Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma ve ders işleyişi hakkında bilgi. Portfolyo örneklerinin incelenmesi. Özgeçmiş için hazırlık.
|
Uygulama-1
|
2
|
Özgeçmiş örneklerinin incelenmesi ve Özgeçmiş hazırlama.
|
Uygulama-2
|
3
|
Kişisel portfolyo için işlerin toplanması ve fotoğraflanması.
|
K5. Bölüm 1: İç mekanda fotoğraf çekimi.
Uygulama-3
|
4
|
Piksel tabanlı programda görsellerin düzenlenmesi.
|
K6. Bölüm 2: Temel fotoğraf rötuşlama işlemleri.
Uygulama-4
|
5
|
Görüntü modlarının tanımı. Cmyk ve Rgb renk sistemlerinin tanıtılması.
|
K6. Bölüm 3: Renk.
Uygulama-5
|
6
|
Vektörel tabanlı programın gösterilmesi ve portfolyoların taslak süreçleri.
|
K7. Bölüm 1: Sayfa ayarları.
Uygulama-6
|
7
|
İşlerin kategorize edilmesi ve çalışmaların sunumu.
|
Uygulama-7
|
8
|
Portfolyoda görsellerin yerleştirilmesi.
|
K1. Bölüm 5: Uygulamada sayfa düzeni.
Uygulama-8
|
9
|
Portfolyoda tipografi. Çalışma bilgilerinin yazılması.
|
K4. Bölüm 1.2. Grafik uygulamalarında yazının Önemi.
Uygulama-9
|
10
|
Portfolyoların tasarım süreçlerinin sonlandırılması ve baskıya hazırlanması.
|
K2. Bölüm II: Tasarımın Baskıya Hazırlanması. Uygulama-10
|
11
|
Portfolyoda kapak tasarımı.
|
K3. Bölüm 1: Vektörel çizim programı.
Uygulama-11
|
12
|
Web tasarım örneklerinin sunulması ve tartışılması.
|
Uygulama-12
|
13
|
Kişisel portfolyo web sitesi tasarım süreçleri.
|
K3. Bölüm 1: Vektörel çizim programı.
Uygulama-13
|
14
|
Web sitelerinin sunumu.
|
Uygulama-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Ali Gümülcine
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ambrose, G., Harris, P. (2013). Grafik tasarımda sayfa düzeni (Çev. İz, D. B.). Literatür, İstanbul.
K2. Becer, E. (1997). İletişim ve grafik tasarım. Dost, Ankara.
K3. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, vektörel çizim. M.E.B., Ankara.
K4. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, temel yazı. M.E.B., Ankara.
K5. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, iç mekanda (stüdyo dışında) fotoğraf çekimi. M.E.B., Ankara.
K6. M.E.B. (2012). Grafik ve fotoğraf, görüntü düzenleme. M.E.B., Ankara.
K7. M.E.B. (2012). Gazetecilik, bilgisayarda sayfa düzenleme-1. M.E.B., Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencinin özgün tasarımlarından oluşan kişisel bir porfolyo hazırlamasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu ders, portfolyo ve cv örneklerinin incelenmesi, kişisel portfolyo için işlerin toplanmasını, fotoğraflanmasını ve bu fotoğrafların düzenlenerek özgün bir portfolyo tasarımı oluşturma sürecini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
-
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
3
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
-
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
3
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
4
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
3
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
-
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
5
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
3
|