ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Atölye IV RES302 BAHAR 4+2 Z 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Görsel bir tasarımın belirlenmiş konusunu veya temasını düzenler.
    2-Plastik değerler bağlamında taslak çalışma tasarlar.
    3-Tasarım geliştirme bağlamında kullanılacak olan malzemeyi tanımlar.
    4-Tasarımın estetik boyutunu tanımlar.
    5-Tasarımını yazılı, teknik ve entelektüel bir ifade ile destekler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14684
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012424
    Diğer 10166
    Toplam İş Yükü(Saat)   196
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,53 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çağdaş Nedir? K1 Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat. İstanbul: İletişim. Bölüm-2
    2 "Çağdaş Sanat Ne Değildir?": Jena`dan Bakmak K1 Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat. İstanbul: İletişim. Bölüm-4
    3 Sanatın Politikası: Çağdaş Sanat ve Post-Demokrasiye Geçiş K1 Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat. İstanbul: İletişim. Bölüm-5
    4 Çağdaş Sanat Aslında Neydi? Neoliberal Dönemde Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi ve Saros Çağdaş Sanat Merkezleri K1 Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat. İstanbul: İletişim. Bölüm-6
    5 Çağdaşa Dönüş: Tek Çağdaş Sevdası, Birçok Dünya K1 Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş Sanat Nedir?: Modernlik Sonrasında Sanat. İstanbul: İletişim. Bölüm-7
    6 Manifesto, Avagard Sanat ve Eleştirel Düşünce K2 Artun, A. (2010). Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. İstanbul: İletişim. Bölüm-1
    7 Dada Manifestosu K2 Artun, A. (2010). Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. İstanbul: İletişim. Bölüm-10
    8 Sitüasyonistler: Enternasyonel Manifesto K2 Artun, A. (2010). Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. İstanbul: İletişim. Bölüm-32
    9 Çağdaş Sanat Üzerine On Beş Tez K2 Artun, A. (2010). Sanat Manifestoları: Avangard Sanat ve Direniş. İstanbul: İletişim. Bölüm-39
    10 Aforizmalar K3 Artun, A. (2015). Aforizmalar. İstanbul: İletişim.
    11 Meşgale Olarak Sanat: Hayatın Özerkliğine Dair Önermeler K4 Artun, A. (2015). Direniş ve Estetik. İstanbul: İletişim. Bölüm-4
    12 Duygulanımsal Kompozisyon ve Estetik K4 Artun, A. (2015). Direniş ve Estetik. İstanbul: İletişim. Bölüm-7
    13 Fantezi, Tekinsizlik ve Sürrealist Mimarlık Kuramları K5 Artun, N. A. (2014). Sürrealizm / Mimarlık: Mekân Sanatı. İstanbul: İletişim. Bölüm-3
    14 Arzuyu Sahnelemek K5 Artun, N. A. (2014). Sürrealizm / Mimarlık: Mekân Sanatı. İstanbul: İletişim. Bölüm-9
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Nuray AKKOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Artun, A., Örge, N. (2013). Çağdaş sanat nedir?: Modernlik sonrasında sanat. İletişim, İstanbul. K2. Artun, A.. (2010). Sanat manifestoları: Avangard sanat ve direniş. İletişim, İstanbul. K3. Artun, A.. (2015). Aforizmalar. İletişim, İstanbul. K4. Artun, A.. (2015). Direniş ve estetik. İletişim, İstanbul. K5. Artun, N. A. (2014). Sürrealizm / mimarlık: Mekân sanatı. İletişim, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Lisans dönemi boyunca süregelen resim sanatına ait plastik, estetik ve teknik bilginin oluşturacağı tasarımlar ile geliştirme ve yeni sorunlar karşısında çözüm üretebilme.
    Dersin İçeriği Atölye dersi kapsamında hazırlanacak olan çalışmaların etüdleri, eskizleri, plastik, teknik ve içerik açıdan değerlendirilmesi, mekan biçim ilişkisi üzerine sunum ve öğrencilerin çalışmalarına dair yazılı ödevlerinin sözlü kısa sunumu bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir. 5
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir. 3
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 4
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir. -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 4
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir. 4
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir. -
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. 5
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 2
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir. 4
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir. 3
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. -
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 4
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 4
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster