E., Artun,A. (2009). Bauhaus: Modernleşmenin tasarımı. İletişim, İstanbul.
K3. Artun,A. (2013). Çağdaş sanat ve kültüralizm: Kimlik ve estetik. İletişim, İstanbul.
K4. Baudelaire, C. (2003). Modern hayatın ressamı. İletişim, İstanbul.
K5. Artun,A. (2006). Sanat müzeleri-2: Müze ve eleştirel düşünce. İletişim, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Lisans dönemi boyunca süregelen resim sanatına ait plastik, estetik ve teknik bilginin oluşturacağı tasarımlar ile geliştirme ve yeni sorunlar karşısında çözüm üretebilme.
|
Dersin İçeriği
|
Atölye dersi kapsamında hazırlanacak olan çalışmaların etüdleri, eskizleri, plastik, teknik ve içerik açıdan değerlendirilmesi, mekan biçim ilişkisi üzerine sunum ve öğrencilerin çalışmalarına dair yazılı ödevlerinin sözlü kısa sunumu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
2
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
4
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
3
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
5
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
2
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
1
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
5
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
4
|