Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çağdaş Sanatta Temsiliyet Krizi: Çağdaş Kuramlar ve Güncel Tartışmalar
|
K1. Aydoğan, K. E. (2009, 04 07). Sanatta Disiplinlerarası bir Yaklaşım: Performans Sanatı. DergiPark: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/193371 adresinden alındı.
|
2
|
Sanat-Mimarlık Kompleksi: Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği
|
K2. Foster, H. (2013, 05 06). Sanat-Mimarlık Kompleksi: Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği. e-skop: https://www.e-skop.com/duyuru/sanat-mimarlik-kompleksi-kuresellesme-caginda-sanat-mimarlik-ve-tasarimin-birligi/294 adresinden alındı.
|
3
|
Proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama
|
K3. Walker, K. (2017, 08 22). Sanatçı Bildirisi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/sanatci-bildirisi/3480 adresinden alındı.
|
4
|
Proje metninin kavram-metin-resme hazırlanması
|
K4. Kennedy, R. (2014, 10 29). Eleştirinin Rafa Kaldırıldığı Bir Çağda Hans Haacke Yolundan Şaşmıyor. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elestirinin-rafa-kaldirildigi-bir-cagda-hans-haacke-yolundan-sasmiyor/2173 adresinden alındı.
|
5
|
Proje için uygun disiplinin ve olanakların belirlenmesi.
|
K5. Mullan, P. (2016, 12 27). Sanat ve Fesat: Mark Lombardi?nin Ölüme Meydan Okuyan Hikâyeleri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/sanat-ve-fesat-mark-lombardinin-olume-meydan-okuyan-hik%c3%a2yeleri/3213 adresinden alındı.
|
6
|
Materyal arama ve seçme - kullanılacak tekniklerin belirlenmesi
|
K6. Lawless, K. (2018, 12 22). Küresel Hafıza Endüstrisi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kuresel-hafiza-endustrisi/4246 adresinden alındı.
|
7
|
Disiplin, materyal, teknik ve problemler arasında özgün ilişkiler geliştirme
|
K7. Artun, A. (2018, 02 21). Dada?nın Hakikati. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/dadanin-hakikati/3702 adresinden alındı.
|
8
|
Özgün bir disiplinlerarası proje oluşturma
|
K8. Petsche, J. (2017, 06 06). Özerk Olmanın Önemi: Sanat İçin Sanat İlkesini Marksist Bakışla Savunmak. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/ozerk-olmanin-onemi-sanat-icin-sanat-ilkesini-marksist-bakisla-savunmak/3369 adresinden alındı.
|
9
|
Malzemelerin ve disiplinlerin projeye uyarlanması
|
K9. Roelstraete, D. (2013, 10 08). Meşguliyet: Sanatın Dayanılmaz Hafifliği Üzerine. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/mesguliyet-sanatin-dayanilmaz-hafifligi-uzerine/1548 adresinden alındı.
|
10
|
Projenin taslağının hazırlanması
|
K10. Hito Steyerl Soruyor: "Müze Bir Savaş Alanı mıdır?". (2013, 10 05). e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hito-steyerl-soruyor-muze-bir-savas-alani-midir/1551 adresinden alındı.
|
11
|
Projenin taslağının uygulanması
|
K11. Beech, D. (2018, 10 14). Sanat, Emek, Metalaşma . e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/sanat-emek-metalasma/3980 adresinden alındı.
|
12
|
Projenin tamamlanması
|
K12. Dada ve Sürrealizmin Öncülerinden Jean Arp`ın Geç Dönem Eserleri. (2014, 01 17). e-skop: http://www.e-skop.com/skopbulten/dada-ve-surrealizmin-onculerinden-jean-arpin-gec-donem-eserleri/1751 adresinden alındı.
|
13
|
Bitmiş projenin yorumlanması ve eleştiri süreci
|
K13. Eagleton, T. (2014, 01 07). Akla Karşı Deneyim: Batı Düşüncesinin Bitmeyen Teranesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/akla-karsi-deneyim-bati-dusuncesinin-bitmeyen-teranesi/1732 adresinden alındı.
|
14
|
Projenin yorumlanması ve eleştirilmesi
|
K14. Duncan, C. (2018, 10 08). Ritüel Olarak Sanat Müzesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/rituel-olarak-sanat-muzesi/3950 adresinden alındı.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Bahar Başak Üstel Arı
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Aydoğan, K. E. Sanatta Disiplinlerarası bir Yaklaşım: Performans Sanatı. DergiPark: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/193371, 7 Nisan 2019.
K2. Foster, H. Sanat-Mimarlık Kompleksi: Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği. e-skop: https://www.e-skop.com/duyuru/sanat-mimarlik-kompleksi-kuresellesme-caginda-sanat-mimarlik-ve-tasarimin-birligi/294 a6 Mayıs 2013.
K3. Walker, K. (2017, 08 22). Sanatçı Bildirisi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/sanatci-bildirisi/3480 adresinden alındı.
K4. Kennedy, R. Eleştirinin Rafa Kaldırıldığı Bir Çağda Hans Haacke Yolundan Şaşmıyor. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/elestirinin-rafa-kaldirildigi-bir-cagda-hans-haacke-yolundan-sasmiyor/2173 29 Ekim 2014.
K5. Mullan, P. Sanat ve Fesat: Mark Lombardi?nin Ölüme Meydan Okuyan Hikâyeleri. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/sanat-ve-fesat-mark-lombardinin-olume-meydan-okuyan-hik%c3%a2yeleri/3213, 27 Aralık 2016.
K6. Lawless, K. Küresel Hafıza Endüstrisi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/kuresel-hafiza-endustrisi/4246 22 Aralık 2018.
K7. Artun, A. Dada?nın Hakikati. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/dadanin-hakikati/3702 , 21 Şubat 2018
K8. Petsche, J. Özerk Olmanın Önemi: Sanat İçin Sanat İlkesini Marksist Bakışla Savunmak. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/ozerk-olmanin-onemi-sanat-icin-sanat-ilkesini-marksist-bakisla-savunmak/6 Haziran 2017.
K9. Roelstraete, D. Meşguliyet: Sanatın Dayanılmaz Hafifliği Üzerine. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/mesguliyet-sanatin-dayanilmaz-hafifligi-uzerine/1548 , 8 Temmuz 2013.
K10. Hito Steyerl Soruyor: "Müze Bir Savaş Alanı mıdır?". 2013, 10 05. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/hito-steyerl-soruyor-muze-bir-savas-alani-midir/1551 adresinden alındı.
K11. Beech, D. (2018, 10 14). Sanat, Emek, Metalaşma . e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/sanat-emek-metalasma/3980 4 Ekim 2018.
K12. Dada ve Sürrealizmin Öncülerinden Jean Arp?ın Geç Dönem Eserleri. (2014, 01 17). e-skop: http://www.e-skop.com/skopbulten/dada-ve-surrealizmin-onculerinden-jean-arpin-gec-donem-eserleri/1751 17 Ocak 20 2014.
K13. Eagleton, T. Akla Karşı Deneyim: Batı Düşüncesinin Bitmeyen Teranesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/akla-karsi-deneyim-bati-dusuncesinin-bitmeyen-teranesi/1732 , 7 Ocak 2014.
K14. Duncan, C. Ritüel Olarak Sanat Müzesi. e-skop: https://www.e-skop.com/skopbulten/rituel-olarak-sanat-muzesi/3950, 8 Ekim 2018.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Proje temelli sanat uygulamalarında resim ve resim dışındaki disiplinlerle ilişkili olarak güncel problemlerin ve çok katmanlı içeriklerin kullanılabileceği çağdaş sanat pratiklerinin öğrenilmesi
Disiplin sınırlarının ortadan kaldırıldığı multidisipliner sanat formlarını anlama ve çözümleyebilme
Disiplinler arası sanatsal çalışmalar yapabilme
|
Dersin İçeriği
|
Disiplinler arasılık ve çağdaş sanat ilişkisinin genel anlatımı, resim, heykel, fotoğraf, video, mimari ve edebiyat gibi disiplinler arasındaki sanatsal ilişkilerin değerlendirilmesi, proje tabanlı çalışma için problem tanımı ve metin hazırlama ve projenin tamamlanması bu dersin içeriğini oluşturur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
3
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
4
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
5
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
3
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
2
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
3
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
3
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|