Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sistem Odaklı Sanattan Biyopolitik Sanat Pratiğine
|
K1. Buchman, S. (2019, 12 02). Sistem Odaklı Sanattan Biyopolitik Sanat Pratiğine . e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/sistem-odakli-sanattan-biyopolitik-sanat-pratigine/5565 adresinden alındı
|
2
|
Marcel Duchamp`ın Sanatı ve Modern Paris`in Coğrafyası
|
K2. Housefield, J. (2012, 12 04). Marcel Duchamp`ın Sanatı ve Modern Paris`in Coğrafyası. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/marcel-duchampin-sanati-ve-modern-parisin-cografyasi/986 adresinden alındı
|
3
|
Proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama
|
K3. Şeyda Ö. (2019, 12 19). İnsan Sonrası. e-skop: http://www.e-skop.com/duyuru/insan-sonrasi/719 adresinden alındı
|
4
|
Proje metninin kavram-metin-resme hazırlanması.
|
K4. Sönmez, N. (2013, 09 30). Samimiyetsiz, Sıradan ve Sıkıcı: İşte İçeriksiz Bienal! e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/samimiyetsiz-siradan-ve-sikici-iste-iceriksiz-bienal/1539 adresinden alındı
|
5
|
Proje için uygun disiplinin ve olanakların belirlenmesi.
|
K5. Sönmez, N. (2013, 05 31). Çağdaş Sanat Panoramasında Gerçekler ve Kurgular. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-sanat-panoramasinda-gercekler-ve-kurgular/1312: Necmi Sönmez adresinden alındı
|
6
|
Materyal arama ve seçme - kullanılacak tekniklerin belirlenmesi.
|
K6. Silverman, H. J. (2015, 08 03). Sanat ve Gölgesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-estetik-sanat-ve-golgesi/2561 adresinden alındı
|
7
|
Disiplin, materyal, teknik ve problemler arasında özgün ilişkiler geliştirme
|
K7. Kunak, G. (2013, 10 13). Hem İç Hem Dış Hem Parça Hem Tekrar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hem-ic-hem-dis-hem-parca-hem-tekrar/1567 adresinden alındı
|
8
|
Özgün bir disiplinlerarası proje oluşturma.
|
K8. Scruton, R. (2014, 12 19). Modern Sanatın Sarsma Gücüne Ne Oldu? e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/modern-sanatin-sarsma-gucune-ne-oldu/2251 adresinden alındı
|
9
|
Malzemelerin ve disiplinlerin projeye uyarlanması
|
K9. Diep, S. (2019, 08 27). Antroposen Sanatı Bir Dövüş Sanatıdır: Paul Ardenne?le Söyleşi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/antroposen-sanati-bir-dovus-sanatidir-paul-ardennele-soylesi/5450 adresinden alındı
|
10
|
Projenin taslağının hazırlanması.
|
K10. Bourdieu, P. (2019, 01 18). Manet: Sanatta Kuralsızlığın Kurumsallaşması. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/manet-sanatta-kuralsizligin-kurumsallasmasi/4361 adresinden alındı
|
11
|
Projenin taslağının uygulanması.
|
K11. Steyerl, H. (2016, 05 30). Eleştiri Kurumu. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elestiri-kurumu/2961 adresinden alındı
|
12
|
Projenin tamamlanması.
|
K12. Sarıalioğlu, R. I. (2014, 11 13). Yaratmaya Yazgılı. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/yaratmaya-yazgili/2195 adresinden alındı
|
13
|
Bitmiş projenin yorumlanması ve eleştiri süreci
|
K13. Jensen, R. (2015, 09 02). Modernizmi Pazarlamak. e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/modernizmi-pazarlamak/2603 adresinden alındı
|
14
|
Projenin yorumlanması ve eleştirilmesi.
|
K14. Fraser, A. (2016, 04 26). Kurumların Eleştirisinden Eleştiri Kurumuna. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kurumlarin-elestirisinden-elestiri-kurumuna/2926 adresinden alındı
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Bahar Başak Üstel Arı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Buchman, S. Sistem Odaklı Sanattan Biyopolitik Sanat Pratiğine . e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/sistem-odakli-sanattan-biyopolitik-sanat-pratigine/5565, 2 Aralık 2019.
K2. Housefield, J. Marcel Duchamp`ın Sanatı ve Modern Paris`in Coğrafyası. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/marcel-duchampin-sanati-ve-modern-parisin-cografyasi/986, 4 Arlık 2012.
K3. Öztürk, Ş. İnsan Sonrası. e-skop: http://www.e-skop.com/duyuru/insan-sonrasi/719, 19 Aralık 2019.
K4. Sönmez, N. (2013, 09 30). Samimiyetsiz, Sıradan ve Sıkıcı: İşte İçeriksiz Bienal! e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/samimiyetsiz-siradan-ve-sikici-iste-iceriksiz-bienal/1539 adresinden alındı
K5. Sönmez, N. Çağdaş Sanat Panoramasında Gerçekler ve Kurgular. es-kop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-sanat-panoramasinda-gercekler-ve-kurgular/1312: Necmi Sönmez, 31 Mayıs 2013.
K6. Silverman, H. J. Sanat ve Gölgesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-estetik-sanat-ve-golgesi/2561, 3 Ağustos, 2015.
K7. Kunak, G. Hem İç Hem Dış Hem Parça Hem Tekrar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hem-ic-hem-dis-hem-parca-hem-tekrar/1567, 13 Ekim, 2013.
K8. Scruton, R. (Modern Sanatın Sarsma Gücüne Ne Oldu? e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/modern-sanatin-sarsma-gucune-ne-oldu/2251, 19 Aralık, 2014.
K9. Diep, S. Antroposen Sanatı Bir Dövüş Sanatıdır: Paul Ardenne?le Söyleşi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/antroposen-sanati-bir-dovus-sanatidir-paul-ardennele-soylesi/5450, 27 Ağustos 2017.
K10. Bourdieu, P. Manet: Sanatta Kuralsızlığın Kurumsallaşması. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/manet-sanatta-kuralsizligin-kurumsallasmasi/4361 18 Ocak 2019.
K11. Steyerl, H. Eleştiri Kurumu. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elestiri-kurumu/2961 30 Mayıs 2016.
K12. Sarıalioğlu, R. I. Yaratmaya Yazgılı. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/yaratmaya-yazgili/2195, 13 Aralık 2014.
K13. Jensen, R. Modernizmi Pazarlamak. e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/modernizmi-pazarlamak/2603 2 Ağustos 2015.
K14. Fraser, A. Kurumların Eleştirisinden Eleştiri Kurumuna. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kurumlarin-elestirisinden-elestiri-kurumuna/2926 , 26 Nisan 2016.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye proje bazlı çalışma disiplini kazandırarak; güncel küresel sanat hakkında bir bakış açısı geliştirmesine olanak verir ve kendi özanlatısına ulaşmasına yardımcı olur.
|
Dersin İçeriği
|
Disiplinler arasılık ve çağdaş sanat ilişkisinin genel anlatımı, resim, heykel, fotoğraf, video, mimari ve edebiyat gibi disiplinler arasındaki sanatsal ilişkilerin değerlendirilmesi, proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama ve projenin tamamlanması bu dersin içeriğini oluşturur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
3
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
4
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
5
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
3
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
2
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
3
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|