Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı. Araç-gereç ve malzeme listesinin hazırlanması.
|
K1. Bölüm 2. Kağıt ve Kağıt Sektörü.
K2. Çevre Eğitimi.
|
2
|
Kağıt üretimi için atık kağıtların toplanması ve geri dönüşüm için hazırlanması
|
K1. Bölüm 4. Geri Dönüştürülebilir Kullanılmış Kağıttan Yeni Kağıt Üretimi.
Uygulama-1
|
3
|
Üretilecek olan kağıtlar için belli ölçülerde kasnakların hazırlanması-1
|
Uygulama-2
|
4
|
Üretilecek olan kağıtlar için belli ölçülerde kasnakların hazırlanması-2
|
Uygulama-3
|
5
|
Hazırlanan kağıtların havuz içerisinde parçalanması ve hamurlaşması için serbest bırakılması
|
Uygulama-4
|
6
|
Kasnaklar ile havuzdan kağıt oluşturulması ve kurumaya bırakılması
|
Uygulama-5
|
7
|
Kuruyan kağıtların incelenmesi ve düzenlenmesi
|
Uygulama-6
|
8
|
Kömür kaleminin tanıtılması. Araç-gereç ve malzeme listesinin hazırlanması.
|
K3. Sayfa 52-58.
|
9
|
Kömür kalemi için uygun malzemelerin toplanması
|
Uygulama-7
|
10
|
Toplanan malzemelerin kömür kalemine dönüştürülmesi-1
|
Uygulama-8
|
11
|
Toplanan malzemelerin kömür kalemine dönüştürülmesi-2
|
Uygulama-9
|
12
|
Hazırlanan kömür kalemlerinin değerlendirilmesi ve kömür kalıcılığının arttırılması
|
K3. Sayfa 58-60.
Uygulama-10
|
13
|
Üretilen malzemeler ile sanatsal çalışma yapılması-1
|
Uygulama-11
|
14
|
Üretilen malzemeler ile sanatsal çalışma yapılması-2
|
Uygulama-12
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Arş. Gör. Dr. Ali Gümülcine
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yakut, A. (2012). Geri dönüştürülebilir kullanılmış kağıttan yeni kağıt üretiminin irdelenmesi. Tesisat Mühendisliği, 127, 68-74.
K2. Bulut, E. & Çavuldur, L. (2017). Geri dönüşümlü kağıt hamurunun yaratım malzemesi olarak görsel sanatlar eğitiminde kullanımının öğrencilerde kağıdın geri dönüşümü hakkında bilgi ve alışkanlık kazanımına yönelik etkileri. Uluslararası Afro-Avrasya Araştırmaları Dergisi , 2 (4) , 187-209 .
K3. İşcanoğlu, K. (2017). Basit kömür kalem yapımı ve yeni bir medyum olarak zor silinen kömür kalem. Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi E-Dergisi , 4 (2) , 49-61 .
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Resimsel ifade için kullanılacak kağıt ve kömür kalemi malzemelerinin tanıtılması, atölye ortamında geri dönüşüm yolu ile üretilmesi ve bu malzemelerin kullanılmasında dikkat edilmesi gereken konuların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Kağıt ve kömür kalemi malzemelerinin tanıtılması, bu malzemelerin geri dönüşüm yolu ile yeniden üretilmesi ve öğrencilerin üretmiş oldukları bu malzemeleri sanatsal çalışmalarında kullanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanatın ve resim sanatının temel kavramlarını ile sorunlarını bilir.
|
-
|
2
|
Resim sanatının tarihsel süreci hakkında genel bilgiye sahiptir.
|
3
|
3
|
Resim sanatının yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular.
|
4
|
4
|
Farklı tarihsel dönemlerde yapılmış resimleri, farklı sanat kuramları ışığında çözümleyip karşılaştırabilir.
|
-
|
5
|
Çağının sanatsal sorunlarını ve yeniliklerini takip edecek eleştirel kültüre sahiptir.
|
-
|
6
|
Mesleki açıdan sanatsal ve kültürel projeler geliştirebilir.
|
-
|
7
|
Disiplinler arası çalışma becerisine sahiptir.
|
3
|
8
|
Atölye ortamının çalışma disiplinine, paylaşımına ve sorumluluğuna sahiptir.
|
4
|
9
|
Mesleki etiği bilir ve uygular.
|
-
|
10
|
Sanat yapıtı ve yaşam arasındaki bağlantıyı kuram ve uygulama bilgisiyle kurarak uygulayabilir.
|
-
|
11
|
Çağdaş iletişim araçlarıyla sanatsal, kültürel ve entelektüel fikirlerini sunabilir ve paylaşabilir.
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenme bilinci ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
4
|
13
|
Özgün sanatsal yapıtları tasarlayabilir ve uygulayabilir.
|
-
|
14
|
Tasarımlarını paylaşacak ve sergileyecek uygulama bilgisine sahiptir.
|
-
|
15
|
Alanıyla ilgili araştırma, kaynağa ulaşma, bilgiyi yorumlama, değerlendirme ve kullanma becerisine sahiptir.
|
3
|