Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Graffiti ve Sokak Sanatı
|
K1 Brighenti, A. M. (2016). Graffiti, Street Art and the Divergent Synthesis of Place Valorisation. J. I. Ross içinde, Routledge Handbook of Graffiti and Street Art (s. 158-167). New York: Routledge.
|
2
|
Duvar Resmi ve Müzeler
|
K2 Coffey, M. K. (2012). How a Revolutionary Art Became Official Culture: Murals, Museums, and the Mexican State. London: Duke University Press.
|
3
|
Graffiti Sanatı ve Şehir
|
K3 Evans, G. (2016). Graffiti art and the city: from piece-making to place-making. J. I. Ross içinde, Routledge Handbook of Graffiti and Street Art (s. 168-182). London: Routledge.
|
4
|
Şehir Graffitisi ve Suç Siyaseti
|
K4 Ferrell, J. (1996). Crimes of Style: Urban Graffiti and the Politics of Criminality. Boston: Northeastern University Press.
|
5
|
Antik Çağda Graffiti
|
K5 Keegan, P. (2014). Graffiti in Antiquity. Oxon: Routledge.
|
6
|
Sokak Sanatı
|
K6 Lewisohn, C. (2008). Street Art. London: Tate Publlishing.
|
7
|
Graffiti Alt-kültürü
|
K7 Macdonald, N. (2001). The Graffiti Subculture: Youth, Masculinity and Identity in London and New York. New York: Palgrave Macmillan.
|
8
|
Politik Graffiti
|
K8 Olberg, S. T. (2013). Political Graffiti on the West Bank Wall in Israel/Palestine. New York: The Edwin Mellen Press.
|
9
|
Çete Graffitisinin Yapısökümü
|
K9 Phillips, S. A. (2016). Deconstructing gang graffiti. In J. I. Ross, Routledge Handbook of Graffiti and Street Art (pp. 48-60). London: Routledge.
|
10
|
İzin Almadan Resim Yapmak
|
K10 Rahn, J. (2002). Painting Without Permission. Westport, CT: Bergin & Garvey.
|
11
|
Dünyada Graffiti
|
K11 Schacter, R. (2013). The World Atlas of Street Art and Graffiti. London: NewSouth Publishing.
|
12
|
Eşya ve Düzen
|
K12 Schacter, R. (2014). Ornament and Order: Graffiti, Street Art and the Parergon. Surrey: Ashgate Publishing Limited.
|
13
|
Konuşan Duvarlar: John Thomas Biggers`ın Duvar Resimleri
|
K13 Theisen, O. J. (2010). Walls That Speak: The Murals of John Thomas Biggers. Denton, Texas: University of North Texas Press.
|
14
|
Graffiti ve Sanat Piyasası
|
K14 Wells, M. M. (2016). Graffiti, street art, and the evolution of the art market. J. I. Ross içinde, Routledge Handbook of Graffiti and Street Art (s. 464-474). New York: Routledge.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Emre Şen
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Brighenti, A. M. (2016). Graffiti, Street Art and the Divergent Synthesis of Place Valorisation. In J. I. Ross, Routledge Handbook of Graffiti and Street Art (pp. 158-167). New York: Routledge.
K2 Coffey, M. K. (2012). How a Revolutionary Art Became Official Culture: Murals, Museums, and the Mexican State. London: Duke University Press.
K3 Evans, G. (2016). Graffiti art and the city: from piece-making to place-making. In J. I. Ross, Routledge Handbook of Graffiti and Street Art (pp. 168-182). London: Routledge.
K4Ferrell, J. (1996). Crimes of Style: Urban Graffiti and the Politics of Criminality. Boston: Northeastern University Press .
K5 Keegan, P. (2014). Graffiti in Antiquity. Oxon: Routledge.
K6 Lewisohn, C. (2008). Street Art. London: Tate Publlishing.
K7 Macdonald, N. (2001). The Graffiti Subculture: Youth, Masculinity and Identity in London and New York. New York: Palgrave Macmillan.
K8 Olberg, S. T. (2013). Political Graffiti on the West Bank Wall in Israel/Palestine. New York: The Edwin Mellen Press.
K9 Phillips, S. A. (2016). Deconstructing gang graffiti. In J. I. Ross, Routledge Handbook of Graffiti and Street Art (pp. 48-60). London: Routledge.
K10 Rahn, J. (2002). Painting Without Permission. Westport, CT: Bergin & Garvey.
K11 Schacter, R. (2013). The World Atlas of Street Art and Graffiti. London: NewSouth Publishing.
K12 Schacter, R. (2014). Ornament and Order: Graffiti, Street Art and the Parergon. Surrey: Ashgate Publishing Limited.
K13 Theisen, O. J. (2010). Walls That Speak: The Murals of John Thomas Biggers. Denton, Texas: University of North Texas Press.
K14 Wells, M. M. (2016). Graffiti, street art, and the evolution of the art market. In J. I. Ross, Routledge Handbook of Graffiti and Street Art (pp. 464-474). New York: Routledge.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bireysel yeteneklerini geliştirmek ve çağdaş sanata dayalı benzersiz bir tarza sahip bir yüzeyde boyama işlemi yapmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Duvar resmi tarihçesini tanımak, örneklerini incelemek, bir duvar üzerine resim tasarlamak, renklendirmek ve duvar üzerinde uygulamalı olarak gerçekleştirmek bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
-
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
2
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
4
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
4
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
2
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
5
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
2
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|