ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Serbest Resim Atölye II RES216 BAHAR 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Resim yüzeyinde farklı malzemeleri kullanır.
    2-Farklı malzemeler ile sanatsal ifadeler yaratır.
    3-Sanat tarihinden örnek çalışmaları teknik yönden tanımlar.
    4-Tasarım yapma ve gerçekleştirme konusunda çıkarımda bulunur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler10166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012424
    0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanat üzerine konuşmalar ve estetik kuramlara genel bir bakış K1. Bölüm 1: Sanata ve Estetiğe Toplu Bir Bakış, A: Sanata İlişkin Genel Düşünceler
    2 Belirlenmiş bir konu üzerine çizgisel araştırmalar K1. Bölüm 1: Sanata ve Estetiğe Toplu Bir Bakış, A: Sanata İlişkin Genel Düşünceler
    3 Sanatta estetik kavramı üzerinde tartışma K1. Bölüm 1: Sanata ve Estetiğe Toplu Bir Bakış, B: Sanat Felsefesi, Estetik, Sanat Eleştirisi ve Sanat Tarihi
    4 Taslakların yüzey üzerinde yerleştirilmiş şekliyle sunumu K3. Bölüm 8: Sanat Eseri ve Sanatçı
    5 Yapılan çalışmaların biçim, içerik ve öz bakımdan değerlendirme-1 K2. Bölüm -: Resmi Biçim, Öz ve İçerik Olarak Değerlendirme
    6 Çalışmalarda serbest teknik kullanımı K2. Bölüm: Resim Sanatı
    7 Yapılan çalışmaların biçim, içerik ve öz bakımdan değerlendirme-2 K4. Bölüm: Resmi Biçim, Öz ve İçerik Olarak Değerlendirme
    8 Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi K4. Bölüm -: Resmi Biçim, Öz ve İçerik Olarak Değerlendirme
    9 Sanat ve sanatçı sorunu üzerinde tartışma K2. Bölüm: Sanatçı Sorunu- Sanat Sorunu
    10 Renkler üzerinden imgesel bir betimleme-1 K3. Bölüm 6: Biçim Dili ve Renk Dili
    11 Renkler üzerinden imgesel bir betimleme-2 K3. Bölüm 6: Biçim Dili ve Renk Dili
    12 Renklerin kompozisyonda ritmik kullanımı-1 K3. Bölüm 5: Rengin Etkisi
    13 Renklerin kompozisyonda ritmik kullanımı-2 K3. Bölüm 5: Rengin Etkisi
    14 Çalışmaların değerlendirilmesi K3. Bölüm 5: Rengin Etkisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Emre Şen
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bozkurt, N. (2004). Sanat ve estetik kuramları. Asa Kitabevi, Bursa. K2. Erinç, M. S. (2009). Resmin eleştirisi üzerine. Ütopya Yayınevi, Ankara. K3. Kandinsky, V. (2009). Sanatta zihinsellik üstüne. Hayalbaz Kitap, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bir sanat eseri oluşturmada, teorik bilgiler edinmek ve bu bilgileri eserlerinde kullanabilmek dersin genel amacını oluşturmaktadır. Çalışmaların kuram bazlı ilerlemesi, uygulama aşamasında yardımcı niteliğe sahip olması bakımından önem arz eder.
    Dersin İçeriği Kompozisyon ilke ve elemanları kullanmak üzere proje oluşturmak, proje taslaklarının hazırlanması, yorumlanması ve sunumu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir. 4
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir. -
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. 4
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir. -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. -
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir. 5
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir. 3
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. 5
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. 2
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir. -
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir. 4
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. -
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 4
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster