ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Duvar Resmi I RES311 GÜZ 1+2 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Duvar yüzeyi üzerinde kompozisyon tasarlar.
    2-Duvar resimlerinde kullanılan uygulamaları tanımlar.
    3-Deneyimlerini duvar resimleri üzerinde kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler20188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012424
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Duvar resminin tarihçesi ve örnek çalışmaların gösterilmesi K1 Cockcroft, E., Weber, J. P., & Cockcroft, J. (1998). Toward a Peoples Art: The Contemporary Mural Movement. Albaquerque: University of New Mexico Press (s.238-270)
    2 Duvar resmi için eskiz hazırlığı K2 Latorre, G. (2008). Walls of Empowerment: Chicana/o Indigenist Murals of California. Austin, Texas: University of Texas Press. (s.1-32)
    3 Duvar resmi için eskiz tasarımı K1 Cockcroft, E., Weber, J. P., & Cockcroft, J. (1998). Toward a Peoples Art: The Contemporary Mural Movement. Albaquerque: University of New Mexico Press (s.xlvii-lxii)
    4 Duvar resmi için hazırlanan eskizin renklendirilmesi K2 Latorre, G. (2008). Walls of Empowerment: Chicana/o Indigenist Murals of California. Austin, Texas: University of Texas Press. (s.32-66)
    5 Çalışmanın yapılacağı duvarın temizlenmesi K2 Latorre, G. (2008). Walls of Empowerment: Chicana/o Indigenist Murals of California. Austin, Texas: University of Texas Press. (s.66-100)
    6 Oluşturulan kompozisyonun ölçeklendirilerek duvara geçirilmesi K2 Latorre, G. (2008). Walls of Empowerment: Chicana/o Indigenist Murals of California. Austin, Texas: University of Texas Press. (s.100-140)
    7 Oluşturulan kompozisyonun ölçeklendirilerek duvara geçirilmesi K2 Latorre, G. (2008). Walls of Empowerment: Chicana/o Indigenist Murals of California. Austin, Texas: University of Texas Press. (s.140-176)
    8 Çalışma alanın korunması K2 Latorre, G. (2008). Walls of Empowerment: Chicana/o Indigenist Murals of California. Austin, Texas: University of Texas Press. (s.176-211)
    9 Çalışmanın maskelenmesi K1 Cockcroft, E., Weber, J. P., & Cockcroft, J. (1998). Toward a Peoples Art: The Contemporary Mural Movement. Albaquerque: University of New Mexico Press (s.28-71)
    10 Çalışmanın astarlanması K1 Cockcroft, E., Weber, J. P., & Cockcroft, J. (1998). Toward a Peoples Art: The Contemporary Mural Movement. Albaquerque: University of New Mexico Press (s.71-106)
    11 Duvar üzerinde boyanın kaynaştırılması K1 Cockcroft, E., Weber, J. P., & Cockcroft, J. (1998). Toward a Peoples Art: The Contemporary Mural Movement. Albaquerque: University of New Mexico Press (s.106-148)
    12 Çalışmanın renklendirilmesi-I K1 Cockcroft, E., Weber, J. P., & Cockcroft, J. (1998). Toward a Peoples Art: The Contemporary Mural Movement. Albaquerque: University of New Mexico Press (s.148-169)
    13 Çalışmanın renklendirilmesi-II K1 Cockcroft, E., Weber, J. P., & Cockcroft, J. (1998). Toward a Peoples Art: The Contemporary Mural Movement. Albaquerque: University of New Mexico Press (s.169-186)
    14 Çalışma üzerindeki hataların giderilmesi ve değerlendirme K1 Cockcroft, E., Weber, J. P., & Cockcroft, J. (1998). Toward a Peoples Art: The Contemporary Mural Movement. Albaquerque: University of New Mexico Press (s.186-202)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Emre Şen
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Cockcroft, E., Weber, J. P., & Cockcroft, J. (1998). Toward a Peoples Art: The Contemporary Mural Movement. Albaquerque: University of New Mexico Press K2 Latorre, G. (2008). Walls of Empowerment: Chicana/o Indigenist Murals of California. Austin, Texas: University of Texas Press.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bireysel yeteneklerini geliştirmek ve çağdaş sanata dayalı benzersiz bir tarza sahip bir yüzeyde boyama işlemi yapmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Duvar resmi tarihçesini tanımak, örneklerini incelemek, bir duvar üzerine resim tasarlamak, renklendirmek ve duvar üzerinde uygulamalı olarak gerçekleştirmek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir. -
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir. 2
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 4
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir. 4
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. -
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir. -
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir. 2
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir. 5
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir. 2
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. 4
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 4
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster