ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Disiplinler Arası Sanat Atölyesi III RES415 GÜZ 1+2 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Proje temelli sanatsal uygulamalar için metin çalışmaları geliştirir.
    2-Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel gibi çağdaş disiplinler arasındaki ilişkileri analiz eder.
    3-Projelere görsel kurulum uygulamaları yapar.
    4-Özgün ve çağdaş bir proje üretmeyi geliştirir.
    5-Özeleştiri metodları geliştirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş.Gör. Dr. Bahar Başak Üstel Arı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Buchman, S. (2019, 12 02). Sistem Odaklı Sanattan Biyopolitik Sanat Pratiğine . e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/sistem-odakli-sanattan-biyopolitik-sanat-pratigine/5565 adresinden alındı K2. Housefield, J. (2012, 12 04). Marcel Duchamp`ın Sanatı ve Modern Paris`in Coğrafyası. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/marcel-duchampin-sanati-ve-modern-parisin-cografyasi/986 adresinden alındı K3. Öztürk, Ş. (2019, 12 19). İnsan Sonrası. e-skop: http://www.e-skop.com/duyuru/insan-sonrasi/719 adresinden alındı K4. Sönmez, N. (2013, 09 30). Samimiyetsiz, Sıradan ve Sıkıcı: İşte İçeriksiz Bienal! e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/samimiyetsiz-siradan-ve-sikici-iste-iceriksiz-bienal/1539 adresinden alındı K5. Sönmez, N. (2013, 05 31). Çağdaş Sanat Panoramasında Gerçekler ve Kurgular. es-kop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-sanat-panoramasinda-gercekler-ve-kurgular/1312: Necmi Sönmez adresinden alındı K6. Silverman, H. J. (2015, 08 03). Sanat ve Gölgesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/cagdas-estetik-sanat-ve-golgesi/2561 adresinden alındı K7. Kunak, G. (2013, 10 13). Hem İç Hem Dış Hem Parça Hem Tekrar. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hem-ic-hem-dis-hem-parca-hem-tekrar/1567 adresinden alındı K8. Scruton, R. (2014, 12 19). Modern Sanatın Sarsma Gücüne Ne Oldu? e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/modern-sanatin-sarsma-gucune-ne-oldu/2251 adresinden alındı K9. Diep, S. (2019, 08 27). Antroposen Sanatı Bir Dövüş Sanatıdır: Paul Ardenne?le Söyleşi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/antroposen-sanati-bir-dovus-sanatidir-paul-ardennele-soylesi/5450 adresinden alındı K10. Bourdieu, P. (2019, 01 18). Manet: Sanatta Kuralsızlığın Kurumsallaşması. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/manet-sanatta-kuralsizligin-kurumsallasmasi/4361 adresinden alındı K11. Steyerl, H. (2016, 05 30). Eleştiri Kurumu. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elestiri-kurumu/2961 adresinden alındı K12. Sarıalioğlu, R. I. (2014, 11 13). Yaratmaya Yazgılı. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/yaratmaya-yazgili/2195 adresinden alındı K13. Jensen, R. (2015, 09 02). Modernizmi Pazarlamak. e-skop: https://www.e-skop.com/skopdergi/modernizmi-pazarlamak/2603 adresinden alındı K14. Fraser, A. (2016, 04 26). Kurumların Eleştirisinden Eleştiri Kurumuna. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kurumlarin-elestirisinden-elestiri-kurumuna/2926 adresinden alındı
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrenciye proje bazlı çalışma disiplini kazandırarak; güncel küresel sanat hakkında bir bakış açısı geliştirmesine olanak verir ve kendi özanlatısına ulaşmasına yardımcı olur.
    Dersin İçeriği Disiplinler arasılık ve çağdaş sanat ilişkisinin genel anlatımı, resim, heykel, fotoğraf, video, mimari ve edebiyat gibi disiplinler arasındaki sanatsal ilişkilerin değerlendirilmesi, proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama ve projenin tamamlanması bu dersin içeriğini oluşturur.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster