Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kişisel projeler üzerine tartışma
|
K1-Beyaz küp ve ötesi.
K2-Çağdaş sanatsal uygulamalar ve kültürel projeleri.
|
2
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-1
|
K5-Batı, Güney, Doğu.
Uygulama-1
|
3
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-2
|
K4- Bölüm 6: Nesnenin ölümü kavramsalliğa geçiş. Uygulama-2
|
4
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-3
|
K3-Sanatçılardan örnekler.
Uygulama-3
|
5
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-4
|
Uygulama-4
|
6
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-5
|
Uygulama-5
|
7
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-6
|
K3-Sanatçılardan örnek.
Uygulama-6
|
8
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-7
|
Uygulama-7
|
9
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-8
|
Uygulama-8
|
10
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-9
|
Uygulama-9
|
11
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-10
|
Uygulama-10
|
12
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-11
|
Uygulama-11
|
13
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri-12
|
Uygulama-12
|
14
|
Son değerlendirme
|
Uygulama-13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Kerem Güman
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. O`Doherty,B. (2010). Beyaz küpün içinde. (Çev.Ahu Antmen). Sel, İstanbul.
K2. Bourriaud, N. (2005). İliskisel estetik (Çev.Saadet Özen). Bağlam, İstanbul.
K3.Wilson, M. (2015). Çağdaş sanat nasıl okunur. (Çev. Firdevs Candil Erdoğan). Hayalperest, İstanbul.
K4. Hicks, A . (2015). 21.Yüzyil sanatında yeni eğilimler. (Çev. D, Şendil, M.Haydaroğlu, S. Evren). Y.K.Y., İstanbul.
K5. Hopkins, D. (2018). Modern sanattan sonra. (Çev. Firdevs Candil Erdoğan). Hayalperest, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye proje bazlı çalışma disiplini kazandırarak; güncel küresel sanat hakkında bir bakış açısı geliştirmesine olanak verir ve kendi özanlatısına ulaşmasına yardımcı olur.
|
Dersin İçeriği
|
Kişisel projeler üzerine tartışma, uygulama ve eleştiri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
5
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
5
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
5
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
5
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
5
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
-
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
5
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
5
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
5
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
2
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
5
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
5
|