Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Öğrencilerle tanışma. Ders içeriği hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Stilizasyona giriş
|
K2. Bölüm 1: Stilizasyon Yöntemi.
|
2
|
Vektörel ve pixel tabanlı programların tanıtılması. Menülerin ve panellerin anlatımı, araç çubuklarının tanıtılması. Kağıt üzerinde cansız doğal objeden yola çıkarak stilizasyon eskizine başlanması
|
K3. Bölüm 1: Vektörel Çizim Programı.
Uygulama-1
|
3
|
Cansız obje stilizasyonu eskizlerinin tamamlanması ve bilgisayar üzerinde çizimi
|
K4. Bölüm 1.5: Eskiz Çizimi.
Uygulama-2
|
4
|
Dijital ortamda cansız obje stilizasyon çizimlerinin tamamlanması
|
K3. Bölüm 1.9: Çizim Araçları.
Uygulama-3
|
5
|
Hayvan stilizasyonu tasarımı. Kağıt üzerinde hayvan stilizasyonu eskiz çizimi
|
K4. Bölüm 1.5: Eskiz Çizimi.
Uygulama-4
|
6
|
Hayvan stilizasyonu eskizlerinin tamamlanması ve bilgisayar üzerinde çizimi
|
K3. Bölüm 1.9: Çizim Araçları.
Uygulama-5
|
7
|
Dijital ortamda hayvan stilizasyon çizimlerinin tamamlanması
|
Uygulama-6
|
8
|
Logo ve logotype tanımları ve çeşitleri. Üniversite logosunun bilgisayar üzerinde yeniden oluşturulması
|
K1. Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar.
K4. Bölüm 1.2: Logo.
K4. Bölüm 1.3: Logotype.
Uygulama-7
|
9
|
Kağıt üzerinde kendi logo eskizlerinin oluşturulması
|
K4. Bölüm 1.5: Eskiz Çizimi.
Uygulama-8
|
10
|
Logo eskizlerinin tamamlanması ve bilgisayar üzerinde çizimi
|
K3. Bölüm 1.9: Çizim Araçları.
Uygulama-9
|
11
|
Dijital ortamda logo çizimlerinin tamamlanması
|
Uygulama-10
|
12
|
Afiş tasarımı tanımı ve örnekleri. Afiş tasarımında sayfa kullanımı. Üniversite logosu ve kendi logosunu içeren afiş tasarımı taslak çalışması
|
K1. Afiş Tasarımı.
K5. Bölüm 1: Afiş Tasarımı ve Özellikleri.
Uygulama-11
|
13
|
Afiş taslaklarının tamamlanması ve bilgisayar üzerinde çizimi
|
K3. Bölüm 1.9: Çizim Araçları.
Uygulama-12
|
14
|
Afiş çalışmalarının tamamlanması
|
Uygulama-13
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Ali Gümülcine
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Becer, E. (1997). İletişim ve grafik tasarım. Dost, Ankara.
K2. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, grafiksel yorumlar. M.E.B., Ankara.
K3. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, vektörel çizim. M.E.B., Ankara.
K4. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, amblem ve logo. M.E.B., Ankara.
K5. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, afiş tasarımı. M.E.B., Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Görsel Sanatlarda, temel tasarım elemanlarının ve ilkelerinin dijital sayısal ortamda uygulamalarının yapılması.
|
Dersin İçeriği
|
Dijital ortamda gerçekleştirilmek istenilen çizim, renklendirme ve fotomanipulasyon çalışmalarını yazılım kullanarak etkin ve doğru bir şekilde gerçekleştirir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
3
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
3
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
4
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
3
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
3
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
-
|