Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kişisel projeler üzerine tartışma-1
|
K1-Bölüm 3:İçerik olarak bağlam.
|
2
|
Kişisel projeler üzerine tartışma-2
|
K1-Bölüm 2-3.
|
3
|
Proje taslaklarının sunumu-1
|
Uygulama-1
|
4
|
Proje taslaklarının sunumu-2
|
Uygulama-2
|
5
|
Çeşitli güncel sanatçılardan örneklerin sunumu-1
|
K5-Batı-Güney.
|
6
|
Çeşitli güncel sanatçılardan örneklerin sunumu-2
|
K5-Türkiye`de pusula.
|
7
|
Güncel sergi inceleme-1
|
K4-Sayfa; 2-100.
|
8
|
Güncel sergi inceleme-2
|
K4-Sayfa; 100-20.
|
9
|
Özgün tasarımlar geliştirme-1
|
Uygulama-3
|
10
|
Özgün tasarımlar geliştirme-2
|
K2- Ekran ilişkileri.
Uygulama-4
|
11
|
Şahsi anlatıyı pekiştirme-1
|
K2-Estetik paradigması.
Uygulama-5
|
12
|
Şahsi anlatıyı pekiştirme-2
|
Uygulama-6
|
13
|
Projelerin uygulanması ve eleştiri.
|
Uygulama-7
|
14
|
Son değerlendirme.
|
Uygulama-8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Kerem Güman
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. O`Doherty,B. (2010). Beyaz küpün içinde. (Çev.Ahu Antmen). Sel, İstanbul.
K2. Bourriaud, N. (2005). iliskisel estetik (Çev.Saadet Özen). Bağlam, İstanbul.
K3.Wilson, M. (2015). Çağdaş sanat nasıl okunur. (Çev. Firdevs Candil Erdoğan). Hayalperest, İstanbul.
K4. Hıcks, A . (2015). 21.Yüzyil sanatında yeni eğilimler. (Çev. D, Şendil, M.Haydaroğlu, S. Evren). Y.K.Y., İstanbul.
K5. Hopkins, D. (2018). Modern sanattan sonra. (Çev. Firdevs Candil Erdoğan). Hayalperest, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye proje bazlı çalışma tarzı disiplin kazandırmak, küresel çağdaş sanat sahnesine bir bakış açısı kazandırmak ve onun kendi anlatısını yaratmasını sağlamak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Öğrenciler tarafından seçilen projelerin uygulanması ve eleştirilmesi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
-
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
-
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
-
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
5
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
5
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
5
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
5
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
5
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
-
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
5
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
5
|