Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Video art sanatı
|
K3-Video Art.
K1-Fotoğraftan Videoya.
|
2
|
Video art sanatçıları
|
K1-Video enstalasyon.
K1-Video film.
K1-Video performans.
|
3
|
Senaryo Çalışmaları-1
|
K3-Geliştirme sürecinde video sanatı.
|
4
|
Senaryo Çalışmaları-2
|
Uygulama-1
|
5
|
Senaryo Çalışmaları-3
|
K1-Video film.
Uygulama-2
|
6
|
Senaryo Çalışmaları-4
|
K1-Bir sanat objesi olarak Video.
K2-Ulrike Rosenbach.
Uygulama-3
|
7
|
Video sanatı analizi-1
|
K1-Geliştirme sürecindeki video.
K2-Bill Viola.
Uygulama-4
|
8
|
Video sanatı analizi-2
|
Uygulama-5
|
9
|
Video`da düzenleme programı-1
|
Uygulama-6
|
10
|
Video`da düzenleme programı-2
|
Uygulama-7
|
11
|
Video`da düzenleme programı-3
|
K3-Video sanatında performatif ifade.
Uygulama-8
|
12
|
Video`da düzenleme programı-4
|
K1-Video Art`ta yeni araştırmalar.
Uygulama-9
|
13
|
Çekim gezisi
|
K3-Beden, hafıza, tanıtım, oyun, politika.
K2-Bill Viola, Frank Gillette.
Uygulama-10
|
14
|
Final değerlendirme
|
Uygulama-11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Nuray AKKOL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bozkurt, M. (2005). Video sanatı / enstalasyon / film / performans. Bileşim, İstanbul.
K2. R. Micheal. (2007). Video art. Thames & Hudson Ltd, New York.
K3. Çakar Bikiç, N, Özgür. F. ( 2017). Belgesel/ kısa film/ video sanatı. Doruk, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kilinç, L. (1996). Video sanatı-eleştirel bakış. Hil, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Video sanatının tarihsel temelini öğrenmek ve nasıl yapılacağını öğrenmek bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Video sanatını ve sanatçılarını tanımak, farklı yaklaşımları bilmek ve bir video kurgulama programı olan Adobe Premier`i uygulamalı olarak kullanarak deneme bir video oluşturmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
-
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
4
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
3
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
5
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
4
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
5
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|