Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Video sanatına giriş
|
K1-Fotoğraftan Videoya
K1-Geliştirme sürecinde video sanatı
|
2
|
Video art sanatçıları-1
|
K1-Bir sanat objesi olarak Video
K2-Ulrike Rosenbach
|
3
|
Video art sanatçıları-2
|
K1-Geliştirme sürecindeki video
K2-Bill Viola
|
4
|
Öncü video sanatçıları-1
|
K1-Video Art`ta yeni araştırmalar
|
5
|
Öncü video sanatçıları-2
|
K1-Video Art`ta yeni araştırmalar
|
6
|
Video programı-1
|
Uygulama-1
YK1-Ses Boyutu
|
7
|
Video programı-2
|
Uygulama-2
YK1-Görsel
|
8
|
Video programı-3
|
Uygulama-3
|
9
|
Video programı-4
|
K1-Kurgulama
|
10
|
Video sanatı: Farklı yaklaşımlar
|
K1-Video enstalasyon
K1-Video film
K1-Video performans
|
11
|
Günümüzde video sanatı
|
K1-Katılımcı olarak Video ve yeni yaklaşımlar
|
12
|
Video art tasarımı-1
|
Uygulama-4
|
13
|
Video art tasarımı-2
|
Uygulama-5
|
14
|
Video tasarımı izleme
|
Uygulama-6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Nuray AKKOL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bozkurt, M. (2005). Video sanatı / enstalasyon / film / performans. Bileşim, İstanbul.
K2. Micheal, R. (2007). Video art. Thames & Hudson Ltd, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kilinç, L. (1996). Video sanatı-eleştirel bakış. Hil, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Video sanatının tarihsel temelini öğrenmek ve nasıl yapılacağını öğrenmek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Video sanatını tanımlamak, sanatçılarını tanımak, öncü sanatçılarını bilmek, farklı yaklaşımları tanımak ve bir video kurgulama programı olan Adobe Premier`i uygulamalı olarak kullanarak deneme bir video oluşturmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
-
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
4
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
3
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
5
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
4
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
5
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|