ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Video Art I RES313 GÜZ 2+2 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Video sanatının varlık nedenini tanımlar.
    2-Video sanatının tarihini tanımlar.
    3-Adobe Premier kurgu programını uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje2011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Video sanatına giriş K1-Fotoğraftan Videoya K1-Geliştirme sürecinde video sanatı
    2 Video art sanatçıları-1 K1-Bir sanat objesi olarak Video K2-Ulrike Rosenbach
    3 Video art sanatçıları-2 K1-Geliştirme sürecindeki video K2-Bill Viola
    4 Öncü video sanatçıları-1 K1-Video Art`ta yeni araştırmalar
    5 Öncü video sanatçıları-2 K1-Video Art`ta yeni araştırmalar
    6 Video programı-1 Uygulama-1 YK1-Ses Boyutu
    7 Video programı-2 Uygulama-2 YK1-Görsel
    8 Video programı-3 Uygulama-3
    9 Video programı-4 K1-Kurgulama
    10 Video sanatı: Farklı yaklaşımlar K1-Video enstalasyon K1-Video film K1-Video performans
    11 Günümüzde video sanatı K1-Katılımcı olarak Video ve yeni yaklaşımlar
    12 Video art tasarımı-1 Uygulama-4
    13 Video art tasarımı-2 Uygulama-5
    14 Video tasarımı izleme Uygulama-6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Nuray AKKOL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bozkurt, M. (2005). Video sanatı / enstalasyon / film / performans. Bileşim, İstanbul. K2. Micheal, R. (2007). Video art. Thames & Hudson Ltd, New York.
    Yardımcı Kitap YK1. Kilinç, L. (1996). Video sanatı-eleştirel bakış. Hil, İstanbul.
    Dersin Amacı Video sanatının tarihsel temelini öğrenmek ve nasıl yapılacağını öğrenmek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Video sanatını tanımlamak, sanatçılarını tanımak, öncü sanatçılarını bilmek, farklı yaklaşımları tanımak ve bir video kurgulama programı olan Adobe Premier`i uygulamalı olarak kullanarak deneme bir video oluşturmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir. -
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir. -
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir. -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. 4
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir. 3
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir. 5
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 4
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir. 4
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. 5
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 4
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. 3
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster