ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dijital Sanat Uygulamaları RES217 GÜZ 1+2 Fakülte S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tasarım ilke ve elemanlarını dijital ortamda uygular.
    2-Dijital ortamda resim kompozisyon ilke ve elemanlarını bir arada kullanır.
    3-Dijital ortamda resim temel tasarım ilkeleri ve elemanlarını kullanarak kompozisyon hazırlar.
    4-Tasarımın dijital ortama aktarılabilmesi için gerekli olan programları kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler10166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   114
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,8 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Öğrencilerle tanışma. Ders içeriği hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Stilizasyona giriş K2. Bölüm 1: Stilizasyon Yöntemi.
    2 Vektörel ve pixel tabanlı programların tanıtılması. Menülerin ve panellerin anlatımı, araç çubuklarının tanıtılması. Kağıt üzerinde cansız doğal objeden yola çıkarak stilizasyon eskizine başlanması K3. Bölüm 1: Vektörel Çizim Programı. Uygulama-1
    3 Cansız obje stilizasyonu eskizlerinin tamamlanması ve bilgisayar üzerinde çizimi K4. Bölüm 1.5: Eskiz Çizimi. Uygulama-2
    4 Dijital ortamda cansız obje stilizasyon çizimlerinin tamamlanması K3. Bölüm 1.9: Çizim Araçları. Uygulama-3
    5 Hayvan stilizasyonu tasarımı. Kağıt üzerinde hayvan stilizasyonu eskiz çizimi K4. Bölüm 1.5: Eskiz Çizimi. Uygulama-4
    6 Hayvan stilizasyonu eskizlerinin tamamlanması ve bilgisayar üzerinde çizimi K3. Bölüm 1.9: Çizim Araçları. Uygulama-5
    7 Dijital ortamda hayvan stilizasyon çizimlerinin tamamlanması Uygulama-6
    8 Logo ve logotype tanımları ve çeşitleri. Üniversite logosunun bilgisayar üzerinde yeniden oluşturulması K1. Amblem, Simgesel İşaret, Logo ve Ticari Markalar. K4. Bölüm 1.2: Logo. K4. Bölüm 1.3: Logotype. Uygulama-7
    9 Kağıt üzerinde kendi logo eskizlerinin oluşturulması K4. Bölüm 1.5: Eskiz Çizimi. Uygulama-8
    10 Logo eskizlerinin tamamlanması ve bilgisayar üzerinde çizimi K3. Bölüm 1.9: Çizim Araçları. Uygulama-9
    11 Dijital ortamda logo çizimlerinin tamamlanması Uygulama-10
    12 Afiş tasarımı tanımı ve örnekleri. Afiş tasarımında sayfa kullanımı. Üniversite logosu ve kendi logosunu içeren afiş tasarımı taslak çalışması K1. Afiş Tasarımı. K5. Bölüm 1: Afiş Tasarımı ve Özellikleri. Uygulama-11
    13 Afiş taslaklarının tamamlanması ve bilgisayar üzerinde çizimi K3. Bölüm 1.9: Çizim Araçları. Uygulama-12
    14 Afiş çalışmalarının tamamlanması Uygulama-13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Arş. Gör. Dr. Ali Gümülcine
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Becer, E. (1997). İletişim ve grafik tasarım. Dost, Ankara. K2. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, grafiksel yorumlar. M.E.B., Ankara. K3. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, vektörel çizim. M.E.B., Ankara. K4. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, amblem ve logo. M.E.B., Ankara. K5. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, afiş tasarımı. M.E.B., Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Görsel Sanatlarda, temel tasarım elemanlarının ve ilkelerinin dijital sayısal ortamda uygulamalarının yapılması.
    Dersin İçeriği Dijital ortamda gerçekleştirilmek istenilen çizim, renklendirme ve fotomanipulasyon çalışmalarını yazılım kullanarak etkin ve doğru bir şekilde gerçekleştirir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir. 3
    2 Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir. -
    3 Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. -
    4 Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir. -
    5 Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir. -
    6 Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir. 3
    7 Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir. 4
    8 Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir. -
    9 Mesleki etiği bilir ve uygular. -
    10 Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir. 3
    11 Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir. 5
    12 Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir. 3
    13 Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir. 3
    14 Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir. -
    15 Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster