Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çağdaş Nedir?
|
K1 Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat. İstanbul: İletişim. Bölüm-2
|
2
|
"Çağdaş Sanat Ne Değildir?": Jena`dan Bakmak
|
K1 Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat. İstanbul: İletişim. Bölüm-4
|
3
|
Sanatın Politikası: Çağdaş Sanat ve Post-Demokrasiye Geçiş
|
K1 Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat. İstanbul: İletişim. Bölüm-5
|
4
|
Çağdaş Sanat Aslında Neydi? Neoliberal Dönemde Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi ve Saros Çağdaş Sanat Merkezleri
|
K1 Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat. İstanbul: İletişim. Bölüm-6
|
5
|
Çağdaşa Dönüş: Tek Çağdaş Sevdası, Birçok Dünya
|
K1 Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat. İstanbul: İletişim. Bölüm-7
|
6
|
Manifesto, Avagard Sanat ve Eleştirel Düşünce
|
K2 Artun, A. (2010). Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. İstanbul: İletişim. Bölüm-1
|
7
|
Dada Manifestosu
|
K2 Artun, A. (2010). Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. İstanbul: İletişim. Bölüm-10
|
8
|
Sitüasyonistler: Enternasyonel Manifesto
|
K2 Artun, A. (2010). Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. İstanbul: İletişim. Bölüm-32
|
9
|
Çağdaş Sanat Üzerine On Beş Tez
|
K2 Artun, A. (2010). Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. İstanbul: İletişim. Bölüm-39
|
10
|
Aforizmalar
|
K3 Artun, A. (2015). Aforizmalar. İstanbul: İletişim.
|
11
|
Meşgale Olarak Sanat: Hayatın Özerkliğine Dair Önermeler
|
K4 Artun, A. (2015). Direniş ve Estetik. İstanbul: İletişim. Bölüm-4
|
12
|
Duygulanımsal Kompozisyon ve Estetik
|
K4 Artun, A. (2015). Direniş ve Estetik. İstanbul: İletişim. Bölüm-7
|
13
|
Fantezi, Tekinsizlik ve Sürrealist Mimarlık Kuramları
|
K5 Artun, N. A. (2014). Sürrealizm / Mimarlık: Mekân Sanatı. İstanbul: İletişim. Bölüm-3
|
14
|
Arzuyu Sahnelemek
|
K5 Artun, N. A. (2014). Sürrealizm / Mimarlık: Mekân Sanatı. İstanbul: İletişim. Bölüm-9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Nuray AKKOL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş sanat nedir?: Modernlik sonrasında sanat. İletişim, İstanbul.
K2. Artun, A.. (2010). Sanat manifestoları: Avangard sanat ve direniş. İletişim, İstanbul.
K3. Artun, A.. (2015). Aforizmalar. İletişim, İstanbul.
K4. Artun, A.. (2015). Direniş ve estetik. İletişim, İstanbul.
K5. Artun, N. A. (2014). Sürrealizm / mimarlık: Mekân sanatı. İletişim, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Lisans dönemi boyunca süregelen resim sanatına ait plastik, estetik ve teknik bilginin oluşturacağı tasarımlar ile geliştirme ve yeni sorunlar karşısında çözüm üretebilme.
|
Dersin İçeriği
|
Atölye dersi kapsamında hazırlanacak olan çalışmaların etüdleri, eskizleri, plastik, teknik ve içerik açıdan değerlendirilmesi, mekan biçim ilişkisi üzerine sunum ve öğrencilerin çalışmalarına dair yazılı ödevlerinin sözlü kısa sunumu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
5
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
3
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
4
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
4
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
4
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
5
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
2
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
3
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
4
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
3
|