Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Avangard kuramı
|
K1. Bürger, P. (2019). Avangard Kuramı. İletişim, İstanbul. Bölüm-2.
|
2
|
Müze - Mimarlık - Tasarım
|
K2. Foster, H. (2004). Tasarım ve Suç: Müze - Mimarlık - Tasarım. İletişim, İstanbul. Bölüm-2.
|
3
|
Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği
|
K3. Foster, H. (2013). Sanat-Mimarlık Kompleksi: Küreselleşme Çağında Sanat, Mimarlık ve Tasarımın Birliği. İletişim, İstanbul. Bölüm-3.
|
4
|
Sosyal Sanat
|
K4. McWilliam, N. (2011). Mutluluk Hayalleri: Sosyal Sanat ve Fransız Solu (1830-1850). İletişim, İstanbul. Bölüm-1.
|
5
|
Hollanda Altın Çağı`nda Sanat ve Ticaret
|
K5. North, M. (2014). Hollanda Altın Çağı`nda Sanat ve Ticaret. İletişim, İstanbul. Bölüm-1.
|
6
|
Dada
|
K6. Artun, N. A., Artun, A. (2018). Dada Kılavuz: 1913-1923 Münih, Zürih, Berlin, Paris. İletişim, İstanbul. Bölüm-2.
|
7
|
Sanat ve Gölgesi
|
K7. Perniola, M. (2015). Sanat ve Gölgesi: Sanattan Geriye Ne Kaldı? İletişim, İstanbul. Bölüm-3.
|
8
|
Sanat Rejimi ve Politika
|
K8. Rancière, J. (2012). Estetiğin Huzursuzluğu: Sanat Rejimi ve Politika. İletişim, İstanbul. Bölüm-2.
|
9
|
Çağdaş Sanat ve Bienaller
|
K9. Stallabrass, J. (2009). Sanat A.Ş.: Çağdaş Sanat ve Bienaller. İletişim, İstanbul. Bölüm-1.
|
10
|
Çağdaş Sanatın ve Müzayede Evlerinin Tuhaf Ekonomisi
|
K10. Thompson, D. (2011). Sanat Mezat: Çağdaş Sanatın ve Müzayede Evlerinin Tuhaf Ekonomisi. İletişim, İstanbul. Bölüm-3.
|
11
|
Sanatçı
|
K11. Wilde, O. (2008). Sanatçı: Eleştirmen, Yalancı, Katil. İletişim, İstanbul. Bölüm-3.
|
12
|
Kültür ve Toplum: 1780-1950
|
K12. Williams, R. (2017). Kültür ve Toplum: 1780-1950. İletişim, İstanbul. Bölüm-1.
|
13
|
Kültürün Özelleştirilmesi
|
K13. Wu, C. T. (2005). Kültürün Özelleştirilmesi: 1980`ler Sonrasında Şirketlerin Sanata Müdahalesi. İletişim, İstanbul. Bölüm-1.
|
14
|
Kentsel Değişim ve Festivalizm
|
K14. Yardımcı, S. (2005). Kentsel Değişim ve Festivalizm: Küreselleşen İstanbul`da Bienal. İletişim, İstanbul. Bölüm-2.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Nuray AKKOL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bürger, P. (2019). Avangard kuramı. İletişim, İstanbul.
K2. Foster, H. (2004). Tasarım ve suç: Müze - mimarlık - tasarım. İletişim, İstanbul.
K3. Foster, H. (2013). Sanat-mimarlık kompleksi: Küreselleşme çağında sanat, mimarlık ve tasarımın birliği. İletişim, İstanbul.
K4. McWilliam, N. (2011). Mutluluk hayalleri: Sosyal sanat ve Fransız solu (1830-1850). İletişim, İstanbul.
K5. North, M. (2014). Hollanda altın çağı`nda sanat ve ticaret. İletişim, İstanbul.
K6. Artun, N. A., Artun, A. (2018). Dada kılavuz: 1913-1923 Münih, Zürih, Berlin, Paris. İletişim, İstanbul.
K7. Perniola, M. (2015). Sanat ve gölgesi: Sanattan geriye ne kaldı? İletişim, İstanbul.
K8. Rancière, J. (2012). Estetiğin huzursuzluğu: Sanat rejimi ve politika. İletişim, İstanbul.
K9. Stallabrass, J. (2009). Sanat A.Ş.: Çağdaş sanat ve bienaller. İletişim, İstanbul.
K10. Thompson, D. (2011). Sanat mezat: Çağdaş sanatın ve müzayede evlerinin tuhaf ekonomisi. İletişim, İstanbul.
K11. Wilde, O. (2008). Sanatçı: Eleştirmen, yalancı, katil. İletişim, İstanbul.
K12. Williams, R. (2017). Kültür ve toplum: 1780-1950. İletişim, İstanbul.
K13. Wu, C. T. (2005). Kültürün özelleştirilmesi: 1980`ler sonrasında şirketlerin sanata müdahalesi. İletişim, İstanbul.
K14. Yardımcı, S. (2005). Kentsel değişim ve festivalizm: Küreselleşen İstanbul`da bienal. İletişim, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Resim sanatında farklı malzemeler deneme ve yüzey üzerinde araştırmalar yapma bu dersin amacını oluşturur.
|
Dersin İçeriği
|
Atölye içerisinde çeşitli projelerin uygulanması, projeler için taslakların hazırlanması, değerlendirilmesi ve uygulanması bu dersin içeriğini oluşturur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
4
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
4
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
5
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
3
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
5
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
2
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
4
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
4
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|