ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Disiplinler Arası Sanat Atölyesi I RES307 GÜZ 1+2 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Proje temelli sanatsal uygulamalar için metin çalışmaları geliştirir.
    2-Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel gibi çağdaş disiplinler arasındaki ilişkileri analiz eder.
    3-Projelerin görsel olarak kurulumunu yapar.
    4-Özgün ve çağdaş bir proje geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler20166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çağdaş Sanat Nedir? K1. Graw, I. (2015, 12 01). Çağdaş Sanat Nedir? e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-estetik-cagdas-sanat-nedir/2718 adresinden alındı
    2 Resim Ne Yapar? K2. Soussloff, C. M. (2018, 10 25). Resim Ne Yapar? Foucault?nun Düşüncesinde Resmin Yeri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/resim-ne-yapar-foucaultnun-dusuncesinde-resmin-yeri/4023 adresinden alındı
    3 Çağdaş Sanatın Mecrası: Piyasa K3. Foster, H. (2015, 09 02). Çağdaş Sanatın Mecrası: Piyasa. e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/cagdas-sanatin-mecrasi-piyasa/2607 adresinden alındı
    4 Proje metninin kavram-metin-resme hazırlanması. K4. Artoud, A. (2013, 03 23). Açık Bir Dilde Manifesto. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-acik-bir-dilde-manifesto/1201 adresinden alındı
    5 Proje için uygun disiplinin ve olanakların belirlenmesi. K5. Buck Morss, S. (2016, 09 29). Görsel Kültürün Hâkimiyeti ve Sanatın Tasfiyesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/gorsel-kulturun-h%C3%A2kimiyeti-ve-sanatin-tasfiyesi/3091 adresinden alındı
    6 Materyal arama ve seçme - kullanılacak tekniklerin belirlenmesi. K6. Demir, D. (2013, 01 27). Yapı ve Kabuk: Neoliberal Çağda Mimari İmgenin Dönüşümü. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/yapi-ve-kabuk-neoliberal-cagda-mimari-imgenin-donusumu/1106 adresinden alındı
    7 Disiplin, materyal, teknik ve problemler arasında özgün ilişkiler geliştirme K7. Ulutaş, Ü. G. (2018, 01 01). Özne Nesne İlişkisi Bağlamında Yığın Nesneleri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-ozne-nesne-iliskisi-baglaminda-yigin-nesneleri/3673 adresinden alındı
    8 Özgün bir disiplinlerarası proje oluşturma. K8. Moulin, R. (2016, 10 11). Teknik Olarak Kopyalanabildiği Çağda Sanat Eserinde Benzersizliğin Üretimi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/teknik-olarak-kopyalanabildigi-cagda-sanat-eserinde-benzersizligin-uretimi/3104 adresinden alındı
    9 Malzemelerin ve disiplinlerin projeye uyarlanması K9. Öztürk, R. (2017, 06 13). Türkiye`deki Kavramsal Sanat Çalışmalarının Bir İncelemesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-turkiyedeki-kavramsal-sanat-calismalarinin-bir-incelemesi/3403 adresinden alındı
    10 Projenin taslağının hazırlanması. K10. Morris, D. (2018, 03 07). Leonardo`nun Kayıp Kedisi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/leonardonun-kayip-kedisi/3713 adresinden alındı
    11 Projenin taslağının uygulanması. K11. Duchamp, M. (2012, 10 26). Yaratıcı Edim. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-yaratici-edim/944 adresinden alındı
    12 Projenin tamamlanması. K12. Agamben, G. (2019, 10 24). Eserin Yok Oluşu. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/eserin-yok-olusu/5513 adresinden alındı
    13 Bitmiş projenin yorumlanması ve eleştiri süreci K13. Foucault, M. (2014, 09 13). Eleştiri Nedir? e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-elestiri-nedir/2104 adresinden alındı
    14 Projenin yorumlanması ve eleştirilmesi. K14. Barak, N. (2020, 07 28). Immanuel Kant?ta Eleştiri ve Diyalektik. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-immanuel-kantta-elestiri-ve-diyalektik/5834 adresinden alındı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Bahar Başak Üstel Arı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Graw, I. Çağdaş Sanat Nedir? e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-estetik-cagdas-sanat-nedir/2718, 1 Aralık 2015. K2. Soussloff, C. M. Resim Ne Yapar? Foucault?nun Düşüncesinde Resmin Yeri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/resim-ne-yapar-foucaultnun-dusuncesinde-resmin-yeri/4023, 25 Ekim 2018. K3. Foster, H. Çağdaş Sanatın Mecrası: Piyasa. e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/cagdas-sanatin-mecrasi-piyasa/2607, 2 Ağustos 2015. K4. Artoud, A. Açık Bir Dilde Manifesto. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-acik-bir-dilde-manifesto/1201, 23 Mart 2013. K5. Buck Morss, S. Görsel Kültürün Hâkimiyeti ve Sanatın Tasfiyesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/gorsel-kulturun-h%C3%A2kimiyeti-ve-sanatin-tasfiyesi/309, 29 Ağustos 2016. K6. Demir, D.Yapı ve Kabuk: Neoliberal Çağda Mimari İmgenin Dönüşümü. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/yapi-ve-kabuk-neoliberal-cagda-mimari-imgenin-donusumu/1106, 27 Ocak 2013. K7. Ulutaş, Ü. G.Özne Nesne İlişkisi Bağlamında Yığın Nesneleri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-ozne-nesne-iliskisi-baglaminda-yigin-nesneleri/3673, 1 Ocak 2018. K8. Moulin, R. Teknik Olarak Kopyalanabildiği Çağda Sanat Eserinde Benzersizliğin Üretimi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/teknik-olarak-kopyalanabildigi-cagda-sanat-eserinde-benzersizligin-uretimi/3104, 11 Ekim 2016. K9. Öztürk, R. Türkiye`deki Kavramsal Sanat Çalışmalarının Bir İncelemesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-turkiyedeki-kavramsal-sanat-calismalarinin-bir-incelemesi/3403 13 Haziran 2017. K10. Morris, D. Leonardo`nun Kayıp Kedisi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/leonardonun-kayip-kedisi/3713, 7 Mart 2018. K11. Duchamp, M. Yaratıcı Edim. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-yaratici-edim/944, 26 Ekim 2012. K12. Ulutaş, Ü. G. Özne Nesne İlişkisi Bağlamında Yığın Nesneleri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-ozne-nesne-iliskisi-baglaminda-yigin-nesneleri/3673, 1 Ocak 2018. K13. Foucault, M. Eleştiri Nedir? e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/pasajlar-elestiri-nedir/2104, 13 Ağustos 2014. K14. Barak, N. Immanuel Kant?ta Eleştiri ve Diyalektik. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/tezler-immanuel-kantta-elestiri-ve-diyalektik/5834, 29 Temmuz 2020.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Proje temelli sanat uygulamalarında resim ve resim dışındaki disiplinlerle ilişkili olarak güncel problemlerin ve çok katmanlı içeriklerin kullanılabileceği çağdaş sanat pratiklerinin öğrenilmesi Disiplin sınırlarının ortadan kaldırıldığı multidisipliner sanat formlarını anlama ve çözümleyebilme
    Dersin İçeriği Disiplinler arasılık ve çağdaş sanat ilişkisinin genel anlatımı, resim, heykel, fotoğraf, video, mimari ve edebiyat gibi disiplinler arasındaki sanatsal ilişkilerin değerlendirilmesi, proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama ve projenin tamamlanması bu dersin içeriğini oluşturur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir. 3
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir. -
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 3
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir. -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. -
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir. 2
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir. 5
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. 3
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 2
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir. 3
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. -
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 3
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 4
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster